tilgå roden af webhotelet
Fra : Dennis Taszarek Holm

Dato : 28-04-03 17:04

HEJ

Jeg er ved at lave en fileupload ting hvor jeg har et problem.

Min uploadFile.php ligger i et dir som hedder:

/Admin/uploadFile.php

Og uploader lige nu filer til

/Admin/newsPics/

Men Når jeg uploader et billede vil jeg ha at det skal lægges i roden i
følgende dir:

/newsPics/

Hvordan kan jeg specificere at den skal uploade til dette dir i roden ? .

MVH Dennis T. Holm

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-04-03 18:00

> [...]
>
> /newsPics/
>
> Hvordan kan jeg specificere at den skal uploade til dette dir i roden ? .

$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] kan måske bruges... den giver dig din eksakte sti
til din www-root på serveren, der findes også en der giver dig dit domæne
navn, du kan se dem alle sammen på www.dk.php.net

Jeg bruger tit overstående i includes og require's, f.eks:
<?php require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/functions.php"); ?>

En helt anden en der måske også kan bruges er bare at angive stien som
.../newsPics
.../ før en sti hopper en tak tilbage i bibblo. strukturen før den går ind i
mappen.