Litaun
Fra : Finn Bornhuus

Dato : 28-04-03 12:26

Hej Gruppe.
Er der nogen der ved hvordan det ligger med slægtsforskning i Litauen?
Er der kirkebøger lige som her, og hvis ja, hvor opbevares de?

Finn Bornhuus

Fra : Inger Buchard

Dato : 28-04-03 16:04

Drejer det sig om folk af tysk afstamning, så er der gode tyske
mailinglister at trække på.

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 28-04-03 16:32

Hej Finn,

Jeg har ikke selv erfaring med slægtsforskning i det dejlige land Litauen
(jeg har været der flere gange), men ved fra en litauer at det kan anbefales
at tage et kig på http://www.lithuaniangenealogy.org/. Man har vist ikke
adgang til arkiverne på samme måde som vi har her i landet idet man ikke
selv kan komme til at sidder med bøgerne. Men en skriftlig henvendelse (mod
gebyr) og udførlig opgavebeskrivelse modtager de gerne. Desuden findes der
en post-liste for litauisk slægtsforskning, men det kan du også læse mere om
på ovennævnte hjemmeside.

De bedste hilsner og held og lykke
- Jesper Holgersen (http://home1.stofanet.dk/jeho)