Det mest opsigtsvækkende pladecover?
Fra : Peter G

Dato : 27-04-03 23:11

Jeg har lige set et bestemt pladecover. Nøj, det var ubehageligt og jeg
tror nok det er det cover, der har fået den største følelsesmæssige
reaktion fra mig. Så nu undres jeg:

Hvilket pladecover har du fundet til at være det mest
anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lære
rige/smukke? Hvorfor?

P.S. Coveret jeg så?
Det var fra et bootleg med Mayhem. Et autentisk billede af den daværende
forsanger efter han havde skudt hovedet af sig selv med et haglgevær.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-04-03 23:30

On Sun, 27 Apr 2003 22:10:40 +0000, Peter G wrote:

> Hvilket pladecover har du fundet til at være det mest
> anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/
> betydningsfulde/lærerige/smukke? Hvorfor?

Personligt er jeg ret forelsket i Tool - Lateralus med det gennemsigtige
cover og booklet'en med forskellige (mere eller mindre surrealistiske)
mønstre

<http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/dre700/e779/e7790426u1x.jpg>

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-04-03 23:38

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev:

> [...]
>
> Hvilket pladecover har du fundet til at være det mest

anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lære

Jeg har altid synes, det her var ret klamt:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=6:37:33|PM&sql=Atsjn7iajg7or

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : -V-

Dato : 28-04-03 00:12

Mark Thomas Gazel wrote:
> [...]

Nu vælger du så også et cover til et band, som er herostratisk berømte for
deres laaaaaangt ude levevis og covers.

Jeg kan huske et indercover fra (tror jeg nok ) Carcass, som bestod af
lemlæstede kroppe og afhuggede lemmer. Jeg kan dog ikke finde det på
allmusic. Not so nice.

Derudover husker jeg nok bedst coveret til en cd-EP (eller no'ed) med Type
O Negative, hvor Pete Steele ligger med fuld honnør (jep, total rejst
knage). Måske er det hans centerfold til Playgirl, som er blevet
reproduceret? Kan være at det har været en bootleg (set hos Rockuglen på
Frederiksborggade i Kbh.)

-V-

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 28-04-03 00:26

f.eks.: http://www.geocities.com/sunsetstrip/underground/1434/symphony.gif

Fra : -V-

Dato : 28-04-03 00:46

Mircea Gabriel Eftemie wrote:

> f.eks.:
> http://www.geocities.com/sunsetstrip/underground/1434/symphony.gif

Exactemundo, tak.

Værre end jeg husker det.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 28-04-03 10:43

-V- skrev:

> Nu vælger du så også et cover til et band, som er herostratisk berømte
> for deres laaaaaangt ude levevis og covers.

Det var enten det eller et cover med Richard Ragnvald.

Det eneste jeg kendte til Mayhem før i går var hændelsen med gedehovedet
til en koncert.
Men langt ude? Ja mon ikke. Jeg hørte om det cover, tænkte "Det kan man da
ikke?", fandt det, fik det dårligt, læste lidt om bandet og har aldrig læst
noget så virkelighedstro absurd. Bare det at blive myrdet i sine
UNDERBUKSER af et bandmedlem.

Jeg kan se det for mig:
"Vi bliver lige nød til at vente lidt, jeg skal lige have skiftet til rene
underhakkere først. Dæææh-Ohhh!".
De er skøre, de nordmænd.

RATM's billede kendte jeg i det mindste til før jeg så det på deres debut,
så der var chokket betydeligt mindre.

> Jeg kan huske et indercover fra (tror jeg nok ) Carcass, som bestod af
> lemlæstede kroppe og afhuggede lemmer. Jeg kan dog ikke finde det på
> allmusic. Not so nice.

Det _lyder_ ikke lækkert. Men meget i ånd med bandnavnet.

> Derudover husker jeg nok bedst coveret til en cd-EP (eller no'ed) med
> Type O Negative, hvor Pete Steele ligger med fuld honnør (jep, total
> rejst knage).

Heh. Har den mand ingen personlig stolthed? Eller var det netop fordi han,
i bedste Tommy Lee-stil, har?
(Hvorfor kan Shania Twain ikke gøre sådan noget? Og hvorfor gør Shu-bi-
Kua?)

Men Type O blev jo også nød til at ændre coveret på "Origin Of The Feces"
hvis jeg husker korrekt. Hvilket, marketingsmæssigt, ikke lyder som et helt
dårligt træk.
Personligt har jeg spejle nok, jeg har ikke brug for at se på et til
røvhul.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 28-04-03 15:15

The weakest link "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>, dared to write this
anyway:

> [...]
>knage). Måske er det hans centerfold til Playgirl, som er blevet
>reproduceret? Kan være at det har været en bootleg (set hos Rockuglen på

Type O's "Origin of the feces" findes ikke værre imho.

Det udkom iøvrigt kun i begrænset oplag. Gad vide hvorfor?

http://www.venco.com.pl/~eloy/muzyka/ton/uranus.jpg

Her er det officielle:
http://www.venco.com.pl/~eloy/muzyka/ton/origin.jpg

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 28-04-03 00:24

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lære

> Jeg har altid synes, det her var ret klamt:
>
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=6:37:33|PM&sql=Atsjn7iajg7or

HaHa! Judas Priest holder hele vejen igennem!

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 28-04-03 00:27

"Peter G" <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket pladecover har du fundet til at være det mest

anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lære
> rige/smukke? Hvorfor?

