DSB-reklame med en scene der minder om "Fe~
Fra : Thomas

Dato : 29-04-03 08:06

Jeg mener at kunne huske, at der for nogen år siden var en DSB-reklame
i tv, hvor scenen var en familiefest, hvor sønnen rejste sig op, og
sagde at han havde to forskellige taler, og faderen kunne selv
bestemme hvilken tale han ville høre.

Altså samme ide som man bruger i "Festen". Jeg mener oven i købet, at
den mand, der spillede sønnen i reklamen, havde en lighed med Ulrich
Thomsen.

Er det noget jeg har drømt?

VH

Thomas

Fra : Homer

Dato : 29-04-03 08:12

Thomas wrote:

> Altså samme ide som man bruger i "Festen". Jeg mener oven i købet, at
> den mand, der spillede sønnen i reklamen, havde en lighed med Ulrich
> Thomsen.

Den er god nok. Jeg kan desværre ikke hjælpe meget ud over, at slagordet
i kampagnen var "sjælen med på rejsen", som også er de sidste ord vi
hører fra talen.

Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 29-04-03 08:25

Homer wrote:

> Den er god nok. Jeg kan desværre ikke hjælpe meget ud over, at
> slagordet i kampagnen var "sjælen med på rejsen", som også er de
> sidste ord vi hører fra talen.

Og det _var_ rent faktisk Ulrich Thomsen.

Mvh
Anders

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 29-04-03 18:11

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså samme ide som man bruger i "Festen". Jeg mener oven i købet, at
> den mand, der spillede sønnen i reklamen, havde en lighed med Ulrich

Nej.

Det er pudsigt, men jeg havde faktisk selv tænkt mig at skrive et indlæg om
det en af dagene. Som jeg husker det, var det også Ulrich Thomsen. Jeg kan
dog ikke huske, at han sagde noget med to taler.

Lars

Fra : Esther Selig

Dato : 30-04-03 08:22

In article <a6b0eee6.0304282305.43e8283@posting.google.com>, Thomas
<th63@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Altså samme ide som man bruger i "Festen". Jeg mener oven i købet, at
> den mand, der spillede sønnen i reklamen, havde en lighed med Ulrich

Nej det er helt rigtigt, sådan næsten. Det var en DSB/Intercity film,
lavet af reklamebureauet BBDO og Ulrich Thomsen spillede "den fortabte
søn".
Han er vendt hjem til farens fødselsdag og har brugt sin kvalitetstid i
toget til at tænke dybt og længe over en tale. Talen har han skrevet
ned på en serviet (om det lige er en DSB-serviet kan jeg ikke huske).
Han indleder sin tale med ordene "Der er vist ikke mange af jer der
havde ventet at se mig her i dag...".
Han har dog ikke to taler, det er "Festen" som lancerer den variant.
I DSB-filmen handler det om forsoning og gensyn. Hvad "Festen" handler
om ved jeg kun i hovedtræk da jeg har aflagt ed på aldrig nogen sinde
at ville se en dogmefilm.

hilsen esther

Fra : vadmand

Dato : 30-04-03 08:31

"Esther Selig" <selig@fjerndettemail.tele.dk> skrev i en meddelelse Hvad
"Festen" handler
> om ved jeg kun i hovedtræk da jeg har aflagt ed på aldrig nogen sinde
> at ville se en dogmefilm.

Det var da en undelig fordomsfuld indstilling - i hvert fald bør du se
"Festen" og "Mifune". De er på hver sin måde geniale.

Per V.

Fra : Holm

Dato : 30-04-03 09:31

vadmand wrote:
> Det var da en undelig fordomsfuld indstilling - i hvert fald bør du se
> "Festen" og "Mifune". De er på hver sin måde geniale.

Lige netop de to er jeg også ret glad for, men hey...et princip er vel
et princip... Respekt! (sort of...)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-04-03 14:33

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>Det var da en undelig fordomsfuld indstilling - i hvert fald bør du se
>"Festen" og "Mifune". De er på hver sin måde geniale.

Geniale? Hvad var så Einstein?

Jeg har godt nok ikke lagt ed på aldrig at se en dogmefilm, men fanden
tage mig, om jeg gider.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-04-03 13:38

Esther Selig <selig@fjerndettemail.tele.dk> wrote:

> [...]
> I DSB-filmen handler det om forsoning og gensyn. Hvad "Festen" handler
> om ved jeg kun i hovedtræk da jeg har aflagt ed på aldrig nogen sinde

Så er du dælme gået glip af en god film.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Esther Selig

Dato : 30-04-03 14:43

In article <1fu8gnd.ntqjmzlged84N%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper
Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Så er du dælme gået glip af en god film.

Hvis den er bedre end "Cujo. En hund efter blod" vil jeg overveje
sagen...

Hilsen Esther

ps Per, kanon anmeldelse, tillykke med det. tror faktisk jeg køber den
når jeg nu alligevel skal ned og ha fat i den nye Mankell.

Fra : Peter Holm

Dato : 30-04-03 15:41

> Hvis den er bedre end "Cujo. En hund efter blod" vil jeg overveje
> sagen...

Najj, så goe er de heller ik´. Cujo er svær at hamle op med - ingen pis!
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 30-04-03 15:40

da jeg har aflagt ed på aldrig nogen sinde
> at ville se en dogmefilm.
>
> hilsen esther

Den ed er næsten endnu mindre forståelig end dogmerne
Peter

Fra : Thomas

Dato : 01-05-03 07:52

> Nej det er helt rigtigt, sådan næsten. Det var en DSB/Intercity film,
> lavet af reklamebureauet BBDO og Ulrich Thomsen spillede "den fortabte
> søn".

Tak for oplysningen. Siden du ved så meget, ved du så også, om det var
Thomas Vinterberg, der instruerede reklamefilmen?

VH

Thomas

Fra : Esther Selig

Dato : 01-05-03 08:35

In article <a6b0eee6.0304302252.7f9b37de@posting.google.com>, Thomas
<th63@ofir.dk> wrote:

> Tak for oplysningen. Siden du ved så meget, ved du så også, om det var
> Thomas Vinterberg, der instruerede reklamefilmen?
>
> VH
>
> Thomas

Hej

Jeg mener instruktøren var nordmand og hed Hans Petter Moland. Han har
også begået et par spillefilm bl.a. "Kærlighedens Køtere" med Stellan
Skarsgaard. Og skal du også ha årstal på reklamefilmen var det sådan
cirka omkring 1992-93.

hilsen esther