Indekatte / Tak til alle der har svaret
Fra : Jynis

Dato : 28-04-03 07:45

Tak til alle der har svaret Angående diskutionen om indekatte / udekatte.
Siden jeg så disse indekatte som jeg beskrev i tidliger enne om salg af en
ikke mere avlskat, har jeg haft ddet dårligt , hver gang der var tale om
indekatte. Min holdning har været at det var meget mere human at aflive
killinger end at lade dem blive indekatte, men nu er jeg ikke mere sikker på
det.
Det er virkelig ikke så sjovt at se en kat bo / spise osv. på et badeværelse
på ca.5 m2 . Eller se en kat sidde inaktiv i en transport kasse. fordi
ejeren mente den havde det bedst der.Den kom selfølgedig ud når den skulle
spise .
Det har været en oplevelse af de gode at læse disse svar. Hvad
kattesygdommene angår kendte jeg dem godt , bare med de andre navne.
Jeg venter stadig spændt på hvornår min hittemis får sine killinger. Jeg
synes næsten ikke hun kan blive tykkere. Mvh,
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-04-03 07:57

> [...]
kasse. fordi
> ejeren mente den havde det bedst der.Den kom selfølgedig ud når

Det er en ussel måde at holde kat på, forstår godt du blev
oprørt!
Men Jynis, sad katten i en lukket transportkasse??
Min ene kat tilbringer nemlig meget tid i en af de 3 kasser, jeg
har stående i stuen!
Men selvfølgelig er lågen åben, så hun kan gå ind og ud af den,
som hun vil!
Jeg kunne da aldrig få den tanke, at lukke mine katte inde i en
lille kasse hele dagen!

> [...]
> Jeg venter stadig spændt på hvornår min hittemis får sine
killinger. Jeg
> synes næsten ikke hun kan blive tykkere.

Det bliver spændende.
Du skriver vel og beretter, når det er overstået??
Og billeder af de små vidundere vil også blive værdsat!

mvh Eva

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-04-03 10:19

Jytte skrev
<Jeg synes næsten ikke hun kan blive tykkere. >

Næhhh engang imellem kan man blive helt bange for
at skindet sprækker

Jeg kan ikke huske hvor i landet du bor, men du er
velkommen til at komme her (Lolland)og se / få en ide om hvordan man kan
give indekatte et godt liv.

--
Marianne Hellemose

*** Ailurophil ***

Some people have lives, others have cats.

Fra : Jynis

Dato : 28-04-03 11:23

"marianne hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marianne Hellemose
>
> *** Ailurophil ***

> Some people have lives, others have cats.

Kære Marianne
Tak for din invitation, men det er nu lidt langt over til dig , jeg bor 8
km. syd for Silkeborg. Og jo , der var faktisk lukket for kassen , ejeren
undskyldte sig med at den jo godt kunne lide at være i den.
Selfølgedig kommer der billeder af hitte mis og killingerne , når de er
kommet. Vi har også taget billeder af hendes tykke mave. De kommer på samme
tid.
Jeg håber meget på at nogen her vil hjælpe mig med at finde aftagere til de
små. De er ganske gratis, når de er gamle nok.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-04-03 11:21

Hejsa Jytte

Jeg ville blive så glad og ved mange andre nok også ville, håber jeg da,
hvis du vil tage med i dine overvejelser at vaccinere 1. gang inden
killinger flytter hjemme fra og tit giver dyrlægen rabat når der er tale om
et kuld, du kan så forlange de penge for killingerne som en vaccination
koset, ved mange gerne vil give det beløb for en killing.

Glæder mig til at se billeder af missemor + børn, ang. maven ja så er det
tit utrolig hvor store de kan blive

MVH
Gitte
DK Sacala - killinger ventes ge 18-19
www.sacala.dk

Fra : Jynis

Dato : 28-04-03 12:03

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koset, ved mange gerne vil give det beløb for en killing.
>
> Glæder mig til at se billeder af missemor + børn, ang. maven ja så er det

Hej Gitte, Jeg ved ikke hvornår det er normalt at vaccinere . Det har været
voksne kastererede hankatte jeg har modtaget , de sidste 2 gange. ( dvs. de
blev kastererede da jeg fik dem.)Det er vel også ret bekosteligt . Jeg mener
når folk kan få en killing gratis ,synes jeg da kun det er rimeligt de selv
sørger for vaccinationer og øremærkning, osv. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-04-03 12:12

> Hej Gitte, Jeg ved ikke hvornår det er normalt at vaccinere .

Vi gør det som 11 ugers 1.gang

Det er vel også ret bekosteligt .

nej det er ikke så slemt ca. 250-300 kr. pr kat

Jeg mener
> når folk kan få en killing gratis ,synes jeg da kun det er rimeligt de
selv
> sørger for vaccinationer og øremærkning, osv.

Ja det kan vi være enige om men desværre "glemmer" folk det.

MVH
Gitte

Fra : Kate

Dato : 28-04-03 21:25

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg mener
> når folk kan få en killing gratis ,synes jeg da kun det er
> rimeligt de selv sørger for vaccinationer og øremærkning, osv.
> Mvh.

Nu ved jeg ikke hvordan landet ligger i dine omgivelser og jeg ved godt
at "den almindelige" katteejer ikke vil betale for en kat, men hvis du
netop slår på at killingen er vaccineret synes jeg jo godt at du kan
tillade dig at få dækket din udgift. Så kan man jo også håbe at de mest
useriøse bliver sorteret fra. Jeg mener hvis man ikke vil ofre 150-200
kr på en lille misling, hvad vil man så senere ofre af dyrlægeregninger
når det bliver aktuelt.
Jeg håber bestemt at hittemis og børn får nogle gode blivende hjem.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Jynis

Dato : 29-04-03 07:57

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når det bliver aktuelt.
> Jeg håber bestemt at hittemis og børn får nogle gode blivende hjem.

Hej Kate
Problemet er at der er flere der har kattekillinger herude på landet. Når
man bare kan få alle de killinger man vil have ved de forskellige landmænd
i området gratis, Vil ingen , næsten ingen betale for mine killinger, så kan
jeg risikere at "brænde inde " med dem alle. Jeg har 2 næsten sikre
kontakter , og det er jeg meget glad for.
Jeg vil lige tilføje at mine dyr altid har været passet , med alt det
nødvendige også dyrlæge besøg.Og tro mig , jeg er noget over 50 år og siden
jeg blev født har der været dyr i mit liv.
Mvh .
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Kate

Dato : 29-04-03 16:39

> [...]
> landet. Når man bare kan få alle de killinger man vil have ved de
> forskellige landmænd i området gratis, Vil ingen , næsten ingen

Ja, det jeg jo godt se er et problem Det er det der gør det så
hulens svært at være ansvarlig. Når andre bare lader stå til, så os som
ikke kan den slags kommer til at stå med problemerne.
Under alle omstændigheder håber jeg at du finder gode hjem til alle
killingerne, eller man kan også håbe på at hun ikke får så mange.