Priser på Dyrelæger.
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 27-04-03 13:01

Hejsa.

Efter at have læst lidt i tråden "Er diarre farligt?", hvor der blandt andet
står en lille smule om priser hos en dyrelæge tænkte jeg at jeg egentlig
godt ville vide hvad forskellige har givet for følgende dyrelægebesøg:

Sundhedstjeck
Vaccination
Chip
Recept på Ormekur

Vi snakker om en lille hvalps første dyrelæge besøg.

Prisen hos den dyrelæge vi har bestilt tid hos er: 965 kr.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 27-04-03 13:42

"(: MarlboroMan :)" skriver:

> [...]
>
> Vi snakker om en lille hvalps første dyrelæge besøg.
> Prisen hos den dyrelæge vi har bestilt tid hos er: 965 kr.

Hejsa!
Hos vores dyrlæge i Maribo gav vi i alt kr. 935 for sundhedstjek, vacciner
(inkl. rabies), chip og registreringsgebyr til hunderegister (kr. 120). Det var
også første besøg for vores "lille" skt. bernhard-hvalp.

Hilsen Dorthe
Nyt hjem tilbydes på: http://www.vildkat.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-04-03 13:42

Jeg har lige 2 her...

Sundhedsundersøgelse
Duramune vacc.
Rabies vacc.
1 frontline-behandling
1 pose animin

Samlet 849,88

og så...

Sundhedsundersøgelse
Vacc.

Samlet 304,38

Fra : Annika Pedersen

Dato : 27-04-03 13:46

> [...]
>
> Vi snakker om en lille hvalps første dyrelæge besøg.
> Prisen hos den dyrelæge vi har bestilt tid hos er: 965 kr.

Chilis første besøg sammen med os kostede i underkanten af 500kr mener jeg.
Det var sundhedstjeck, vacc., klippede lige negle, lidt udstyr (saks,
tægetang, ID-skilt).

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : skingur

Dato : 27-04-03 14:34

ih du godeste...den første gav vi 500 for! Dernæst blev vi indkaldt til
et gratis "1000 kilometers tjek", hvor hunden blev undersøgt i alle
ender og kanter.
Det var Holme Dyreklinik
Holme Dyreklinik
Tilbyder rådgivning og foredrag omkring dyrehelbred og sygdomme, samt
sælger foder og tilbehør. Læs om dyrlægerne eller skriv til brevkassen.
www.holme-dyreklinik.dk

WEBSIDER - OM
Dyrlæge
... Vi har siden år 1995 haft samarbejde med Holme Dyreklinik ved Jan H.
Larsen. ...
www.nygaardens-dyrepension.dk/Dyrlaege.htm

Hvem er vi
Hvem er vi ? Jan Hrolv Larsen. Jan blev dyrlægeuddannet i 1984. Han
arbejdede i forskellige praksis og på slagterier indtil 1992. 1/1 1992
startede han Holme Dyreklinik sideløbende med at han arbejdede på Aarhus
Offentlige Slagtehus.
www.holme-dyreklinik.dk/hvemervi.htm

som jeg på det varmeste kan anbefale!

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 27-04-03 15:11

Når jeg nu læser det her, slår det mig, at det ville være rart
med en side om dyrlægepriser på de forskellige behandlinger.
Der er jo masser af sider med hundenavne, hundefotos og hundechats.
Det er der ikke brug for mere af, nå ja efter min mening altså...
Men en liste ordnet efter prisniveauer ville være en god ting.
Mange gange ville det kunne betale sig f.eks. at samle 3-4 hunde
eller bare et hvalpekuld, stoppe dem i bilen og køre til Jylland!
Ja det er mit indtryk, når jeg sammenligner de beløb jeg betaler,
med de beløb min veninde i Nordjylland betaler!
Sådan noget kunne man få be- eller afkræftet på sådan en side.

--
Mvh Sonja http//:www.sonpet.com nospam@sonpet.com

Papillon. 5 piger og 1 dreng. Tricolour, hvid/zobel og hvid/rød.
De er fra 2 kuld. Renlige og vaccinerede

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-03 08:18

"x Vuf x" <nospam@***sonpet.com> wrote in message

> Når jeg nu læser det her, slår det mig, at det ville være rart
> med en side om dyrlægepriser på de forskellige behandlinger.

Ville du så rende fra den ene dyrlæge til den anden for at spare måske 50 kr
?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : x Vuf x

Dato : 28-04-03 09:29

Mon, 28 Apr 2003 09:17:48 +0200, Christian B. Andresen wrote:
>"x Vuf x" <nospam@***sonpet.com> wrote...

