Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til at finde et digital kamera
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 16:02

Kære NG

Jeg er hopper herind en tur for at se om i kan hjælpe med at finde et
digital kamera. Jeg har nemlig besluttet mig for at jeg godt kunne tænke
mig et sådannet men ikke helt ved hvad jeg skal kigge efter. Dog har jeg
nogle ønsker til det.

Opløsning: Er ikke vigtigt sålænge kameraet bare er i stand til at tage
gode billeder

Zoom: Der skal være optisk Zoom. Det der digitale zoom er en and.

Hukommelseskort: Kan være en så gængs så mulig type så at det ikke er
alt for dyrt at skulle ud anskaffe et nyt.

Størrelse: tager jeg ikke så tungt så længe at det ikke er vildt stort.

LCD Skærm: Skal der være

Ved ikke lige hvilke andre punkter der er vigtigt at huske på.

Skal have selvudløser samt mulighed for at man kan rode med
blitzindstilinger mellem flere forskellige instillinger, samt at det
skal kunne slåes fra. Hvis at det kan tage billeder i mørke er det kun
et plus

Endvidere regner jeg med at ville give omkring de 2500-3000 for det.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : "-

Dato : 27-04-03 16:45

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:tprnavkl1qa8grd2uhjnf6k4up0v08br2f@4ax.com...
> [...]
> et plus
>
> Endvidere regner jeg med at ville give omkring de 2500-3000 for det.

-----------

Hej Flemming, jeg har lige investeret i et Nikon coolpix 3100, som er et 3
megapixel kamera, det understøtter de kriterier du har sat, da det har 3x
optisk zoom, makro funktion, manuel justering af flash og så er det
samtidigt et kamera der er nemt at "gå til" Det skal siges at det er mit
første digi-cam, så jeg har ikke en masse erfaring, men jeg kan samtidigt
sige at det er nemt at komme igang med.
Det bruger alm AA.batterier, (helst opladelige) og CF kort, som er de
billigste kort på markedet..

Du kan se nogle billeder på www.polopower.dk som er taget med kameraet, så
kan du jo vurdere...

Fra : mullerman.dk

Dato : 27-04-03 17:02

> [...]
> et plus
>
> Endvidere regner jeg med at ville give omkring de 2500-3000 for det.

Tag et kig ind i din lokale tdc butik, de sælger kameraer med 30% rabat fra
mandag. De er dog udgåede modeller, men hvad betyder det???

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 27-04-03 17:22

On Sun, 27 Apr 2003 17:02:27 +0200, "Thunderbird[7100]" <carshark[Spam
Frabedes]@carshark.dk> wrote:

> [...]
>et plus
>
>Endvidere regner jeg med at ville give omkring de 2500-3000 for det.

Købte en IXUS (CANON) for et års tid siden da jeg havde samme krav som
dig. Der var allerede på det tidspunkt mange der opfyldte kriterierne
men jeg så en test hvor IXUS vandt pga det var så let at gå til (auto
instillingsfunktionerne var gode) - for det meste tænder jeg kameraet
- skyder og har så et perfekt billede. Der er dog mulighed for at
instille det hele selv.

Check på www.edbpriser.dk eller www.gate2prices.dk for at finde de
bedste priser.

Mvh

Dan

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 18:23

> [...]
>instillingsfunktionerne var gode) - for det meste tænder jeg kameraet
>- skyder og har så et perfekt billede. Der er dog mulighed for at

Mit problem er lidt at jeg bliver nødt til at bruge steder såsom merlin
og deslige og købe det . Som studerende har jeg desværre ikke råd til
at købe det 100% kontant.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter

Dato : 27-04-03 20:33

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:ne4oavomr40sj34nj7ma8al4ku3b4aku2c@4ax.com...

> Mit problem er lidt at jeg bliver nødt til at bruge steder såsom merlin
> og deslige og købe det . Som studerende har jeg desværre ikke råd til
> at købe det 100% kontant.

