LOTR Two towers slutning?(SPOILER)
Fra : Martin Andersen

Dato : 29-04-03 09:38

Hej

Jeg sidder og kæmper mig igennem bogudgaven af LOTR Return of the King.
Ifølge synopsisen i bogen møder Sam og Frodo i Bog 4 edderkoppen She-Lob.

Er det en vi får at se i LOTR Return of the King, eller måske en af de
slettede scener, som Peter Jackson ikke brugte i Two Towers?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-04-03 10:00

"Martin Andersen" <15andersen_I_HATE_SPAM@telia.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det en vi får at se i LOTR Return of the King, eller måske en af de
> slettede scener, som Peter Jackson ikke brugte i Two Towers?

Kommer i RotK.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-04-03 12:07

> Kommer i RotK.

Oki glæder mig for vildt...Bogen til RotK er spændende, er dog ikke nået til
anden del(Bog 6)..

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-04-03 00:45

On Tue, 29 Apr 2003 11:07:27 GMT, "Martin Andersen"
<15andersen_I_HATE_SPAM@telia.com> wrote:

>Oki glæder mig for vildt...Bogen til RotK er spændende, er dog ikke nået til
>anden del(Bog 6)..

Nu vi nu snakker om bøgerne er det kun mig der syntes at de har en
lidt for dårlig slutning?

mvh

MA

Fra : vadmand

Dato : 30-04-03 08:29

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu vi nu snakker om bøgerne er det kun mig der syntes at de har en
> lidt for dårlig slutning?

Ja. Det er trods alt bøger for voksne. Kunne du realistisk forestille dig,
at personerne efter alle disse rystende oplevelser bare "levede lykkeligt
til deres dagesende"? Nej, vel?

Per V.

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-04-03 12:50

On Wed, 30 Apr 2003 09:29:25 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>at personerne efter alle disse rystende oplevelser bare "levede lykkeligt

Vel Sam lever da lykkeligt, men jeg mente at der ligsom ikke var en
rigtig slutning at der var planlagt en fortsættelse med Frodos nye
eventyr eller noget i den stil :)

mvh

MA

Fra : vadmand

Dato : 30-04-03 16:25

> Vel Sam lever da lykkeligt, men jeg mente at der ligsom ikke var en
> rigtig slutning at der var planlagt en fortsættelse med Frodos nye
> eventyr eller noget i den stil :)

Hvis det er, hvad du har fået ud af slutningen, tror jeg, du skal læse den
en gang til.

At Frodo følger elverne til Gråhavne og landet mod vest, betyder, at denne
verden ikke har noget at give ham mere. Nye eventyr er nok det sidste, han
kunne tænke sig.

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-04-03 14:24

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu vi nu snakker om bøgerne er det kun mig der syntes at de har en
> lidt for dårlig slutning?

Ja.

/jim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-04-03 19:13

> Ja.
>
> /jim

*spoiler*

Enig..... (nu vi alligevel tar den en gang til) så mener jeg at slutningen i
bogen er genial og kan tolkes på flere måder....
Derimod at PJ i RoTK sletter (eftersigende) hele "The scourging of the
Shire" ("Oprydelse i Herredet) er jo bindegalt? Dvs. vi får en slutning ala.
Hiphurra Aragaon bliver konge og ih hvor er vi glade *Rulletekster*

..... isteddet for den meget flotte slutning hvor båden sejler over haven mod
vest, og man måske ville følge Frodos øjne (altås se mod himlen) og derfter
stille og roligt komme rulletekster på... (Precist som jeg oplede det da jeg
læste det)

(Ja jeg ved godt at det sikkert er det biograf-målgruppen vil have.. eller
sådan noget...men det er jo stadig bindegal, og det kan jeg samle mange
mange underskrifter ind på..)

At han sletter The Scourging er jo strit imod hans udtale om at "der ikke er
nok at lave film på" i RoTK >:-| .... se... nu steg mit blodtryk igen!

Mvh. Martin

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-05-03 10:08

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Derimod at PJ i RoTK sletter (eftersigende) hele "The scourging of the
> Shire" ("Oprydelse i Herredet) er jo bindegalt?

Enig.

> [...]
derfter
> stille og roligt komme rulletekster på... (Precist som jeg oplede det da

Eller en blanding: Hip hurra ... Afsked ved Gråhavne (med Gandalf der
afslører den 3de ring, det er vist filmisk guf) etc, og så Frodo i skibet
der kigger mod himlen... *Rulletekster*

Og hvad er der så galt med det ? Jo det skal jeg sige:
..
..
..
..
..
VI SER MINDRE TIL SARUMAN END VI KUNNE HAVE GJORT !!!

/jim (der lige nød Count Dooku i går aftes....)

Fra : Martin Moeller

Dato : 29-04-03 09:56

Martin Andersen skrev:

> Er det en vi får at se i LOTR Return of the King, eller måske en af de
> slettede scener, som Peter Jackson ikke brugte i Two Towers?

Jeg mener, Jackson først viser Shelob i starten af ROTK, da denne film ikke
har ligeså meget "kød på" som TTT.

--
Martin Møller