Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot S50
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 28-04-03 17:56

http://www.photoshop.dk/product.asp?pid=30100514
Vor pris kr. 5499,00 inkl. 25% moms
SanDisk 512Mb Compact Flash Card ULTRA Salgspris kr. 1679,00

Er dette et godt køb?

Jeg vil gerne bruge det semi professionel - det vil sige at nogle af de
billeder jeg tager skal kunne sælges til brug på webløsninger.

Pt kender jeg ikke meget til Foto - så alle råd er velkomne.

Jan

Fra : Lars [8210]

Dato : 28-04-03 20:08

Jan Emil Christiansen wrote:
> [...]
> de billeder jeg tager skal kunne sælges til brug på
webløsninger.

> Pt kender jeg ikke meget til Foto - så alle råd er

Hej Jan Emil

En Canon PowerShot S50kan fås til Dkr. 4500 i Tyskland

En SanDisk 512Mb - koster ca. 1300

begge priser er incl. porto.

Kilde: http://www1.guenstiger.de/

Prøv at se på undersiden "indkøb og prissammenligning" på
www.fotolinks.dk

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 28-04-03 20:20

Men jeg kan trække momsen fra og så bliver den danske billigere.
Vil du anbefale kamaraet?

Jan

Fra : Martin San.

Dato : 28-04-03 20:48

Jan Emil Christiansen wrote:
> Men jeg kan trække momsen fra og så bliver den danske billigere.

I så fald kan du vel også trække de 16% tysk moms fra de 4500 kr.?

Beklager at jeg ikke kommenterer dit faktiske spørgsmål, men jeg ved ikke
hvilke krav en prof/semi-prof fotograf stiller. Men hvis det er billeder til
internettet, så er det måske alligevel ikke den højeste opløsning du går
efter? Jeg kender en webdesigner som benytter et Canon Ixus I (low-end og
med 1,3 Mpixel), og det har været fint nok til det brug. Han har lavet siden
og billederne til Mortensen Kaffe www.mortensenskaffe.dk

Jeg har selv et Canon Powershot S30 som jeg er meget glad for, men det skal
selvfølgelig også "kun" bruges privat. Det kan indstilles som et godt
spejlreflekskamera, med frit valg af lukkertid og blænde og ISO
indstillinger fra 50-800 og en masse andre brugbare ting. Dog kan der ikke
monteres ekstra flash på selve kamerahuset, hvilket nok er den største anke.
Jeg ved, at Common Models bl.a. bruger Canon G2-serie, og der kan du selv se
billederne inde.
Men det kommer vel an på hvilke specifikke krav du stiller til udstyret og
hvilke opgaver du laver.

/Martin

Fra : Lars [8210]

Dato : 28-04-03 21:41

Jan Emil Christiansen wrote:

> Vil du anbefale kamaraet?
>
> Jan

Kender ikke kamaraet - men til Web-brug kan jeg ikke se at
det ikke vil kunne bruges - idet der normalt ikke stilles
ret store krav til web-billleder....