RC Indoor og nyresten...
Fra : Louise Viborg

Dato : 27-04-03 11:59

Hej med jer!
Er der nogen der kan fortælle mig om det er rigtigt, at RC Indoor kan
give nyresten hos kastrerede katte. En af mine killingekøbere har fået
det afvide, og jeg har ikke hørt noget om at det skulle være korrekt,
men jeg vil lige høre om der er andre der ved noget om det?

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 27-04-03 12:26

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det afvide, og jeg har ikke hørt noget om at det skulle være korrekt,
> men jeg vil lige høre om der er andre der ved noget om det?

Hej Louise.

Jeg har ikke hørt om det, men bruger selv RC fit uden problemer til mine 3
kastrater som har problemer med krystaller i forvejen.

Fik for nylig foræret en lille pose Hills indoor og hvis RC indoor ligner,
så er det et meget fiberrigt, fedtfattigt foder og måske det kan give
problemer, fordi det vil suge meget væske til sig, og mine med
krystalproblemer skal have meget væske for ikke at få problemer, så måske
det er der problemet ligger ?

Mange hilsner
Bente

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-04-03 12:42

Hej Bente!
Jeg kan ikke huske hvor meget fiber der er i Indoor. Jeg har selv
brugt det i en periode, men jeg syntes mine katte kastede op af det.
Nu bruger vi Hair and Skin blandet med killingefoder. Fit er jeg også
meget tilfreds med.
Min killingekøber bruger både Hair and Skin og har ingen problemer med
dem, men hun ville lige høre ad, da hun havde hørt det med Indoor. Så
bliver man jo lidt bekymret. Men det lader ikke til at der er nogen
der har oplevet det.

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 27-04-03 13:13

> [...]
> brugt det i en periode, men jeg syntes mine katte kastede op af det.
> Nu bruger vi Hair and Skin blandet med killingefoder. Fit er jeg også

Jeg blander mig lige Vi har også kørt med RC Hair&Skin i et stykke lang
tid, misserne var skam glade for det men fik problemer med tandkødet som
blev rødt i kanterne. Så vi har valgt at skifte over på RC Maine-Coon indtil
videre med success. Fordelen ved RC MCO er at kattene bliver tvunget til at
bruge tænderne noget mere og tygge maden. Fit er også det store hit her
i huset, så når de får lov at få lidt en gang i mellem starter de det helt
store ædegilde.

MvH

Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-04-03 15:23

Hej Dan!
Vi har heldigvis ingen tandkødsproblemer. Faktisk bliver alle vores
kattes tandkøs rost til skyerne hos dyrlægen
Vi har lige 35 kg hair & skin vi skal have brugt, og så vil vi også
køre med MCO'en fremover.

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunoahra.dk