Winfamily 5 på Aptiva?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 28-04-03 16:25

Har forgæves forsøgt at installere en Winfam 5 på en Aptiva maskine - men
uden held!
Installationen starter som vanligt, men efter spørgsmålet: "Taler du dansk"
stopper skidtet.
Er det et kendt fænomen? En af vore bekendte har oplevet noget lignende.
Erik

Fra : Bent Mortensen

Dato : 28-04-03 16:45

Hej Erik

Har du instaleret sprogpakken, elle kan den jo ikke finde det Danske sprog
og så vil jeg tro at den går i sort for dig

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 28-04-03 16:55

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> wrote in message
> Hej Erik
>
> Har du instaleret sprogpakken, elle kan den jo ikke finde det Danske sprog
> og så vil jeg tro at den går i sort for dig

Hmm, nej det er ikke det der er problemet. Sprogpakken er en integreret del
af den CD vi købte i sin tid!!
Så det er ikke der løsningen er.
Kan godt installere på en "ikke IBM maskine"!
Erik

Fra : Bent Mortensen

Dato : 28-04-03 17:30

Jeg kan se at du kan opdater gratis fra 5.00 til 5.2 du kan prøve om det
hjælper
på det link http://danmark.winfamily.com/
venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 28-04-03 18:14

> Jeg kan se at du kan opdater gratis fra 5.00 til 5.2 du kan prøve om det
> [...]
Jamen - Bent! Hvordan opgradere noget der ikke er installeret endnu?
Jeg har allerede omtalte opdatering klar.

Er her nogen der har erfaring med Aptiva og Winfam5?

Erik

Fra : Krabsen

Dato : 28-04-03 21:36

Kun, at jeg en gang for flere år siden havde en Aptiva, og der fungerede
Winfam på. Men til gengæld var der meget andet, der _ikke_ fungerede.

Et langt skud:

Er Aptiva'en installeret med den Windows-version, der fulgte med ved købet,
eller er _den_ osse opdateret? I så fald kan det være en del af årsagen:
Sagen er, at (i alt fald nogle) Aptiva'er leveredes med en specialudgave af
Win 98. Og det specielle lå 'dybt', så 'kernen' ikke blev skiftet helt ved
en opgradering.
Det betød blandt andet, at IBM fralagde sig al supportansvar, hvis man
opgraderede til nyere Win-version.

...bl.a. derfor smed jeg min ud

mvh
Krabsen

Fra : A.Bruun

Dato : 30-04-03 09:28

Må jeg have lov til at komme med et bud. Kan du ikke i første omgang
fravælge sproget og senere vælge Dansk i opsætningen ?
En Aptiva er en fremragende maskine. Jeg har kørt WIN98 og nu XP på den uden
problemer. Den bliver brugt til slægtsforskning (BK6) videoredigering m.m.
uden problemer, så jeg tror ikke på, at det er maskinen der er noget galt
med.

A.Bruun