Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe RAW eller Breeze Browser
Fra : Schmidt

Dato : 27-04-03 19:50

Hej alle

Jeg har igennem nogen tid brugt Breeze Browser til konvertering af mine RAW
filer (fra et S45). På nettet har jeg dog læst en del om Adobe RAW
konvertering, der både skulle være hurtigere og bedre end nogen anden
løsning.

Nu har jeg så haft lejlighed til at teste begge på en testbillede... og jeg
er da indtil videre noget skuffet over Adobes (dyre) løsning - det skal dog
retfærdigvis nævnes, at Adobe er ca. 8-10 gange hurtigere end Breeze.

På dette link har placeret to testbilleder af de to programmers resultater:
http://test.tschmidt.dk

Som jeg ser billederne er resultatet fra Breeze både mere detaljeret og
kontrastfyldt end Adobes resultat. Hvad mener I om de to billeder?

.... og hvad er jeres erfaring med konvertering fra RAW til TIF eller Jpg?

Mvh.
Thomas

Fra : Kenneth

Dato : 27-04-03 21:06

Hej Thomas.

Jeg har også brugt begge to, og synes også at, Adobes er noget hø. Min
hvidbalance var ikke i orden. F.eks. himlen blev henaf lilla.
Jeg har kun gode erfaringer med BreezeBrowser.
Lige nu tjekker jeg et fra PhaseOne www.phaseone.dk. Men jeg mener, det kun
er til DSLR

Mvh

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : max

Dato : 27-04-03 22:49

> [...]
> kontrastfyldt end Adobes resultat. Hvad mener I om de to billeder?
>
> ... og hvad er jeres erfaring med konvertering fra RAW til TIF eller Jpg?

Thomas hvad er du skuffet over, Adobe converteringen ser da
bedre ud end den der er lavet i Breeze. Breeze converteringen
ser lidt over sharpet ud og er fuld af jaggies.. Har du prøvet Bibble,
den er ret god, men ikke helt så hurtig som Adobe. -max-