Toy Story på vej i dvale - også i
Fra : Rune Enggaard Lausen

Dato : 28-04-03 23:16

Hej alle.

Jeg har set på IMDB og Disney's amerikanske hjemmeside, at Toy
Story-filmene er på vej til dvaletilstand (eller "moratorium", som
Disney kalder det). Det skulle ske d. 1. maj.

Se fx http://disney.go.com/disneyvideos/andysroom/index.html

Gælder det også den danske R2-udgave, eller sker det senere her i Europa?

Med venlig hilsen

   Rune Lausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-04-03 07:42

"Rune Enggaard Lausen" <news@enggaard-lausen.dk> escribió

> Gælder det også den danske R2-udgave, eller sker det senere her i
Europa?

Med Disney plejer det da at være internationalt, så det gælder
sikkert også den danske udgave.
Saludos
Lars Hoffmann

Fra : KE

Dato : 29-04-03 12:34

Hej NG

Er der nogen herinde som gider forklare mig hvad de snakker om? Disneyfilm i
dvale?

KE

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-04-03 12:48

Således skrev "KE" <kimkoruperiksen[Remove This]@hotmail.com> i
dk.kultur.film Tue, 29 Apr 2003 13:33:35 +0200:

>Er der nogen herinde som gider forklare mig hvad de snakker om? Disneyfilm i
>dvale?

Disney har det med at fjerne deres film fra markedet i en
10-års-periode efter at de har været sil salg et stykke tid.

Således vil du fra den 1. maj ikke kunne købe nye videobånd eller
dvd'er af Toy Story /Toy Story 2.

Knud
--
Som netop har bestilt sit reg1-bokssæt af TS1-2...

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-04-03 00:02

On Tue, 29 Apr 2003 13:47:48 +0200, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>10-års-periode efter at de har været sil salg et stykke tid.
>
>Således vil du fra den 1. maj ikke kunne købe nye videobånd eller

I kan nå denne:
http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2037&vare_id=205757

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 30-04-03 11:45

Morten Bowman Hansen's utterance expressed in

> http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2037&v
> are_id=205757

www.proshop.dk har Toy story 2 til 149 og jeg købte for nylig
1'eren i fredgaard til en hund - happy hunting :)

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Rune Enggaard Lausen

Dato : 29-04-03 12:55

KE wrote:
> Hej NG
>
> Er der nogen herinde som gider forklare mig hvad de snakker om? Disneyfilm i
> dvale?

Du ku' jo prøve at kigge på det link, der stod i det første indlæg.
Jeg vil da gerne gentage det:

http://disney.go.com/disneyvideos/andysroom/index.html

Bedste hilsener fra

   Rune Lausen

Fra : Jesper Winding

Dato : 29-04-03 17:12

Mon ikke bare det er for at kunne sælge end gigantus ekstra deluxus boks når
tre'eren kommer?

--
Jesper

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-04-03 17:41

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke bare det er for at kunne sælge end gigantus ekstra deluxus boks
når
> tre'eren kommer?

Næ. Disney har anvendt den samme forretningsteknik i mange, mange år med
alle deres videoprodukter. Det er næppe noget, de bare lige ændrer på.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Jesper Winding

Dato : 29-04-03 18:32

Der er ikke nogen der for mig til at tro på at 1'eren og 2'eren ikke kommer
i forbindelse med 3'eren. Enten som boks eller andet.

--
Jesper

Fra : Bitbucket

Dato : 30-04-03 16:25

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

> Der er ikke nogen der for mig til at tro på at 1'eren og 2'eren ikke kommer
> i forbindelse med 3'eren. Enten som boks eller andet.

> [...]
Disney har for biograffilmenes vedkommende længe ført den politik at
efter en premiere eller repremiere blev filmene lagt i dvale i 7 år hvor
de ikke må vises. På video fører Disney den samme politik, omend jeg
ikke ved om det ogå er 7 år her.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-04-03 17:47

Det er meget muligt - Men med 3'eren på vej kommer de alle i den
forbindelse - Jeg vil væde en flødebolle.

