Navne på leptoner...
Fra : Carlsen

Dato : 29-04-03 08:56

Hvad hedder disse leptoner, og hvad hedder deres antipartikel?

http://www.fys.ku.dk/~malene/bach/html/node4.html

I øvrigt har jeg læst et sted om partiklers farve (colour)?? Hvad går det ud
på?

Har I nogle links som går i dybden med partiklernes spin, farve, ladning
mm.??

-LC

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 29-04-03 10:02

http://scienceworld.wolfram.com/physics/Lepton.html

http://scienceworld.wolfram.com/physics/QuarkColor.html

> Har I nogle links som går i dybden med partiklernes spin, farve, ladning
> mm.??
http://scienceworld.wolfram.com/physics/topics/Particles.html

Der skulle være lidt at kigge på

Martin

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 29-04-03 10:09

Martin C. Petersen wrote:

> http://scienceworld.wolfram.com/physics/Lepton.html
I øvrigt er elektronen vist den eneste, der har fået navngivet sin
antipartikel: positronen.

For de andre leptoner sætter man bare anti- foran navnet (eg. anti
elektronneutrino).

Martin

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 29-04-03 10:23