Sideskift i HTML?
Fra : TomCK

Dato : 28-04-03 10:12

Hej,

Er der nogen der har en løsning på, hvordan man kan tvinge browseren til at
lave et sideskift, når et HTML-dokument udskrives???

Jeg laver udskrifter fra et Visual Basic-program gennem at generere et
simpelt HTML-dokument, og derefter får jeg browseren til at udskrive dette.
Desværre har jeg brug for to næsten identiske udskrifter på hver sin side,
idet side 2 bare skal være en kopi af side 1, med ordet "KOPI" trykt tværs
over. Lige nu er jeg nødt til at lave to separate dokumenter, som udskrives
af to omgange - og det er noget hø.

Jeg vil gerne kunne generere det som eet dokument, blot med et sideskift
midt i. Men hvordan i alverden laver man et sideskift i HTML???

Sig nu ikke, at det bare hedder <FORMFEED> eller sådan noget

På forhånd tak
Tom

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 28-04-03 10:34

"TomCK" <tomck_xyz@12move.dk> wrote in

> Jeg vil gerne kunne generere det som eet dokument, blot med et
> sideskift midt i. Men hvordan i alverden laver man et sideskift i
> HTML???

Det skal ikke laves i html, men i css:
<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html#page-breaks>

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-04-03 10:36

> [...]

> HTML???
>
> Sig nu ikke, at det bare hedder <FORMFEED> eller sådan noget

Tæt på, det hedder page-break-before, page-break-after eller page-break-
inside og er CSS2:

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html#page-breaks

Jeg kender ikke så meget til virkemåden af ovenstående, men der er da
lidt at se på - måske du kan bruge det.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : TomCK

Dato : 28-04-03 11:50

Tak for henvisningerne til CSS !!

Det ligner noget jeg kan bruge, men foreløbig er det totalt russisk

Så jeg starter med kapitlet "Brief Tutotial", og arbejder mig frem
dérfra.....

mvh
Tom