Tagræling - og hvad skal man så bruge den ~
Fra : Jens

Dato : 26-04-03 21:48

Hej

Da jeg nu er blevet ejer af en CV med stige og tagræling (Hobby) har jeg
selvfølgelig studeret hvad folk nu så bruger denne ekstra indretning til.
Jeg har på min vej til og fra Italien sidste år ikke set en eneste der havde
noget som helt oppe på taget af CV'en.

Jeg kunne jo ikke få vognen uden denne ekstra vægt (de vejer nu nok ikke ret
meget, men...)

Jeg vil gerne høre om der er nogen der nogen sinde har haft noget placeret
oppe på taget. Skal der ikke nogle tværbomme til hvis der skal placeres
f.,eks. en windsurfer? - Tingene skal vel ikke ligge på selve taget?
Hvad med f.eks et par cykler (liggende).

Mvh

Jens

Fra : Tommy Hansen

Dato : 26-04-03 22:04

"Jens" <wambaNOSPAM@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.,eks. en windsurfer? - Tingene skal vel ikke ligge på selve taget?
> Hvad med f.eks et par cykler (liggende).

Ærlig talt har jeg aldrig set nogen bruge tagrælingen eller trappen bagpå,
men jeg har hørt flere brokke sig over at det var i vejen for rengøring og
polering.

mvh Tommy

Fra : Hans Jørgen

Dato : 27-04-03 15:13

Tommy Hansen wrote:
> [...]

> Ærlig talt har jeg aldrig set nogen bruge tagrælingen eller trappen
> bagpå, men jeg har hørt flere brokke sig over at det var i vejen for
Jeg har en sjov oplevelse, på en campingudstilling klatrede min søn (da 17
år) op på en sådan stige - hvorpå sælgeren kom løbende og bad ham lade være
da den ikke kunne holde til det!!! God ikke? Så jeg gir ikke så meget for en
såen mulighed, bortset fra at man virkelig rykker tyngdepunket hvis man
bruger taget.
Venlig hilsen - Hans Jørgen
Masser af CampingStuff på http://www.campingstuff.dk
Mailto: hjh@campingstuff.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 27-04-03 17:03

........ sælgeren kom løbende og bad ham lade være
> da den ikke kunne holde til det!!! God ikke? Så jeg gir ikke så meget for
en
> såen mulighed

*LOL* håber da den kan holde til vindbelastningen under kørsel

, bortset fra at man virkelig rykker tyngdepunket hvis man
> bruger taget.

.... og det er nok grunden til at der er tomt + det er f...... bøvlet at
laste på taget - og øh nu skal CV heller ikke blive lige så høje som
2-dækker bus så kan man heller ikke komme under Knibelsbro

mvh
T. Hartung

Fra : Gert Petersen

Dato : 27-04-03 16:52

> [...]
> f.,eks. en windsurfer? - Tingene skal vel ikke ligge på selve taget?
> Hvad med f.eks et par cykler (liggende).

Hejsa!!

Jeg bruge min stige til at komme op så jeg kan vaske taget. Det er jo også
begrænset hvad man kan have der, er det ikke noget med 50kg.

/Gert

Fra : Tommy Hansen

Dato : 27-04-03 17:23

"Gert Petersen" <dokpet@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa!!
>
> Jeg bruge min stige til at komme op så jeg kan vaske taget. Det er jo også
> begrænset hvad man kan have der, er det ikke noget med 50kg.

Når jeg vasker min vogn bruger jeg en ganske alm. stige, men jeg tager den
ikke med på ferie og weekendture

Mvh Tommy