Microkort fra Sverrig
Fra : Inge Lise

Dato : 27-04-03 18:05

ER det korrekt man kan låne microkort fra Sverige??
i tilfælde af - hvordan foregår det?
Venlig hilsen Inge

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 27-04-03 19:57

"Inge Lise" <ingelisevohn@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ER det korrekt man kan låne microkort fra Sverige??
> i tilfælde af - hvordan foregår det?
> Venlig hilsen Inge

Ja, det er rigtigt nok. Du kan bestille dem hjem (det koster ikke ret meget)
via SVAR på
adressen: http://www.svar.ra.se - så bliver mikrokortene sendt hjem til dig,
og du kan returnere
dem efter endt brug.

FABELAGTIG god service til en meget billig penge.

Mvh
Martin

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 27-04-03 20:12

"Martin Bjarklev" <martin@bjarklev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og du kan returnere
> dem efter endt brug.
>
> FABELAGTIG god service til en meget billig penge.

Ja det er rigtigt, men det kan åbenbart lade sig gøre at LÅNE kortene
gratis, hvis du kan få dit lokale bibliotek med på den. Det var der
ihvertfald et medlem der fortalte på DIS-DK´s generalforsamling.
Hilsen Jeannie

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 28-04-03 11:34

Jeg har haft lånt kort fra SVAR. Det kostede 60 sv.kr. Men jeg havde ikke
ret meget fornøjelse af dem, for de var filmet , så teksten lå ned, og da
vore microlæsere ikke kan dreje billedet, skulle man sidde med hovedet meget
på skrå, så jeg opgav. Men om de alle er på den måde, ved jeg ikke.

Venlig hilsen
Ulla Pedersen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 28-04-03 11:56

Dem jeg har kendskab til, var også sådan.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Bent Fleron

Dato : 28-04-03 12:07

Bodil Madsen wrote:
> Dem jeg har kendskab til, var også sådan.
> mvh
> Bodil Madsen
> "Ulla Pedersen" <ms.opal@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Alle de kort jeg har været igennem på arkivet i Lund er ligeledes drejet
i forhold til dansk standard. Man vender sig hurtigt til det, men der er
jo ikke megen glæde ved det hvis man låner dem hjem og apparatet ikke
kan dreje dem ;-((
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Poul Brodersen

Dato : 28-04-03 11:55

Mange af kortene ligger på den rette led (iflg. dansk standard). For øvrigt
betaler man pr. bind - altså samme beløb uafhængigt af kortenes antal.

Venlig hilsen
Poul Brodersen

Fra : Bent Johannisson

Dato : 29-04-03 10:52

> [...]
meget
> på skrå, så jeg opgav. Men om de alle er på den måde, ved jeg ikke.

På nogle biblioteker (bl.a..Frederiksberg bibliotek) er der microkortlæsere
som kan drejes, så kort på den anden led kan læses.
Med venlig hilsen
Bent Johannisson

Fra : annelise christensen

Dato : 28-04-03 12:42

Hej Inge Lise

I de sogne jeg arbejder med i Sverige (fortrinsvis i Kronobergs len) har
mange af kortene været filmet omvendt - men der har også været filmet
"rigtigt".
Derimod har de alle uden undtagelse været svære at læse fordi
originalkilderne ikke har været opbevaret ordentligt.
Men det er billigt at låne dem. Du betaler pr. volumen - d.v.s. du får en
slags kuvert med et antal kort og antallet kan svinge meget.
med venlig hilsen
annelise