dansk tekst
Fra : Sten-Martin Nielsen

Dato : 28-04-03 17:18

hej gr

jeg mangler den danske tekst til
Puff the magic dragon (peter paul and mary)

eller hvem har sunget den på dansk.

Sten-Martin

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 28-04-03 21:29

Sten-Martin Nielsen <sten.martin@has.dk> wrote:
> jeg mangler den danske tekst til
> Puff the magic dragon (peter paul and mary)
>
> eller hvem har sunget den på dansk.

Kan ikke huske hvem der sang den , men teksten
"Puff hvor kan man finde drager som dig" kan du finde her
http://www.ritamus.dk/boernesange1/ nedeerst på siden

/ Flying Hotdogs

Fra : Ole Damgaard

Dato : 29-04-03 03:44

> Kan ikke huske hvem der sang den

Det gjorde Buster Larsen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-04-03 00:18

Sten-Martin Nielsen <sten.martin@has.dk> skrev:

> jeg mangler den danske tekst til
> Puff the magic dragon (peter paul and mary)

Hvad skal du bruge den NARKO sang til?

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 29-04-03 15:33

> Hvad skal du bruge den NARKO sang til?

Den myte er vistnok svær at aflive - men den gamle børnesang har aldrig
handlet om Narko -ejheller Vietnamkrigen, som osse en del har forsøgt at
relatere den til.
Læs: http://www.urbanlegends.com/songs/puff_the_magic_dragon.html
mvh ole

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-04-03 16:23

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev:

> Den myte er vistnok svær at aflive - men den gamle børnesang har
> aldrig handlet om Narko -ejheller Vietnamkrigen, som osse en del har
> [...]

Jeg så en koncert med Peter, Paul og Mary, hvor sangskriveren fortalte om
reaktionerne. Det var skægt, da han forklarede, hvordan "puff" var blev
tolket som "fix" osv., og han kun kunne være dybt forundret over, hvordan
sangen kunne opfattes som andet end en sød lille børnesang. Det mente han
selv, han havde skrevet.

Fra : Sten-Martin Nielsen

Dato : 29-04-03 16:23

>Tak for hjælpen
med tekst
og musik historie.
Jeg er forsøger at øve melodie på min guitar, og
mit engelsk er heller ikke godt,

Sten-Martin

Fra : Esben og Susanne

Dato : 01-05-03 23:04

> jeg mangler den danske tekst til
> Puff the magic dragon (peter paul and mary)
>
> eller hvem har sunget den på dansk.

Jeg mener at have hørt Peter Belli synge den engang

Esben