>Ville du så rende fra den ene dyrlæge til den anden for at
>spare måske 50 kr?

Er det din trøje, jeg har på?
Det er mit absolutte indtryk, at det drejer sig om betydelige
summer til forskel fra den ene klinik til den anden. Nogle kan
endda få dyrlægen hjem til sig, hvad der er det optimale, til
samme eller billigere pris, som det koster at slæbe dyrene til
klinikken. Ej heller koster et kejsersnit lørdag formiddag
knapt 8000,- alle steder!

--
Mvh. Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com/

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-03 09:35

?

> [...]
> samme eller billigere pris, som det koster at slæbe dyrene til
> klinikken. Ej heller koster et kejsersnit lørdag formiddag

Jeg kan se flere problemstillinger i det her:

- Man er glad og tryg ved ens faste dyrlæge.
- Det samme er dyret.
- Det er lokkende at spare måske 1000 kr på en operation (og jeg vil måske
nok gerne vælge en anden dyrlæge til noget enkeltstående som en operation)

Fra : Smat

Dato : 29-04-03 12:48

Jeg har vist før givet udtryk for at vi er fantastisk glade for vores
dyrlæge. Hun går for at være dyr, men vi har haft den omvendte opfattelse.
En konsultation koster 222 kr, men det er med opfølgning og jeg ved ikke
hvad. Vi er måske heldige, da jeg tror hun har et godt øje til Apollo, det
er nok få hunde der har været så meget til dyrlæge som ham, så måske er vi
sluppet billigt.
Jeg har været hos en anden dyrlæge, og gør det aldring igen hvis jeg kan
blive fri.
Jeg vil betale enorme mængder penge for den utrolige behandling vi får

Margrethe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-03 12:58

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> er nok få hunde der har været så meget til dyrlæge som ham, så måske er vi

Jeg vil også mene at trygheden betyder meget. Man skal tro på at ens dyr har
fået den rigtige behandling når man tager hjem.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 27-04-03 17:40

> Chilis første besøg sammen med os kostede i underkanten af 500kr mener
> jeg. Det var sundhedstjeck, vacc., klippede lige negle, lidt udstyr
> (saks, tægetang, ID-skilt).

hev lige kvitteringen frem..... her er priserne så:
340kr+75 kr til sundhedsundersøgelse + 2. basisvacc.
foder - 50kr, hundetegn - 10, tægetang - 20kr
alt er inkl. moms her.
--
Annika Pedersen

Fra : Ann K

Dato : 27-04-03 15:22

Hejsa.
Pjuhh for nogle priser I alle angiver.... Er det virkelig så dyrt for en
enkelt hund???
Sidst vi havde dyrlægen på besøg (sic!) betalte vi knapt 2300 kr....
Det var for:
Vaccination af 5 katte og to hunde - incl. vacc. for katteleukæmi og en
enkelt rabies vacc....
Ormekur til hele Banden... det er dælme _mange_ piller
Sundhedstjek... og generel vejledning ang slankekur for vores tykke kat...
Klipning af hundenes kløer...
1 behandling med akupunktur + massage til vores "gamle" hund...
Tandrens på 5 katte og 1 hund (den lille hund havde ikke tandsten)...
1 flaske homoøpatisk blanding til at mindske stress hos kattene (vi var i
gang med at indføre en ny kat)...
1 flaske med Feliway.... (af samme årsag)
Og så var der jo også lige betaling for kørsel og hjembesøg... (vist nok 400
kr)

Efter endt konsultation gav vi desuden dyrlægen en kop kaffe

Jeg fortæller gerne, hvilken dyrlæge vi bruger (befinder sig i KBH), men kun
via privat mail

Mvh Ann

Fra : dorthe

Dato : 27-04-03 19:21

Puha det lyder billigt *SSS*

Ville da meget gerne have navnet på den dyrlæge

Hilsen Dorthe og coco

www.kity.dk

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 28-04-03 11:39

Hejsa alle sammen.

Tak for alle jeres svar.

Jeg kan godt se at der er _lidt_ forskel på priserne rundt omkring men som
en eller flere af jer også skrev så er det ikke _kun_ prisen det kommer an
på. Den dyrelæge vi har valgt har vi valgt på basis af andre hundeejeres
erfaringer. Som "kun" har været positive.

Endnu en gang tak til jer alle sammen.

Mvh.

Tessa, Malou og Kenneth