High Fidelity
Fra : Lars Haugaard

Dato : 27-04-03 21:27

Da Rob skændes med Liz under Lauras fars begravelse, er der i bagrunden et
billede med to danske flag. Er der lagt op til at Laura (Iben Hjejle) er fra
Danmark?

Fra : Brian Nielsen

Dato : 27-04-03 21:39

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billede med to danske flag. Er der lagt op til at Laura (Iben Hjejle) er

Ja, det er jo altid godt at have et sikkerhedsnet, hvis nu publikum
skulle undre sig over skuespillerindens mærkelige accent.

/Brian

Fra : AJC

Dato : 27-04-03 21:51

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> wrote in

> Da Rob skændes med Liz under Lauras fars begravelse, er der i
> bagrunden et billede med to danske flag. Er der lagt op til at Laura
> (Iben Hjejle) er fra Danmark?

Nej, det lagde jeg ikke mærke til.
Jeg var nok faldet i søvn på dét tidspunkt.
En kedeligere og intetsigende film end High Fidelity skal man lede længe
efter.

Fra : Jacob

Dato : 27-04-03 21:58

> Nej, det lagde jeg ikke mærke til.
> Jeg var nok faldet i søvn på dét tidspunkt.
> En kedeligere og intetsigende film end High Fidelity skal man lede længe
> efter.

Det værste er at jeg så den i biffen i sin tid.. nøj... gaaab.. den så
ellers underholdende nok ud i trailersne.. men som i de fleste trailere, så
havde man set alt det gode der.. heh

Fra : MP Jakobsen

Dato : 27-04-03 22:07

> Det værste er at jeg så den i biffen i sin tid.. nøj... gaaab.. den så
> ellers underholdende nok ud i trailersne.. men som i de fleste trailere,

> havde man set alt det gode der.. heh

Mener i virkelig det? Har lige siddet og set den, og jeg synes den var vildt
fed. Supergodt fortalt og endelig en lidt mere intelligent måde at lave en
romantisk komedie på. Lidt mere substans og lidt mindre tøse-fnadder.

Der var dog et par ting jeg undrede mig lidt over. F.eks., hvordan kan det
være at Catherine Zeta-Jones siger at hun vil lægge rødvinen på køl? Det
troede jeg ikke man gjorde i den type interlektuelle kredse... Og tror i det
er med vilje at de referere til Evil Dead II som at foregå i det 14.
århundrede? Det er da først i Evil Dead III vi er tilbage i den mørke
middelalder - hvis man da ikke tæller de sidste 2 minutter af Evil Dead II
med. :)

MP

Fra : Martin Moeller

Dato : 27-04-03 22:22

MP Jakobsen skrev:

> Det er da først i Evil Dead III vi er tilbage i den mørke
> middelalder - hvis man da ikke tæller de sidste 2 minutter af Evil Dead II
> med. :)

Nope.

I slutningen af toeren ser man rent faktisk Ash i middelalderen, hvilket
treeren så stort set tager udgangspunkt i.

--
Martin Møller

Fra : Martin Moeller

Dato : 27-04-03 22:30

Martin Moeller skrev:

> I slutningen af toeren ser man rent faktisk Ash i middelalderen, hvilket
> treeren så stort set tager udgangspunkt i.

Åh, glem hvad jeg skrev, du skriver det jo selv.
Jeg må være træt.

--
Martin Møller

Fra : Jacob

Dato : 27-04-03 22:26

> [...]
> fed. Supergodt fortalt og endelig en lidt mere intelligent måde at lave en
> romantisk komedie på. Lidt mere substans og lidt mindre tøse-fnadder.

Nu er jeg ikke så meget til romantiske komedier.. så der er mit første
problem nok.. hehe..
og så synes jeg de konstante hitlister var irriterende.. også fordi jeg ikke
kendte en pløk til hvad de snakkede om.. heh.. det var lidt for
musik-nørdet..

