Shubidua200 - fejlfri boks!
Fra : Karina Hjorth

Dato : 28-04-03 10:54

Hey!

Så kan jeg informere om, at den rettede udgave af Shubidua200-boksen
forlader pladeselskabet tirsdag.... MEN - vær opmærksom på, at den fejlfrie
og fejltrykket umiddelbart er ens - pladenummer 581634 21.

Derfor kan jeg kun opfordre til, at de der ønsker den fejlfrie boks spørger
i butikken, om eksemplaret er fra nyeste sending... Hvis de ikke ved det, så
bed dem tjekke CD 5(b) med nummer 5816392 - her skal sang nr. 14 være "Først
til Sidst" - IKKE "Mamba D'Amour".

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Peter Theglev

Dato : 28-04-03 13:36

> [...]
> bed dem tjekke CD 5(b) med nummer 5816392 - her skal sang nr. 14 være "Først

Det kræver at de spiller den – coveret er jo rigtigt nok, bare ikke
indholdet på cd'en.

Peter

Fra : Karina Hjorth

Dato : 28-04-03 14:34

> Det kræver at de spiller den – coveret er jo rigtigt nok, bare ikke
> indholdet på cd'en.

Jah, det var nu også det, jeg mente - det fremgik bare ikke specielt
klart*G*

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 29-04-03 13:19

Karina Hjorth skrev:

> ikke ved det, så bed dem tjekke CD 5(b) med nummer 5816392 - her skal
> sang nr. 14 være "Først til Sidst" - IKKE "Mamba D'Amour".

Jeg har nu generet min lokale GUF og fået dem til at undersøge sagen på det
fejlfrie eksemplar, som ligger og venter på mig.

Mange tak for hjælpen. Du er bedre end en chokoladeovetrukket skumbanan, er
du.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Karina Hjorth

Dato : 29-04-03 14:52

> Mange tak for hjælpen. Du er bedre end en chokoladeovetrukket skumbanan,
er
> du.

*LOL* Peter, Peter, Peter... som du dog forstår at udtrykke dig Men
velbekomme - og når du og andre nu får fingrene i jeres Shubidua200 boks, så
tjek de forskellige fotos på bagsiden af de 10 covers. Måske noget virker
bekendt....

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 29-04-03 19:04

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote:

> Men velbekomme - og når du og andre nu får fingrene i jeres
> Shubidua200 boks, så tjek de forskellige fotos på bagsiden af de 10
> covers. Måske noget virker bekendt....

*Kigger og kigger*
Næeh, jeg er ikke på nogle af de billeder. Detfordårligt!

*Ser lyset*

Hæ, det ville havde jeg overset hvis du ikke havde gjort mig opmærksom på
at være opmærksom. Hvordan får du mulighed for at tage så "tæt på"-
billeder? Er er du helt oppe på første række og god med kameraet, eller?

Fra : Peter G

Dato : 29-04-03 17:05

Peter G skrev:

> Jeg har nu generet min lokale GUF og fået dem til at undersøge sagen
> på det fejlfrie eksemplar, som ligger og venter på mig.

Heh, jeg fik den dér "Nåeh, Du er ham der ringede og fik os til at afspille
den i telefonen..." med på vejen.

Karina, jeg har et par dovne (fordi jeg ikke har været inde på
www.shubiduo.dk og kigge) spørgsmål som du jo nok kan svare.

1) 200 numre. Det er vel næsten hele deres produktion?
Hvilke sange fra deres 17 hele albums er ikke med?

2) Er nogle af numrene ændrede? Remixede? Forkortede?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 29-04-03 19:40

> Heh, jeg fik den dér "Nåeh, Du er ham der ringede og fik os til at
afspille
> den i telefonen..." med på vejen.

He-he... sådan skal det være!

> Karina, jeg har et par dovne (fordi jeg ikke har været inde på
> www.shubiduo.dk og kigge) spørgsmål som du jo nok kan svare.

Du kunne nu heller ikke finde svaret på Shubidua.dk - du kunne have fundet
det på shubidua.nu

> 1) 200 numre. Det er vel næsten hele deres produktion?
> Hvilke sange fra deres 17 hele albums er ikke med?

Njah, næsten... tjoh... måske... Tæl selv efter*G* De udeladte numre er dog
hovedsageligt de små sketches.

Fra 1'eren: Intro, Outro
Fra 2'eren: Intro, Dialog 1, Chinese Pin Fight, Et ævle om dagen, Dialog 2
Fra 3'eren: Intet nyt fra Vestfronten, Damgård
Fra 78'eren: Ål i rejer
Fra 6'eren: Ejnarstorp Hujafabrik
Fra 8'eren: O.P.U.S. 239
Fra 9'eren: Ønskelisten, Den klynkende kalkun
Fra Da mor var dreng: Søborghus-revyen, Dentures in the air, Did he call to
say "I love you", Jazznyt
Fra 11'eren: Dromedam, Lige ud af landevejen, Hokus pokus, Tørresnoren
Fra 12'eren: Valseværket
Fra Stærk Tobak: Walkmand!, Min kone og min mor
Fra 13'eren: En søndag på Amager år 2000, Den lilla söta hünden, Grøn
koncert
Fra Shubi40: White X-mas, High from 3-top, Rockin' around da X-mas-3,
Rudolph, Silent Night, Da little drummer boy, Jingle bells, Mary boy child,
12 day of X-mas
Live og Glade dage: Born to be wild, Sabeldansen
Fra 16'eren: Mark & Ronni
Fra Shubilæum: Sexual Harassman, Kom tilbage nu, Coloradio City, Den røde
grød, Rappe rap, Alpestadt Berlin, Fangerne i Forden, United Steaks,
A.Tomsen, Dentures in the air, Hva' så, så ikke noget, Doggi Woggi,
Clausmobil, Så er det jul, Sweat-no, Tunnelåbningssangen, I can't get lonely
everywhere, Dogshit in my garden, Fænøsundsangen, Rhum & Cola, Vær Velkommen
Herrens år, Metado, alle medleys
Fra 17'eren: Josef, Rundfunk remix
Fra Rap Jul & Godt nytår: Ho ho dér, Sne, Det nye år, Ris a la mand, White
Christmas, En rose så jeg skyde, Den himmelblå remix

Fra vinylsingler: Det kimer nu til julefest, Det bedste vi ved

> 2) Er nogle af numrene ændrede? Remixede? Forkortede?

Nope, det er alle orginaler - blot er alle digitalt remasterede, så der ikke
er forskel på de gamle vinyl-originaler og de nye CD-originaler.

Og for lige at svare på dit spørgsmål fra det andet indlæg i det her også:

>Hæ, det ville havde jeg overset hvis du ikke havde gjort mig opmærksom på
>at være opmærksom. Hvordan får du mulighed for at tage så "tæt på"-
>billeder? Er er du helt oppe på første række og god med kameraet, eller?

Det var da også derfor, jeg gjorde opmærksom på det Og ja, helt foran -
god med kameraet?? Hmm... det kan diskuteres, men jeg har været heldig et
par gange. Et par af dem er også taget til koncerter, hvor publikum var
RIGTIG tæt på scenen, så er det trods alt noget lettere, bare man har en
smule zoom på cam'et.

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 30-04-03 09:50

Karina Hjorth skrev:

> Du kunne nu heller ikke finde svaret på Shubidua.dk - du kunne have
> fundet det på shubidua.nu

Heh, jeg var ellers lige hurtigt inde og kigge og syntes ikke jeg kunne
finde den under diskografi, så jeg regnede med at du ikke havde fået den
opdateret endnu

> Njah, næsten... tjoh... måske... Tæl selv efter*G* De udeladte numre
> er dog hovedsageligt de små sketches.

[Snip Karinas mere end udtømmelige liste.]
Jeg håber meget det var copy/paste for det var næsten mere end hvad jeg
havde brug for.

> Fra 9'eren: Ønskelisten,

Er med på 'a' som nr. 19 her.

> Fra Shubilæum: A.Tomsen,

DEN savnede jeg, for den udgave er guld. Kunne de ikke have brugt den i
stedet for originalen?

> Nope, det er alle orginaler - blot er alle digitalt remasterede, så
> der ikke er forskel på de gamle vinyl-originaler og de nye
> CD-originaler.

Hvilket kun er en god ting.

> [...]
> hvor publikum var RIGTIG tæt på scenen, så er det trods alt noget
> lettere, bare man har en smule zoom på cam'et.

Så følger jeg op med det skånselsløse spørgsmål; Hvordan fik du dine
med? For der må da have været flere fans der gerne så deres billeder på
udgivelserne.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 30-04-03 11:07

> Heh, jeg var ellers lige hurtigt inde og kigge og syntes ikke jeg kunne
> finde den under diskografi, så jeg regnede med at du ikke havde fået den
> opdateret endnu

Okay, de manglende numre står ikke i diskografien - der står kun de numre,
der er med... Men det stod på chatboardet under "For og om fans" - jeg er
dog ikke sikker på, om det står der mere, eller om indlægget er røget ud.

> Jeg håber meget det var copy/paste for det var næsten mere end hvad jeg
> havde brug for.

