Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Halv" udskrift
Fra : J W Nielsen

Dato : 27-04-03 14:23

Hej !
Ved ikke rigtigt om det hører til i denne gruppe, men måske har nogen af jer
været ude for samme problem:

Når jeg skal udskrive større billeder (f.eks. 13x18) på min HP920C, så
stopper den midt i udskriften...
det sker via Windows Billedudskrift og nu også via HP's Albumudskrivning som
jeg lige skulle prøve...
Det virker som om, problemet opstår netop fordi billedfilen er meget stor.
Det ser ud som om printeren "loader" en del af billeder til buffer og når så
den skal til næste del (powerled'en blinker), så kikser det og printeren går
i stå.
Findes der mon en "timeout" eller noget andet som forhindrer printeren i at
fortsætte ???
Kender noget til dette ???

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : max

Dato : 27-04-03 14:52

> [...]

går
> i stå.
> Findes der mon en "timeout" eller noget andet som forhindrer printeren i

Hvor store er dine filer..?
Et 13x18 print behøver ikke fylde mere end 4mb, du vil ikke
kunne se forskel hvis du laver den større. De 4mb gælder for
en tiff fil, ikke for jpeg, som kan/skal være meget meget mindre.
-max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-04-03 14:59

In article <3eabd9be$0$10445$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, J W Nielsen wrote:
> [...]
> i stå.
> Findes der mon en "timeout" eller noget andet som forhindrer printeren i at

Ja, du burde kunne tilpasse følgende kode som jeg bruger til
at undertrykke timeout postscript fejl men vise alle andre:

%!PS-Adobe-3.0
serverdict begin 0 exitserver
% Now find the timeout operator, and make it empty
errordict begin
/timeout { stop } def
end

Fra : J W Nielsen

Dato : 27-04-03 16:26

Hej igen...
Den fil jeg skulle udskrive var på 12Mb.

> [...]
>
> %!PS-Adobe-3.0
> serverdict begin 0 exitserver
> % Now find the timeout operator, and make it empty

Hmmm, tjaaa, bom-bom...
Povl, hvor er det lige jeg kan bruge ovenstående ?

Mvh/tak
Jørgen

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 27-04-03 17:19

On Sun, 27 Apr 2003 15:23:14 +0200, "J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>i stå.
>Findes der mon en "timeout" eller noget andet som forhindrer printeren i at

Jeg havde en lignende problem den stoppede dog efter ca 1-2 cm af
billedet ligegyldigt hvor stort eller lille det var. Det blev løst da
jeg afinstallerede WPS-driverene til min canon lbp printer. Det skal
siges at farveprinteren var en HP710C. Jeg fandt løsningen ved et
tilfælde så prøv selv at se om du har nogle drivere installeret til et
eller andet installeret.

Håber det hjælper.