> [...]
> århundrede? Det er da først i Evil Dead III vi er tilbage i den mørke
> middelalder - hvis man da ikke tæller de sidste 2 minutter af Evil Dead II

Ja den kan jeg svagt huske de nævnte, hvor jeg tænkte at det er da ikke helt
korrekt... jeg har set evil dead I, II og III (army of darkness) en del
gange efterhånden og 3'eren er en af mine ynglingskultfilm.. han kommer jo
ganske rigtigt tilbage i tiden i 2'eren.. men kun meget lidt.. hvor 3'eren
mest er i middelalderen og kun lidt i nutid/fremtid (alt efter hvilken
version man ser.. heh)

Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-04-03 06:43

> hvor 3'eren
> mest er i middelalderen og kun lidt i nutid/fremtid (alt efter hvilken
> version man ser.. heh)

Hvilken version er det? Det lyder da meget spøjst. Jeg tror ikke at der var
noget med af 'nutiden' i den version jeg så... kan du ikke prøve at beskrive
scenen? Det kan jo være jeg bare ikke kan huske at have set den.

MP

Fra : Eg

Dato : 28-04-03 07:46

On Mon, 28 Apr 2003 07:42:42 +0200, MP Jakobsen wrote:

> [...]
> noget med af 'nutiden' i den version jeg så... kan du ikke prøve at beskrive
> scenen? Det kan jo være jeg bare ikke kan huske at have set den.

Der findes to slutninger: En happy ending hvor Ash kommer tilbage til
nutiden i sin S-mart og nakker et bæst i butikken, og den mere
dystre slutning hvor han kommer til at tage for mange dråber
'soveeliksir', og derved sover 100år for længe og vågner op i en
postapokalyptisk verden.

Uden at vide noget om det, kunne man da forestille sig at begge slutninger
ville være at finde på en eventuel DVD-udgave?

/Eg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-04-03 08:39

"Eg" <crk-smb@oek.dk> escribió

> Uden at vide noget om det, kunne man da forestille sig at begge
slutninger
> ville være at finde på en eventuel DVD-udgave?

Det ondeste ved Evil Dead III er det antal forskellige DVD-udgaver
der i tidens løb er blevet udgivet. Filmen er snildt udkommet i 7-10
forskellige udgaver.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-04-03 09:35

> Det ondeste ved Evil Dead III er det antal forskellige DVD-udgaver
> der i tidens løb er blevet udgivet. Filmen er snildt udkommet i 7-10
> forskellige udgaver.

.... som for de flestes vegne dog i realiteten blot er genoptryk af de samme
to skiver fra Anchor Bay under nye navne. Den eneste virkelige nyhed på det
område de seneste tre-fire år er MGM's helt nye asiastiske udgave af
director's cut, som har lidt flere klip i forhold til AB's version og en
bedre billedkvalitet.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Kasper Aae

Dato : 28-04-03 10:10

On Sun, 27 Apr 2003 23:25:36 +0200, "Jacob" <not@really.com> wrote:

> [...]
>og så synes jeg de konstante hitlister var irriterende.. også fordi jeg ikke
>kendte en pløk til hvad de snakkede om.. heh.. det var lidt for

Jeg synes faktisk det var en af de fede ting ved filmen, at den var så
nørdet. Jeg blev da lige nødt til at hive min Massive Attack - No
Protection cd frem, for at se om deres lille reference var korrekt.

--
Kasper Aae

Fra : Jacob

Dato : 28-04-03 17:10

> Jeg synes faktisk det var en af de fede ting ved filmen, at den var så
> nørdet. Jeg blev da lige nødt til at hive min Massive Attack - No
> Protection cd frem, for at se om deres lille reference var korrekt.

heh, så er jeg nok ikke gammel nok.. den musik har aldrig rigtigt været i
min smag..

Fra : Per

Dato : 28-04-03 09:01

> Der var dog et par ting jeg undrede mig lidt over. F.eks., hvordan kan det
> være at Catherine Zeta-Jones siger at hun vil lægge rødvinen på køl? Det
> troede jeg ikke man gjorde i den type interlektuelle kredse...

