dyrlægevagten
Fra : marianne hellemose

Dato : 24-03-01 15:15

jeg har lige modtaget mail nr 2 fra "fjolserne"
og han bliver ved med at trampe rundt i " at
der er lov om hvalpe, men ikke om katte"
så jeg har lige brugt 1½- time på at gennemgå
"retsinfo" hvor ALLE love fra de sidste 100 år
+/- står, uden at kunne finde noget om det, men
hold da k*** hvor er der mange sjove/underlige love,
nå det var ikke det jeg ville sige, øhhhhh, nogen af jer
der ved noget om den lov, hvis det han henviser til, er
DKK's retningslinier så må FD's retningslinier vel
være lige så gode og seriøse. Jeg tror faktisk at de er
ved at få lidt "sved på panden"

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 24-03-01 17:31

Hej Marianne
Jeg mener han har ret i, at der er en lov om at hvalpe skal være mindst
8 uger, mens katte stadig er stort set retsløse. Det han henviser til er
sikkert bare (hvis jeg har fået samme standardsvar som du har)
lovgivningen generelt, hvor hunde har et regulært afsnit for sig (hvor
der direkte står 8 uger)...mens katte bare ikke må druknes eller
mishandles.
Dog er det jo ingen undskyldning for, at en såkaldt "dyrlægevagt"
nærmere vildleder folk end vejleder dem...jeg tror Henriks ide med at
anbefale dyrlægevagten at læse Politikens Kattebog er en rigtig rigtig
god ide!!!
- Gitte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-03-01 17:37

Jeg har fulgt debatten lidt og kan ikke sige meget andet end *suk*

Hvor er det trist, når fagfolk ikke vil lytte til fornuften (os i gruppen
her!, men lave deres egne "regler", koste hvad det vil. De skulle jo
nødig gi' os "almindelige" mennesker ret og da specielt ikke nu, hvor vi gør
dem opmærksomme på fejlen!

R. Ilsøe

Fra : Nina

Dato : 27-03-01 11:07

Hej alle sammen

Jeg postede det indlæg med dyrlægevagten lige inden jeg tog på verdensshow i
Augsburg, så i kan tro at mine øjne fik en større facon, da jeg kom hjem og
så hvor meget der var gang i debatten.

Faktum er at "dyrlægevagten" er useriøst og ikke kan bruges til noget og de
er tilsyneladende ligeglade.
Jeg framelder mig nyhedsbrevet og dropper dem en mail med begrundelsen.
Udover det vil jeg være den værste reklame de kan forestille sig.
En OMVANDRENDE DÅRLIG REKLAMESØJLE

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-03-01 20:42

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse news:OAZv6.289$Do.3331254282@news.euroconnect.net...
> Jeg framelder mig nyhedsbrevet og dropper dem en mail med begrundelsen.
> Udover det vil jeg være den værste reklame de kan forestille sig.
> En OMVANDRENDE DÅRLIG REKLAMESØJLE

Den slags omvandrende "reklamesøjler" har de
vist erhvervet sig et par stykker af. Jeg er ved, at
lave mig en hjemmeside, og overvejer faktisk
seriøst, at lave en "minus-link-side", dvs. en side
med links til hjemmesider, som jeg absolut ikke vil
anbefale.

--
Hilsen Helle
As every cat owner knows, nobody owns a cat. - Ellen Perry Berkeley

Fra : Nina

Dato : 27-03-01 21:14

Jeg havde samme tanke, men jeg kom til konklusionen at der alligevel ville
være nogle der gik derud, bare for at få stillet nysgerrigheden.... og det
ville jeg ikke bidrage til
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-03-01 19:01

Hej Marianne

Jeg husker ikke hvilken lov det står i, men jeg mener, at *erhvervsmæssige*
opdrættere ikke må sælge hvalpe før de er 8 uger, mens hr. og fru Jensen,
hvis hund er "kommet galt af sted" godt må sælge hvalpe tidligere.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats