FW HD Tvivl
Fra : Finn Poulsen

Dato : 28-04-03 18:55

Hej gruppe
Jeg skal bruge en ekstern FW HD. Den skal primært bruges på en Imac/800
med Imovie og Cubase SX. jeg har kig på Maxtors 5000XT (250 Gb 5400 rpm)
og 5000DV (200 GB 7200 rpm). Diskene koster stort set det samme. er det
et "overkill" at satse på DV disken, da jeg forstår at firewire porten
vil være flaskehals ved dataoverførsel. Og den er vel næppe
fremstidssikret , da den ikke har FW 800.
Et lille tillægsspørgsmål. Er der nogen der har haft problemer med at
bruge DV videokamera (Canon mv500i) og ekstern FW disk når de bruges
samtidigt ?-Jeg mener at en Imac/800 kun har en FW port eller hva'?
Gode og kloge råd modtages med tak
vh
Finn

Fra : John Lauritzen

Dato : 28-04-03 22:17

finnpoulsen@cool.dk (finn poulsen) writes:
>Er der nogen der har haft problemer med at
>bruge DV videokamera (Canon mv500i) og ekstern FW disk når de bruges
>samtidigt ?-Jeg mener at en Imac/800 kun har en FW port eller hva'?
Hvis der ellers er stik til det på apparaterne, kan de sættes i kæde.

Venlig hilsen John

Fra : Finn Poulsen

Dato : 28-04-03 22:55

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Hvis der ellers er stik til det på apparaterne, kan de sættes i kæde.
>
> Venlig hilsen John
sorry, jeg var ikke præcis nok, jeg mente selvfølgelig bus. grunden til
jeg spurgte var, at faldt over flg. citat:

"Cameras run at 200Mbit speed. FireWire Mass storage devices run at
400Mbit. If both types of devices are connected to the same FireWire
bus,
it can cause disruption and dropped frames. If you are experiencing
dropped frames keep the two types of devices on separate busses.Also,
older cameras may have a timing issue that will continuously reset the
bus. This can cause error messages or a crash. You would need to run
the two devices off of separate FireWire busses if you experience this
problem"

vh

Fra : Michael Holm

Dato : 28-04-03 22:53

Finn Pr vel næppe
> [...]
> bruge DV videokamera (Canon mv500i) og ekstern FW disk når de bruges
> samtidigt ?-Jeg mener at en Imac/800 kun har en FW port eller hva'?
iMac/800 har 2 firewire porte. har en onetech FW disk + et Canon MV430i
og i kæde kører det ikke så godt, men når de begge er i iMac er det fint
!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-04-03 23:00

Finn Poulsen <finnpoulsen@cool.dk> wrote:

> [...]
> bruge DV videokamera (Canon mv500i) og ekstern FW disk når de bruges
> samtidigt ?-Jeg mener at en Imac/800 kun har en FW port eller hva'?

Hvad med at købe et kabinet og en IDE disk - det koster det samme, men
så er du sikker på at kunne udskrifte disken efter behov.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-04-03 23:03

> [...]

> vil være flaskehals ved dataoverførsel. Og den er vel næppe
> fremstidssikret , da den ikke har FW 800.

Februarudgaven af MacAddict giver 5000XT "Great 5/6" og giver 5000DV
"Solid 4/6".

De skriver bl.a.:
"The 5000XT's capacity -- 233,7GB after formatting (and after
calculating gigabytes as 2^30, as true geeks should and not as 1 billion
bytes, as marketing folks do) -- is well-nigh mind-boggling, and,
coupled with its strong performance and great price, convinced us to
give it the nod over the 5000DV."

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com