I Frankrig kan man også risikere at få serveret kold rødvin på nogle
restaurenter.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-04-03 10:27

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> escribió en el mensaje

> I Frankrig kan man også risikere at få serveret kold rødvin på
nogle
> restaurenter.

det samme hernede i Spanien, men deres vinkultur er også ganske
anderledes end i DK. Hvis jeg sidder i 45 graders varme og spiser
klokken 2 om eftermiddag vil jeg også til tider foretrække en kølet
mild rødvin, fremfor en kraftig rødvin ved stuetemperatur.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : AJC

Dato : 28-04-03 20:00

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in news:b8isam$8qj0i$1@ID-
163022.news.dfncis.de:

> [...]
> klokken 2 om eftermiddag vil jeg også til tider foretrække en kølet
> mild rødvin, fremfor en kraftig rødvin ved stuetemperatur.

Har du overvejet at drikke noget andet end alkohol?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-04-03 23:26

AJC wrote:
> Har du overvejet at drikke noget andet end alkohol?

I Spanien??? Du må da være sindsyg

Tenz.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-04-03 07:56

"AJC" <@> escribió

> Har du overvejet at drikke noget andet end alkohol?

Til de priser de har hernede ville det da være resourcespild
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David T. Metz

Dato : 28-04-03 09:35

MP Jakobsen skriblede:
> Der var dog et par ting jeg undrede mig lidt over. F.eks., hvordan
> kan det være at Catherine Zeta-Jones siger at hun vil lægge rødvinen
> på køl?

Var det ikke hvidvin? Men derudover er der både pointeløse og -fulde
forklaringer:
Pointeløs: rødvin skal som oftest have en serveringstemperatur mellem 16-18
grader, hvilket for det meste kræver at den køles lidt ned.

Pointefuld: Hun er tjekket, han er kikset - sandsynligvis syntes hun at den
vin han medbragte var for dårlig til at servere og derfor tager hun den ud
under påskud af at den skal køles. Samtidig giver det mulighed for at skabe
den kejtede scene, hvor han tager hendes plads ved bordet og ikke kan komme
ind i samtalen, hvorimod da hun overtager pladsen bliver hun straks
centrum.

> [...]
> vi er tilbage i den mørke middelalder - hvis man da ikke tæller de
> sidste 2 minutter af Evil Dead II med. :)

Det var også den eneste skævert jeg undrede mig over.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-04-03 22:05

David T. Metz wrote:
> MP Jakobsen skriblede:
>
> Var det ikke hvidvin?

det mente jeg også det var.... hvis man kigger på flasken idet hun netop har
taget den og er på vej i køkkenet ligner den unægtelig en hvidvinsflaske,
ligesom der også er et halvgennemsigtigt grønt skær fra den......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : AJC

Dato : 28-04-03 22:20

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in

> [...]
> netop har taget den og er på vej i køkkenet ligner den unægtelig en
> hvidvinsflaske, ligesom der også er et halvgennemsigtigt grønt skær

Du har rigtig nok haft gang i pauseknappen eller hvad?

Fra : Kevin

Dato : 29-04-03 06:04

d. 28/04/03 23:19 ytrede AJC

> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in

> Du har rigtig nok haft gang i pauseknappen eller hvad?

Og hvad merner du lige med det?

Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kevin

Dato : 29-04-03 11:46

d. 29/04/03 7:04 ytrede Kevin

> Og hvad merner du lige med det?
>
> Vh Kevin
> --
> Fjern nospam ved privat svar

Sorry det siger jo sig selv, så spørgsmålet er jo everflødigt.
Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : AJC

Dato : 29-04-03 19:34

Kevin <tikenospam@privat.dk> wrote in news:BAD4246D.ED7F%
tikenospam@privat.dk:

?

Fra : Kevin

Dato : 30-04-03 13:06

d. 29/04/03 20:33 ytrede AJC

> Kevin <tikenospam@privat.dk> wrote in news:BAD4246D.ED7F%
> tikenospam@privat.dk:

> ?

