Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner - igen igen.
Fra : Stefan Rasmussen

Dato : 28-04-03 10:24

Hej NG.

Jeg fristes næsten til at sige "Så er den gal ige^n"

Jeg har forsøgt at læse tilbage i tråden, hvilket jeg kun er blevet
mere forvirret af !!

Jeg har en stak negativer, som jeg meget gerne vil digitalisere.

Skal man købe en scanner og hvilken eller kan man leje/låne en et
sted.

Hvad skal man være opmærksom på ?

Der er noget med dynamisk range, opløsning, ridsefjerne m.m. Kan nogen
forklare hvad det betyder, og hvad er godt anno 2003 ?

Hvilken software skal der bruges. og hvad med hurtigheden af scannerne
? Findes der nogle gode scannere i prisklassen 2000-5000 kr ?

Det en den spørgsmål, som jeg håber at få svar på.

med venlig hilsen'
'
Stefan

Fra : Ivan

Dato : 28-04-03 18:53

Hvor bor du? Bossen fra phototeam på frederiks-alle i Århus snakkede for et
års tid siden om at leje en scanner ud for et par hundrede for en weekend.
Ved ikke om det blev til noget, da jeg endte med at købe en selv. Men spørg
omkring i en seriøs fotobiks - det er trods alt en hel del billigere end at
købe hvis det kun er for en enkelt stak
Mvh Ivan

Ivan Vogelius
Dept. of Physics and Astronomy
Office: 520-621
University of Aarhus
Ny Munkegade
8000 Aarhus C
Denmark

Phone: (+45) 89423667
Cellular: (+45) 51538834

Fra : Leif Pedersen

Dato : 28-04-03 21:34

Jeg bruger selv en HPscanjet 4470c , og den scanner negativer/dias ind, med
samme kvalitet, som hvis det er et farve billede du scanner.
Den koster kun ca. 1500 kr.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 28-04-03 21:38

Stefan Rasmussen <stefanovic@get2net.dk> wrote:
> Hej NG.
>
> Hvilken software skal der bruges. og hvad med hurtigheden af scannerne
> ? Findes der nogle gode scannere i prisklassen 2000-5000 kr ?

Minolta Dimage Scan Dual III

(mener jeg den fulde titel er)

Ligger vel i små 4000kr, og har fået fænomenale anmeldelser, sat i
forhold til prisen. Jeg har hørt folk er meget glade for den. Dog har
den ikke ICE<tm>.

Hastigheder kan du finde i mange af anmeldelserne af denne scanner, der
kan findes på google.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD