Nybegynder.........
Fra : E. Stenager Atnes

Dato : 29-04-03 15:24

Jeg har nu i 6 måneder forsøgt mig med at fange torsk og spætter fra Kaj og
Mole uden nogen form for held ( 4 undermåler ) jeg prøver med blink, pirk,
sildeforfang, spætteforfang samt flåd m. sild. og de eneste det gir er
bundfang med tab af grej, i dag skulle jeg så prøve ved Lynetten (KBH)
vinden var lidt kraftig fra vest og skiftenen sol og overskyet, men nej,
ingen fangst men tab af grej for 50-60 kroner. Og så spørger jeg, hvor skal
jeg forsøge mig næste gang hvis det bliver til noget, jeg bor på vestegnen,
kbh. Jeg har ikke lyst til at spinne hele tiden, for der skal også være tid
til at nyde naturen, derfor vil jeg gerne fiske med noget der kan passe sig
selv, dvs, jeg holder øje med snøre/stang.

Har du nogle gode råd og tip du ønsker at vidergive er jeg TAKNIMLIG. samt
hvor skal jeg forsøge mig, uden at jeg skal køre 75-100 km samt retur.

På forhånd tak. Ebbe

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 29-04-03 16:29

Hmmm... Jeg er ikke ligefrem fra kbh og omegn, men jeg skulle da mene at der
går turbåde fra en by som kbh, hvis du vil ha fisk på krogen som er større
end dine fire undermålere...

Ellers findes der idag mange naturskønne Put&Take vande hvor du kan holde
øje med en prop eller evt. en bundsnøre...

Ellers har jeg ikke de vilde "råd" - håber du fanger noget inden du mister
modet!

: )

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 30-04-03 09:41

Hej Ebbe.

> [...]
>til at nyde naturen, derfor vil jeg gerne fiske med noget der kan passe sig
>selv, dvs, jeg holder øje med snøre/stang.

Jeg har i det seneste år lært Nordhavntippen ganske godt at kende, og vil
forsigtigt anbefale dette sted til både torsk og fladfisk, hvis du virkelig
mener at du ikke fanger noget andre steder. Du skal hele, helt ud til det
nordøstlige hjørne (benyt indgangen ved Københavns Driving Range) og gå så
langt ud som muligt. Fladfisk ser jeg især fanget ved fiskeri langs den
nordlige kant, mens de fleste torsk fanges langs den østlige (ud i retning
mod Middelgrundens vindmøller). Begge sider har desuden havørred og for
tiden også hornfisk. I sensommeren kan der endda fanges makrel fra kysten
her.

>Har du nogle gode råd og tip du ønsker at vidergive er jeg TAKNIMLIG. samt
>hvor skal jeg forsøge mig, uden at jeg skal køre 75-100 km samt retur.

Håber du kan bruge tippet, og især at du endelig får noget ordentligt på
krogen.

mvh
Mads

Fra : Erik Mogensen

Dato : 30-04-03 16:34

Hej Ebbe

Et rigtigt godt råd ville være at melde sig ind i en fiskeklub. de fleste
arrengere alle mulige og umulige ture, og du har som regel gode muligheder
for lån af grej og lign.

Jeg er selv medlem af lfk 1940 som ligger på Frederiksberg men der er også
flere klubber på Vestegnen.
www.lfk1940.dk
www.ecpm202.dk

hilsen Erik