Jo, det var copy/paste!

Bingo! Jeg kunne huske, der var en fejl, men ikke hvilken - regnede med, du
nok selv opdagede det, hvis du virkelig nærstuderede listen... Men du har
ret - den er nr. 19 på CD a

> DEN savnede jeg, for den udgave er guld. Kunne de ikke have brugt den i
> stedet for originalen?

Åbenbart ikke... Men det ville selvfølgelig også bryde mønsteret, når de
andre numre nu er originaler.

> Så følger jeg op med det skånselsløse spørgsmål; Hvordan fik du dine
> med? For der må da have været flere fans der gerne så deres billeder på
> udgivelserne.

Det ved jeg ikke, om der er... Og jeg gjorde såmænd ingenting. De havde
åbenbart set billederne i galleriet på shubidua.nu, og så ringede Michael
Bundesen en aften og spurgte om lov til at låne 4 billeder derfra - de 3 med
mit navn samt CD-fotoet til CD u (taget af en af mine venner).

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 01-05-03 18:19

Karina Hjorth skrev:

> Åbenbart ikke... Men det ville selvfølgelig også bryde mønsteret, når
> de andre numre nu er originaler.

<brokbrokbrokShybiduaerdummefordideikkegørhvadjegvilhavedemtilbrokbrokbrok.
wav>

> [...]
> ringede Michael Bundesen en aften og spurgte om lov til at låne 4
> billeder derfra - de 3 med mit navn samt CD-fotoet til CD u (taget af

Tillykke med det. Det må jeg også prøve.

*Laver en hjemmeside om Britney Spears*
*Klister en masse billeder på*
*Venter 30 minutter*
Hmm, jeg må have gjort noget galt.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 01-05-03 19:22

> *Laver en hjemmeside om Britney Spears*
> *Klister en masse billeder på*
> *Venter 30 minutter*
> Hmm, jeg må have gjort noget galt.

*LOL* Prøv at vente noget, der ligner 3½ år i stedet Tålmodighed er en
dyd! He-he...

Mvh
Karina

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-05-03 18:43

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote:

>Fra 9'eren: Ønskelisten, Den klynkende kalkun

Hov, ønskelisten er med. En af de sange jeg "manglede" så den er jeg
glad for.

>Fra Stærk Tobak: [..], Min kone og min mor

Den er ellers god.

>Fra Shubi40: White X-mas, High from 3-top, Rockin' around da X-mas-3,
>Rudolph, Silent Night, Da little drummer boy, Jingle bells, Mary boy child,
>12 day of X-mas

Godt nok, møgplade.

>Fra Shubilæum: Sexual Harassman, Kom tilbage nu, Coloradio City, Den røde

Hov, den kendte jeg ikke. Er den god?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-05-03 20:41

> Hov, ønskelisten er med. En af de sange jeg "manglede" så den er jeg
> glad for.

Ja, den kommenterede jeg i et tidligere indlæg - det var en smutter, som jeg
vidste var et eller andet sted. Kunne bare ikke huske, hvordan det hang
sammen i den liste, jeg smed.

> Den er ellers god.

Jep!

> Hov, den kendte jeg ikke. Er den god?

Hvilken? Shubilæum eller en af sangene??

Mvh
Karina

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-05-03 20:48

>Ja, den kommenterede jeg i et tidligere indlæg

Ja, men det så jeg først efter jeg havde sendt.

>Hvilken? Shubilæum eller en af sangene??

De sange der ikke er med på s200. Jeg synes ikke jeg kender ret mange
af dem der var på listen. Er det nogen specielt til shubilæum og er de
værd at samle på?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-05-03 21:25

> De sange der ikke er med på s200. Jeg synes ikke jeg kender ret mange
> af dem der var på listen. Er det nogen specielt til shubilæum og er de
> værd at samle på?

Well... Shubilæum CD'en som sådan er faktisk meget god. Den består af 3
CD'er: CD1 indeholder 25 af deres største hits - alle numrene finder du også
i boxen. CD2 består af 25 forskellige små finurligheder, hvoraf mange aldrig
før eller siden (med en enkelt undtagelse) har været udgivet. Nogle af
numrene er også specialudgaver af tidligere udsendte numre, såsom den
engelske reaggae-udgave af Sexchikane (Sexual Harassman) eller demos, der
aldrig blev til "rigtige" sange.

CD3 består af 4 Medley's - der er mere fest-agtige... Hvert medley er mere
eller mindre remixede versioner af 4-6 sange, som blev nyindspillede til
netop denne CD.

