"Rejse-compilation"
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 28-04-03 10:22

Jeg har planer om at rejse Europa rundt med en vej i en lejet bil, hvor vi
forhåbentligt får god tid til at høre musik, mens vi er på farten. Derfor
ville jeg godt lave den ultimative road-trip compilation. Men er der nogen
gode forslag til, hvad der skal være herpå?

Samtidigt ville det også være meget fedt at samle nogle sange fra de
pågældende lande, så forslag til syd- og mellemeuropæiske klassikere er også
særdeles velkomne.

MvH Mikkel

Fra : Troels

Dato : 28-04-03 10:28

> [...]
> ville jeg godt lave den ultimative road-trip compilation. Men er der nogen
> gode forslag til, hvad der skal være herpå?

Autobahn med Kraftwerk bør da ihvertfald ha' en plads der på

/Troels

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-04-03 10:46

Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Wilie Nelson - On the road again

....Den er rigtige "road-sange"

Ellers ville jeg proppe noget Queen på samt noget lidt opkvikkende, evt.
lidt Shania Twain... Lidt John Lennon (Working Class Hero feks.), Leonard
Cohen, Ralph McTell.. Der er jo meget at proppe på...

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-04-03 10:54

> Jeg har planer om at rejse Europa rundt med en vej i en lejet bil, hvor vi
> forhåbentligt får god tid til at høre musik, mens vi er på farten. Derfor

Sørg for at leje en god stor stationcar hvis du skal have plads til en "vej"
i den (sorry)

> ville jeg godt lave den ultimative road-trip compilation. Men er der nogen
> gode forslag til, hvad der skal være herpå?

Chris Rea's eminente "Road to Hell" kan du jo passende sætte på, når du er
på vej til at aflevere din leje-bil igen og skal afregne for antal kørte
kilometer.

mvh
Kim Jensen

Fra : Troels

Dato : 28-04-03 11:37

> [...]
> ville jeg godt lave den ultimative road-trip compilation. Men er der nogen
> gode forslag til, hvad der skal være herpå?

Hov! Så kom jeg lige i tanke om at The Kinks - On the road, har været
standardudstyr i vores bil når vi har kørt lange ture så længe jeg kan
huske. Og det er sgu et fedt album!

/Troels

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 28-04-03 14:32

On Mon, 28 Apr 2003 11:22:15 +0200, Mikkel Knudsen wrote:
> Derfor ville jeg godt lave den ultimative road-trip compilation. Men
> er der nogen gode forslag til, hvad der skal være herpå?

Jeg ved ikke helt hvorfor men jeg kom umiddelbart til tænke på,

Golden Earring -- Radar Love
Cake -- The Distance

To numre som jeg aldrig er formået at blive trætte af og der er jo et
bil koncept i begge to...

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : -V-

Dato : 29-04-03 12:26

Mikkel Knudsen wrote:
> [...]
> farten. Derfor ville jeg godt lave den ultimative road-trip
> compilation. Men er der nogen gode forslag til, hvad der skal være

Skal det være et biltema?

On The Road Again - Willie Nelson
Drive My Car - Beatles
Drive - Cars