Kablet / wifi - forskellig sikkerhed
Fra : Anders Petersen

Dato : 27-04-03 02:30

Har 2 pc'er sat i en wifi linkys router/switch med kabler, og en laptop (i
æjeblikket en mac) med et wifi-kort. Adgang til netværket, delte mapper mv.
er selvfølgelig ikke noget problem fra de stationære computere, men når jeg
aktiverer wifi mhb. møder, ture i parken etc., ville jeg godt undgå, at
andre (selvom de godt må benytte internetadgangen) kan se/access'e mapper.

Kan det lade sig gøre på en eller anden fiks måde? Ideelet ville det jo
selvfølgelig være, hvis jeg fra min egen laptop kunne få adgang til delte
mapper mv., men det kræver vel netop en grundlæggende adgang til netværket
som sådan og en mappe-beskyttelse oveni? I så fald ville jeg være mere tryg
ved blot at kunne komme trådløst på nettet, og så overlade overførsler
mellem mapper til et kabel.

How to do it best - hvad gør I andre? Problematikken består primært i, at
jeg gerne vil have optimal sikkerhed, smtidig med, at andre skal kunne
bruge netadgang fra tid til anden...

På forhånd tak,

/Anders