Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT: Engelsk oversættelse
Fra : Klaus Madsen

Dato : 28-04-03 00:08

Jeg ved godt at det er OT i denne gruppe, men for mig har det noget med foto
at gøre

Jeg har brug for i et engelsk-sproget foto-forum at beskrive at nogle
billeder er "skæve"
eller med andre ord at horisonten ikke er vandret.
Jeg plejer at være rimelig til engelsk men har ikke lige kunnet finde et ord
der dækker "skæv".

Men for at det ikke skal være så OT her, skal jeg måske prøve at forklare
problemet og
samtidig høre om der skulle være andre med samme problem.

Jeg har et Nikon D100 hvor alle billeder bliver skæve, de hælder simpelthen
til venstre.
Allerførst troede jeg det var mig, men jeg plejer ikke at have problemer med
skæve horisonter
og den slags. I dag har jeg prøvet at lave nogle kontrollerede test der
viser at det ikke er mig
der er "skæv"

Er der andre der har oplevet samme problem?

Mvh. Klaus

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-04-03 00:39

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller med andre ord at horisonten ikke er vandret.
> Jeg plejer at være rimelig til engelsk men har ikke lige kunnet finde et

Jeg vil tro det kan kaldes for "distorted view" eller "oblique horizon" ..
Det andet kan jeg ikke hjælpe dig med.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Madsen

Dato : 28-04-03 02:57

Klaus Madsen skrev:

> Jeg har brug for i et engelsk-sproget foto-forum at beskrive at
> nogle billeder er "skæve" eller med andre ord at horisonten ikke
> er vandret.

Tilted horizon er i hvert tilfælde gangbar på engelsk.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 07:45

'Tilted' er som nævnt et godt ord.

Hvis du kigger i Canon forumet på www.dpreview.com så er der flere som har
oplevet samme problem med Canons kameraer, fx S50 - der er nogle som mener
at det simpelthen skyldes at CCD'en er skæv inde i kameraet...

Mvh Thomas

Fra : max

Dato : 28-04-03 11:14

> [...]
> oplevet samme problem med Canons kameraer, fx S50 - der er nogle som mener
> at det simpelthen skyldes at CCD'en er skæv inde i kameraet...

Tak fordi du har bragt det på banen klaus, her har jeg gået
og troet det var for meget sangthip, der væltede mine solnedgange,
og så er det bare et skævt kamera. Så dropper jeg altså de AA
møder.. Puha i har reddet min dag... -max-

Fra : Klaus Madsen

Dato : 28-04-03 21:13

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in message
> [...]
> oplevet samme problem med Canons kameraer, fx S50 - der er nogle som mener
> at det simpelthen skyldes at CCD'en er skæv inde i kameraet...

Hej Thomas

Det er også den konklusion jeg er kommet til.

Mvh. Klaus