Det er da vist billigere at låne penge i banken og købe det på nettet end at
bruge de meget dyre kreditordninger, butikkerne kan tilbyde...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 21:01

On Sun, 27 Apr 2003 21:33:03 +0200, "Peter" <p@p.pp> wrote:

> [...]
>
>Det er da vist billigere at låne penge i banken og købe det på nettet end at
>bruge de meget dyre kreditordninger, butikkerne kan tilbyde...

Er så rigtigt nok, men vil ikke til at låne yderligere i banken.
Flemming Jacobsen

Fra : Mose

Dato : 27-04-03 17:33

> [...]
> digital kamera. Jeg har nemlig besluttet mig for at jeg godt kunne tænke
> mig et sådannet men ikke helt ved hvad jeg skal kigge efter. Dog har jeg

Et rigtigt godt sted at kigge er her i denne nyhedsgruppe.
Kig indlæggene for de seneste 14 dage i gennem og du finder ud af, at der er
forespørgsler nøjagtig magen til din hver eneste dag .... jeg tror, at vi er
mange, der ikke gider at bruge tid på at svare, når spørgerne ikke gider at
bruge tid på at kigge gruppen igennem INDEN de henvender sig ...

Mose

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 18:48

On Sun, 27 Apr 2003 18:32:48 +0200, "Mose" <Igam@sol.dk> wrote:

> [...]
>mange, der ikke gider at bruge tid på at svare, når spørgerne ikke gider at
>bruge tid på at kigge gruppen igennem INDEN de henvender sig ...

Jeg har så ikke ikke rescourcer tilgængelig der tillader mig at grave
3500 indlæg igennem for at finde den hjælp jeg gerne vil have. Men jeg
forstår godt din frustation.
Flemming Jacobsen

Fra : hapa

Dato : 27-04-03 19:10

"Thunderbird[7100]" skrev d. 27-04-03 18:48 dette indlæg :

> Jeg har så ikke ikke rescourcer tilgængelig der tillader mig at grave
> 3500 indlæg igennem for at finde den hjælp jeg gerne vil have. Men jeg
> [...]

Hej Flemming

Jeg har næsten lige købt et digi cam hos elgiganten, ganske vist heller
ikke 100% kontant :)
jeg købte et HP C812 til 3800kr, med 4MP, som faktisk tager forrygende
billeder, selv af detaljerede objekter. men jeg tog et lån på 5000kr og
skal så betale 202kr mdr. det er da til at holde ud

Med Venlig Hilsen
Lasse

http://www.kandu.dk/

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 19:42

> [...]
>billeder, selv af detaljerede objekter. men jeg tog et lån på 5000kr og
>skal så betale 202kr mdr. det er da til at holde ud

Virker som et ok kamera. Men nu tror jeg så bare ikke at der er en
Elgigaten her i Vejle. men må lige smutte i Merlin og de andre og kigge
imorgen.
Flemming Jacobsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-04-03 23:00

In article <3eac1d6b$0$123$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, hapa wrote:
> [...]
> billeder, selv af detaljerede objekter. men jeg tog et lån på 5000kr og
> skal så betale 202kr mdr. det er da til at holde ud

I hvor lang tid skal du betale 202 kr ? Hvis det er rentefrit over
25 mdr med 2 kr i gebyr pr gang, så er det billigt.

Hvis det er 36 måneder, så er det latterligt dyrt. Så betaler du
7272 kr, eller 45,4% ekstra over 3 år.

Hvis du i stedet havde lånt pengene i banken, så havde du sluppet
ret meget billigere. Har ikke lige en regnemaskine ved hånden, men
du betaler sandsynligvis over 1000 kr for meget, samtidig med at
elgiganten i forvejen er for dyre. Billigste pris på www.edbpriser.dk
er 3365,- inklusive forsendelse.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-04-03 18:29

Frabedes]@carshark.dk> wrote:

> [...]
>et plus
>
>Endvidere regner jeg med at ville give omkring de 2500-3000 for det.

Mange tak for hjælpen.

Jeg har dags dato købt mig et Fuji FinePix A303 Zoom
Flemming Jacobsen