--
Jesper

Fra : Bitbucket

Dato : 30-04-03 17:51

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er meget muligt - Men med 3'eren på vej kommer de alle i den
> forbindelse - Jeg vil væde en flødebolle.

Disney er ikke som alle andre, de har deres egen distributionspolitik og
de har aldrig udgivet deres filmserier i Boxed sets.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-04-03 20:52

De har aldrig haft en så massiv masse succes som Toy Story 1-2 og 3 før :)
Penge er penge. :)

--
Jesper

Fra : Bitbucket

Dato : 01-05-03 00:03

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

> De har aldrig haft en så massiv masse succes som Toy Story 1-2 og 3 før :)
> Penge er penge. :)

Og Disney tjerner penge på at lave klssiskere, det gør man ikke hvis ens
film går hen og bliver nogle forsuttede bolcher!

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jesper Winding

Dato : 01-05-03 00:18

Vi får se :)

--
Jesper

Fra : Morten DH

Dato : 01-05-03 17:08

"Bitbucket" <bitbucket@devnull.invalid> skrev i en meddelelse
> Og Disney tjerner penge på at lave klssiskere, det gør man ikke hvis ens
> film går hen og bliver nogle forsuttede bolcher!

Arhm er alle tegnefilm fra Di$ney ikke automatisk klassikere - i hvert fald
ifølge deres kassetter

Fra : Bitbucket

Dato : 01-05-03 20:16

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> "Bitbucket" <bitbucket@devnull.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Arhm er alle tegnefilm fra Di$ney ikke automatisk klassikere - i hvert fald
> ifølge deres kassetter

Nej, men de fleste går hen og bliver det ad åre!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Helbo

Dato : 01-05-03 13:57

> Disney er ikke som alle andre, de har deres egen distributionspolitik og
> de har aldrig udgivet deres filmserier i Boxed sets.

Hvad med the ultimate toy box eller fantasia legacy?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 01-05-03 14:32

Rigtigt og vi vil se det igen.

--
Jesper

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-04-03 18:59

Jens Thomsen skrev:

> Næ. Disney har anvendt den samme forretningsteknik i mange, mange år
> med alle deres videoprodukter. Det er næppe noget, de bare lige
> ændrer på.

Og er vi ikke alle enige om, at det er en kold, kynisk, kapitalistisk og
klaphamrende kluntet forretningspolitik?

--
Mvh. Peter - http://filmsvar.dk
"Jeg føler mig ikke forpligtet til at tro på, at den samme Gud, som

Fra : Morten DH

Dato : 29-04-03 19:06

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
> Og er vi ikke alle enige om, at det er en kold, kynisk, kapitalistisk og
> klaphamrende kluntet forretningspolitik?

Absolut, men desværre virker den sgu - Disney har en fantastisk evne til at
"hype" deres udgivelser til det ekstreme og vi æder den råt... Heldigvis for
DVD ejerne er det ikke så slet som det var på laserdisk - her var de totalt
kolde og flere titler endte man med at måtte købe i taiwan og lignende
steder hvor den lokale copyright lovgivning gjorde det muligt at udgive
titler som blev tilbage holdt i den vestlige verden...

Desværre må vi nu vente på Bambi, Lion King, Aladdin og så videre på DVD på
grund af denne politik - godt nok ved vi allerede nu at Aladdin kommer i
efteråret 2004 (eller var det 2005); men til den tid er vi måske allerede så
småt igang med at udskifte samlingen til et eller andet HD blueray format

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-04-03 19:36

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> [...]
> småt igang med at udskifte samlingen til et eller andet HD blueray format

Problemet - for Disney - er bare, at i dag, i modsætning til i 1995,
er det umuligt at trække et værk tilbage fra markedet. Hvis folk har
valget mellem at vente syv år på Toy Story 2 eller at downloade et
DVD-rip et skummelt sted, så vælger mange det sidste.

Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Fra : Morten DH

Dato : 30-04-03 17:56

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> valget mellem at vente syv år på Toy Story 2 eller at downloade et
> DVD-rip et skummelt sted, så vælger mange det sidste.