CD1 har du ikke så meget at bruge til i dette tilfælde, når du nu har
boksen, men både 2 og 3 fåes ikke magen til andre steder. Det er i øvrigt en
af deres populæreste udgivelser gennem de senere år og har solgt til
3-dobbelt platin for et par år siden.

Så ja - jeg vil umiddelbart sige, den er værd at samle på...

Mvh
Karina

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-05-03 21:36

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote:

>Så ja - jeg vil umiddelbart sige, den er værd at samle på...

Ok, tak. Jeg vil samle den op næste gang jeg støder på den.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-03 05:31

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eacfa3b$0$24724$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hey!

..

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-05-03 15:07

> [...]

>bed dem tjekke CD 5(b) med nummer 5816392 - her skal sang nr. 14 være "Først

Jeg vil blot sige mange tak for den gode information. Hvis ikke havde
jeg formentlig købt den lige da den udkom. Jeg ventede bevidst lidt
for at resterne af 1. oplæg var væk og spurgte også da jeg købte den i
den lokale fona.

"Fejl? Det har vi ikke hørt noget om - og vi har ellers udsolgt 150 af
første levering."

Da han sagde det var fra en ny sending gik jeg ud fra det var det nye
oplag - og det er det også viser det sig. Jeg undrer mig blot over at
butikkerne ikke er orienteret. Er det ikke noget selskabet gør
opmærksom på?

Jeg kan godt forstå (selvom det ikke er pænt) at de ikke udbasunerer
det overalt - men jeg troede i det mindste de orineterede
forhandlerne, så de kunne forholde sig når/hvis kunderne klagede.

Og så har jeg fået lukket nogle huller i shubidua samlingen - så det
er jo meget godt. Fed idé. Shubidua er kult. Desværre har de seneste
album været .. ehm .. mindre gode.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-05-03 17:56

> Jeg vil blot sige mange tak for den gode information.

Velbekomme

> butikkerne ikke er orienteret. Er det ikke noget selskabet gør
> opmærksom på?

Åbenbart ikke... Det er egentlig lidt dårligt, for de har da udtalt, at man
selvfølgelig har fuld ret til at få byttet den CD med fejlen på... Men
spørgsmålet er nok mest, hvor mange der rent faktisk opdager fejlen. Den er
jo godt skjult blandt de mange numre.

> er jo meget godt. Fed idé. Shubidua er kult. Desværre har de seneste
> album været .. ehm .. mindre gode.

Jeg vil godt give dig ret i, at 15'eren ikke var specielt god, men jeg synes
nu personligt meget godt om både 16 og 17.

Mvh
Karina

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-05-03 18:39

> [...]
>spørgsmålet er nok mest, hvor mange der rent faktisk opdager fejlen. Den er

Der var såmænd heller ikke bøvl med at bytte den hvis der var fejl på
lovede han. Jeg undrede mig blot over at ekspedienten ikke vidste det.

>Jeg vil godt give dig ret i, at 15'eren ikke var specielt god, men jeg synes
>nu personligt meget godt om både 16 og 17.

Jeg købte nr. 15 og var meget skuffet. De brudstykker jeg hørte fra 16
og 17 i radioen var ikke noget der fængede og med 15 i hukommelsen så
købte jeg dem ikke.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-05-03 20:24

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb93aae$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Mvh
> Karina
_____

Hej Karina

Kan du lide Shubidua?. Det havde jeg ikke lige regnet med.

Hilsen Åge

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-05-03 20:34

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Hej Karina
>
>Kan du lide Shubidua?. Det havde jeg ikke lige regnet med.

Du er da også så opmærksom, Åge. Måske lige bortset fra at det ikke
var Karina der skrev det.

Men shubidua er kult og det står jeg gerne ved. Sidder lige og lytter
til at de gør nar af det italienske sprog. Den eneste hæderlige sang
på den famøse nr. 15.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-05-03 20:39

> Kan du lide Shubidua?. Det havde jeg ikke lige regnet med.

Hej Åge,

Tjek lige din citering - jeg har ALDRIG påstået, at Shubidua er kult!

Mvh
Karina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-05-03 21:11

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb960ee$0$24684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Tjek lige din citering - jeg har ALDRIG påstået, at Shubidua er kult!
>
> Mvh
> Karina
____

Årh for pokker. Nå, men så`n er`t jo når man lige vil drille lidt. Undskyld.

Men jeg synes også at "Shubidua" har lavet meget godt. Den jeg synes er
bedst er der dog sansynligvis ikke så mange som kender. Det er nemlig sangen
"Jeg har købt en guitar - til 85 en halv". Men "Fed rock" er også rigtig
god. Fed rock - jeg kan ikke få nok.

Hilsen Åge