Ok siden du sætter spørgsmålstegn og intet andet, må jeg hellere forklare,
at jeg misforstod din bemærkning om payseknappen derhen at Sabina ikke havde
set sekvensen, hvilket jo var mildt sagt meningsforstyrrende, det går så op
for mig og jeg prøver at korrigere det, hvilket godt kan være lidt svært,
lige midt i en tråd, da det jo medfører 2 indlæg oven i hinanden OK?

Vh Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : AJC

Dato : 30-04-03 14:45

> [...]
> meningsforstyrrende, det går så op for mig og jeg prøver at korrigere
> det, hvilket godt kan være lidt svært, lige midt i en tråd, da det jo

Ok, helt i orden.

Fra : Kevin

Dato : 29-04-03 06:02

d. 28/04/03 23:04 ytrede Sabina Hertzum

JOH
Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 28-04-03 17:45

"MP Jakobsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> fed. Supergodt fortalt og endelig en lidt mere intelligent måde at lave en
> romantisk komedie på. Lidt mere substans og lidt mindre tøse-fnadder.

Det sjove er vel, at det faktisk er en "tøse-film" til drenge. Forstået på
den måde, at i sammenligning med Bridget Jones diary, så er det her en mand,
der gennemlever en "overgangskrise".

De menge referencer i filmen er også primært til mænd/drenge - jeg tænker på
film, musik og livsstilen i det hele taget. Rob har jo netop svært ved at
give slip på det der kendetegner en ungkarl - og finder så ud af, at det
behøver han jo heller ikke...

Jeg synes også det er en fed film - men ikke så fed som bogen - til dem der
synes filmen var god: Læs bogen. Har læst den et par gange - den er noget
sjovere end filmen...

Kåre

Fra : Homer

Dato : 27-04-03 22:04

Lars Haugaard wrote:
> Da Rob skændes med Liz under Lauras fars begravelse, er der i
> bagrunden et billede med to danske flag. Er der lagt op til at Laura
> (Iben Hjejle) er fra Danmark?

TO danske flag? Hele kaminhylden er jo overplastret med rødt og hvidt!!

I øvrigt tror jeg bare det er en lille indforståethed i filmen. Sådan er
det i hvert fald gengivet på IMDb, SVJH.

Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 27-04-03 22:05

> [...]
> billede med to danske flag. Er der lagt op til at Laura (Iben Hjejle) er

I hvert fald antydes det, at Lauras forældre har et særligt forhold til
Danmark (læs: de kommer herfra). Det er vel dels en lille in-joke, dels en
'forklaring' på eventuelle accent-problemer, Iben Hjejle måtte have. Hun
klarede sig nu ellers meget fint IMO.

MvH Mikkel

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-04-03 22:38

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'forklaring' på eventuelle accent-problemer, Iben Hjejle måtte have. Hun

Synes hun stank for hårdt. Elendig dansk accent. Selve skuespillet fejlede i
og for sig ikke det vilde, men irriterede mig konstant over den elendige
accent, som jeg umuligt kan forestille mig nogen finder charmerende?

Er der nogle som har en forklaring på hvorfor hulen det lige blev Iben
Hjejle der blev valgt til denne film?

VH
Peet

Fra : -V-

Dato : 28-04-03 00:28

Peter Tønnesen wrote:
> Er der nogle som har en forklaring på hvorfor hulen det lige blev Iben
> Hjejle der blev valgt til denne film?

Fordi hun er en varm rævemoar?

-V-

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 28-04-03 07:48

> Fordi hun er en varm rævemoar?

Med ufattelig dårlig smag i fyre, hvis hun har gang i Casper C, da...??
minus point =)

syntes ikke hendes danske accent var fremtonende... det var i alle tilfælde
IKKE "uffe elleman engelsk"!!! FØJ for den lede..

HC

Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-04-03 07:52

> syntes ikke hendes danske accent var fremtonende... det var i alle
tilfælde
> IKKE "uffe elleman engelsk"!!! FØJ for den lede..

Men var det ikke Nyrup der udtalte det velovervejede : "We have to screw
this plan together!"
Ej, jeg må sige at jeg er enig med dig, jeg synes at frk. Hjejle (eller det
snart fru?) klarede det overvejende godt!