Det må være Aphex Twins single Windowlicker:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00000I8U7/qid=1051485964/sr=1
-11/ref=sr_1_11/104-9365882-8270348?v=glance&s=music

Det er ret specielt.

Mvh
Mads

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 28-04-03 01:24

> [...]
> Hvilket pladecover har du fundet til at være det mest

anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lær

Dead Kennedys "Bedtime For Democracy",
den med den korrupte frihedsgudinde.
og nu vi er ved Dead Kennedys,vil jeg
også nævne pladen "Plastic Surgery Disaster".
Billedet af den lille udsultede arm,med en hånd
på størrelse med en negl er gribende.
Ogjeg vil også nævne Ministry's "Dark side of the spoon"
hvor en smælderfed,nøgen kvinde med en dummehat på,
sidder ved en tavle og skriver "I will be god".

I love that stuff.

Mvh
"I never appologize,I'm sorry,but that's just the
way I am."

Fra : Per

Dato : 28-04-03 07:06

Jeg har altid godt kunne lide Butthole Surfers - Hairway to Steven...
http://www.buttholesurfers.com/disco.html

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-04-03 08:04

> P.S. Coveret jeg så?
> Det var fra et bootleg med Mayhem. Et autentisk billede af den daværende
> forsanger efter han havde skudt hovedet af sig selv med et haglgevær.

Hej Peter... Har lige set coveret... Er du sikker på det er autentisk? Det
undrer mig lidt at geværet ligger som det gør i forhold til hvordan han
ligger... Han skulle ha' skudt sig selv, lagt geværet fra sig og så lagt sig
til at dø, som det IMO ser' ud, men okay, jeg er heller ikke detektiv!

Det er under alle omstændigheder meget meget rørende at se!

Rinnie

Fra : Peter G

Dato : 28-04-03 17:06

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> wrote:

> Hej Peter... Har lige set coveret... Er du sikker på det er autentisk?
> Det undrer mig lidt at geværet ligger som det gør i forhold til
> hvordan han ligger...

Selvmordet skulle være autentisk nok.
Sådan som jeg læste det har et bandmedlem fundet ham, set en fotomulighed,
arrangeret kniv og gevær så det så mere dramatisk ud og så taget billedet.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 28-04-03 13:47

Jeg er ret vild med de pladecovers Trevor Brown har malet til Whitehouse.
Ellers synes jeg Dogpiles covers er dejlig smagløse på en næsten psykotisk
måde. Et af dem er en sammensmeltning af billeder fra Vietnamkrigen og hård
bøsseporno selvfølgelig med et militærtema. Et andet cover (til Black Fag)
viser to politibetjente som står og håner en junkie de lige har skudt (eller
sådan ser de ud) og indeni er der billeder af forsvundne børn. "Live
Buttplugged" har et maleri af Jesusbarnet i krybben med en lille stådreng på
og indeni er der en rigtig klam collage af nogle meget store mandlige lem
lige ind i kameralinsen...

Jeg kan generelt også godt lide mange covers udgivet på Alternative
Tentacles især Lard, Dead Kennedys og Nomeansno, og punkbands er generelt en
kilde til fede covers.

De gamle Residents har også nogle ret spooky covers, men jeg er ikke så vild
med deres nye design.

Og der er da mange andre: De gamle Skinny Puppy (Steven R. Gilmores design
er jeg ret pjattet med), Laibach, Death in June, og så synes jeg Nitzer Ebbs
første mange plader fra Mute er rigtige flotte på sådan en propagandaagtig
måde.

Kasper.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 19:15

Det eneste jeg sådan lige kan komme i tanke om er

http://makeashorterlink.com/?Y13521E54

Ved ikke hvad det er.. Men syntes bare det er så godt lavet :) Der er også
en masse detajler man ikke kan se på det billede.. Eks. manden har en pistol
+ det er et en kat der er godt splattet ud ude på vejen.. (på den sjove
måde)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-04-03 12:30

Peter G wrote:
> Hvilket pladecover har du fundet til at være det mest
> anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lære
> rige/smukke? Hvorfor?

The The - det med duen og bajonetten (kan ikke lige huske titlen).

Ret profetisk album forøvrigt. (Islam is rising - the christians
mobilizing...)

Mvh

Bruno

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-04-03 14:28

iddqd@worldonline.dk wrote:

> The The - det med duen og bajonetten (kan ikke lige huske titlen).
>
> Ret profetisk album forøvrigt. (Islam is rising - the christians
> mobilizing...)

Profetisk og profetisk. Det er jo en 1300 år gammel problematik. Men
ja... Lad mig citere Roger Waters:

The Germans kill the Jews and the Jews kill the Arabs and the Arabs kill
the hostages and that is the news.

/David

Fra : Esben og Susanne

Dato : 01-05-03 01:15

anderledes/opsigtsvækkende/indholdsrige/eftertænksomme/betydningsfulde/lære

Coveret til The Dwarves pladen "Blood, Guts and pussy" er en lækkerbidsken
for øjet.Jeg har ikke kunnet finde et link hvor man kan se det i en rimelig
størrelse og det kommer kun til sin fulde ret i sin normale album størrelse.
http://sklep.terra.pl/opis.php?id=1194

Forøvrigt er The Dwarves formidabel beskidt punkrock right up there with
Turbonegro

Esben