Tja så må de lære det - jeg kunne ikke drømme om at hente et DVD-rip hvis
originalen er tilgængelig... Sjovt at netop Di$ney altid har været
hysteriske med copysikring

Folk tror sikkert jeg lyver; men det er nu noget ejerglæde over at eje en
original udgivelse frem for en kopi...

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-04-03 20:54

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Folk tror sikkert jeg lyver; men det er nu noget ejerglæde over at eje en
> original udgivelse frem for en kopi...

Samme som mig - nægter katagorisk at hente andet end trailers.

--
Jesper

Fra : Martin Helbo

Dato : 01-05-03 14:01

> [...]

> småt igang med at udskifte samlingen til et eller andet HD blueray format

Fra the bits:
Finally, we've gotten word from sources at Disney about the next set of
Platinum edition animated titles to expect from the studio. As you know, The
Lion King will street on DVD on 10/7. The Platinum title for 2004 is
expected to be Aladdin. In 2005, look for The Little Mermaid. And finally,
Bambi will hit DVD in 2006.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Morten DH

Dato : 01-05-03 17:06

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lion King will street on DVD on 10/7. The Platinum title for 2004 is
> expected to be Aladdin. In 2005, look for The Little Mermaid. And finally,

Jeps det var den jeg tænkte på, problemet er bare at jeg sikkert allerede
har købt 2 udgaver af T2 på et eller andet HD-DVD format inden jeg næste
gang får set Bambi... Selvfølgelig kan jeg se en af de 2 udgaver jeg har på
laserdisk; men det er jo ikke pointen...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-04-03 19:10

Således skrev "Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> i
dk.kultur.film Tue, 29 Apr 2003 19:58:57 +0200:

Nåede du hellere ikke at se Alladin?

Knud
--
Np: T-Square & Danny Jung - Explorer

Fra : KE

Dato : 29-04-03 17:16

> Du ku' jo prøve at kigge på det link, der stod i det første indlæg.
> [...]

Hej Rune
´
Tak for hjælpen (læg samme tone som dit indlæg på mine ord)

KE

Fra : Rune Enggaard Lausen

Dato : 29-04-03 19:02

KE wrote:
> Tak for hjælpen (læg samme tone som dit indlæg på mine ord)

Point taken

Det var vist ikke særligt heldigt formuleret - en 16-årig kunne have
gjort det bedre, og jeg er immervæk *noget* ældre en det. Modtag min
uforbeholdne undskyldning - og her er der ingen ironi!

Nu hvor jeg kigger på siden jeg henviste til står der egentlig heller
ikke, at de vil begynde at sælge den igen om syv(?) år, men sådan er
det gået med de tidligere "klassikere".

På Disneys danske hjemmeside er der faktisk en liste over de film, der
kommer til salg senere (og der stod i øvrigt, at Løvernes Konge
(elendig oversættelse, synes jeg) kommer til oktober - så bliver
ungerne da glade - vi har den kun på engelsk VHS).

De ydmygste hilsener fra

   Rune Lausen

Fra : KE

Dato : 30-04-03 23:09

> Det var vist ikke særligt heldigt formuleret - en 16-årig kunne have
> gjort det bedre, og jeg er immervæk *noget* ældre en det. Modtag min
> uforbeholdne undskyldning - og her er der ingen ironi!

Jeg er imponeret - tak for det og alt forladt.

> Nu hvor jeg kigger på siden jeg henviste til står der egentlig heller
> ikke, at de vil begynde at sælge den igen om syv(?) år, men sådan er
> det gået med de tidligere "klassikere".

Jeg troede ellers at jeg var en lille smule fan af disse film, men må sige
jeg har aldrig hørt om dette koncept. Smart af dem må man sige - skaber
opmærksomheden to gange....

> [...]
> (elendig oversættelse, synes jeg) kommer til oktober - så bliver
> ungerne da glade - vi har den kun på engelsk VHS).

Nu vil jeg dog sige at jeg altid hælder til den engelske version af filmene,
men det er naturligvis kun for "børn" i en vis alder. Der er nu noget over
Woopi Goldberg som hyæne eller Robin Williams som Genie.....

KE