MP

Fra : Øistein Wind

Dato : 28-04-03 18:01

> Men var det ikke Nyrup der udtalte det velovervejede : "We have to screw
> this plan together!"

Hmm... Hr. richardo sagde også engang til pressemødet før en landskamp: "You
have to screw down your expectations"...
Ret sjovt

Fra : vadmand

Dato : 28-04-03 08:34

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tilfælde
> IKKE "uffe elleman engelsk"!!! FØJ for den lede..
Gad vide, om de folk, der brokker sig over, at kendte danskere taler engelsk
med accent, selv tror, at de taler det perfekt?
Undersøgelser viser, at omkring 20% af danskerne behersker engelisk i
rimelig graf, men 80% TROR, de gør det.

Reklamefilmbranchen tror åbenbart på den med de 80%...

Per V.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-04-03 08:42

"vadmand" <perve@post.tele.dk> escribió

> Reklamefilmbranchen tror åbenbart på den med de 80%...

Sammenlign danskere med andre ikke engelske europæere og det viser
sig at danskere snakker et forbavsende godt engelsk.
Jeg mindes dog Marianne Hjelved oversætte "Prikken over Iet" til "the
prick over the eye"
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Troels

Dato : 28-04-03 09:28

> Jeg mindes dog Marianne Hjelved oversætte "Prikken over Iet" til "the
> prick over the eye"

Du mindes lidt forkert så, for det var Jytte Hilden der sagde det

/Troels

Fra : Madsen

Dato : 28-04-03 11:52

On Mon, 28 Apr 2003 10:28:08 +0200, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>Du mindes lidt forkert så, for det var Jytte Hilden der sagde det

Hvilken politiker var det så der oversatte "skru forventningerne ned"
til "screw your expectations down" ?

Fra : Morten Steen

Dato : 28-04-03 12:04

> Hvilken politiker var det så der oversatte "skru forventningerne ned"
> til "screw your expectations down" ?

Det var ingen politiker, men tidligere fodboldlandstræner Richard Møller
Nielsen.

Og i samme kategori, Mikkel Beck (fodboldangriber) der sagde : "They played
with long balls".

Morten

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 29-04-03 09:29

> Og i samme kategori, Mikkel Beck (fodboldangriber) der sagde : "They
played
> with long balls".

Han sagde nu: "We're gonna hit them with long balls". Men det bliver det nu
ikke ringere af :)

Mvh Mikkel

Fra : vadmand

Dato : 28-04-03 11:04

> [...]
> sig at danskere snakker et forbavsende godt engelsk.
> Jeg mindes dog Marianne Hjelved oversætte "Prikken over Iet" til "the

Den vandrehistorie er snart tillagt samtlige ministre i nuværende og forrige
regeringer. Jeg hørte den første gang om Naarder, da han var MEP.

Per V.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-04-03 11:05

"vadmand" <perve@post.tele.dk> escribió en el mensaje

> Den vandrehistorie er snart tillagt samtlige ministre i nuværende
og forrige
> regeringer. Jeg hørte den første gang om Naarder, da han var MEP.

HEhe, men det bliver den da ikke dårligere af )

Fra : David T. Metz

Dato : 28-04-03 09:38

Peter Tønnesen skriblede:
> Er der nogle som har en forklaring på hvorfor hulen det lige blev Iben
> Hjejle der blev valgt til denne film?

Hun og Stephen Frears mødtes til Berlinfestivalen ved visningen af Mifunes
sidste sang - han var ikke den eneste der faldt for hendes charme i den
film.

Fra : Popeye

Dato : 28-04-03 13:33

Men at hun tjente 1 mill $ for den film er vel heller ikke dårligt.

Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-04-03 16:09

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Synes hun stank for hårdt. Elendig dansk accent. Selve skuespillet fejlede
> og for sig ikke det vilde, men irriterede mig konstant over den elendige
> accent, som jeg umuligt kan forestille mig nogen finder charmerende?

Jeg tror mere, at den opfattelse bunder i dine egne fordomme om vores
modersmål end i den reelle modtagelse af filmen. De amerikanske
filmkritikere fandt hende tilsyneladende generelt ganske god, og der dukker
såmænd stadigvæk en sjælden gang tråde op om frk. Hjejles dejlighed på de
internationale boards (det er f.eks. ikke mere end ca. 14 dage siden, at
filmen sidst blev diskuteret på Rotten Tomatoes - med en overvægt af
positive vurderinger).

> Er der nogle som har en forklaring på hvorfor hulen det lige blev Iben
> Hjejle der blev valgt til denne film?

Ja. Stephen Frears mødte hende på en filmfestival og tilbød hende rollen
efter at have set Mifunes sidste sang. Hun har efterfølgende fået et hav af
tilbud om roller fra udlandet, men har valgt at blive hjemme for at
koncentrere sig om sønnen og sin danske tv-karriere.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 28-04-03 17:49

"Peter Tønnesen" skrev i en meddelelse

> Synes hun stank for hårdt. Elendig dansk accent. Selve skuespillet fejlede
> og for sig ikke det vilde, men irriterede mig konstant over den elendige
> accent, som jeg umuligt kan forestille mig nogen finder charmerende?

Hvis man vil høre den danske accent så kan man helt sikkert også komme til
det... i forhold til hvad der ellers er lavet med danskere, så er Iben Hjele
da nærmest ikke værd at nævne... jeg tænker især på Mads Mikkelsen i I am
Dina.

Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 18:14

Peter Tønnesen wrote:

> Synes hun stank for hårdt. Elendig dansk accent. Selve skuespillet fejlede i
> og for sig ikke det vilde, men irriterede mig konstant over den elendige
> accent, som jeg umuligt kan forestille mig nogen finder charmerende?

Jeg synes ikke hun havde så tydelig traditionel dansk accent, hvor selve
ordene udtales lidt kikset. Det var mere at hendes sætninger manglede
sprogmelodi.

Når man taler amerikansk (og italiensk, fransk osv.) må man gerne
"krukke" lidt. Rigsdansk (og tysk, tror jeg - måske er det der, vi har
det fra?) tales meget mere monotont uden de store armbevægelser i
intonation og melodi.

Men nu nærmer jeg mig vist dk.kultur.sprog, så jeg FUTter dertil.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Holm

Dato : 30-04-03 09:43

Peter Tønnesen wrote:
> Synes hun stank for hårdt. Elendig dansk accent. Selve skuespillet fejlede i
> og for sig ikke det vilde, men irriterede mig konstant over den elendige
> accent, som jeg umuligt kan forestille mig nogen finder charmerende?

Hun må for min skyld tale polsk - hun er sindssygt charmerende uanset
hvad fanden hun siger...

Fra : vadmand

Dato : 30-04-03 10:11

Sjovt nok er danskerne et af de mest intolerante folk, når det gælder at
tale med accent. Jeg er sikker på, at Iben Hjejles engelsk lige så lidt som
von Südows, Schwarzeneggers eller Ingrid Bergmans vil være nogen som helst
hindring i hendes karriere.

Per V.som

Fra : David T. Metz

Dato : 30-04-03 12:41

vadmand skriblede:

> [...]
> lidt som von Südows, Schwarzeneggers eller Ingrid Bergmans vil være
> nogen som helst hindring i hendes karriere.

"She'll be back"? eller "Hasta la vista, baby!"?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-04-03 12:57

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> escribió

> "She'll be back"? eller "Hasta la vista, baby!"?

Den fedeste arnold kommentar må være fra Predator hvor hans accent er
tyk som øllebrød: "yu ukly mutherfugga!"
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David T. Metz

Dato : 30-04-03 13:15

vadmand skriblede:

> [...]
> lidt som von Südows, Schwarzeneggers eller Ingrid Bergmans vil være
> nogen som helst hindring i hendes karriere.

Btw: både von Südow og Schwarzenegger er da to af de mest typecastede
skuespillere - netop pga. deres accent (for von Südows vedkommende kun for
amerikanske produktioner dog).

Ingrid Bergman tilhører en anden tid.