Space invader
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 26-04-03 21:34

For 10 år siden fik min far til sin mac et program der hed space
invader. Man skulle nede fra jorden nedskyde forskellige rumskibe der
selv skød mod en, og så fik man points for at ramme. Der findes vist
mange spil af denne type.

Nu spørger min søn på 9 om der findes noget lignende til vores win95
eller w2k prof. pc'er, efter at han er blevet forelsket i mac-spillet
hos sin farmor.

Kender I noget?

P.f.t.

/Hindsholm
9400 Nørresundby

Fra : /Ole

Dato : 27-04-03 08:11

Prøv www.gamlespil.dk der ligger space invaders ganske gratis, + en masse
andet nostalgi.

/Ole

Fra : Søren Hindsholm

Dato : 27-04-03 08:29

Tak for tippet, men det gamle Mac-spil var egentlig sjovere: I stedet
for en masse "dyr" var der nogle ret ufarlige rumskibe midt i rummet, og
øverst i skærmen kom der ind fra højre og venstre forskellige farlige
objekter der skød, droppede bomber, vendte om på højre og venstre osv.

Kender nogen et sådant spil til W95 eller Wk2?

/Søren

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 27-04-03 10:33

> [...]
> objekter der skød, droppede bomber, vendte om på højre og venstre osv.
>
> Kender nogen et sådant spil til W95 eller Wk2?

Så er det ikke space invader du mener, men galaxy. Også ret fedt spil. Jeg
ved ikke hvor du finder det, men det er der sikkert andre der gør.

Kennet

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 10:41

Pernille og Kennet Föh wrote:
> [...]
>>
> Så er det ikke space invader du mener, men galaxy. Også ret fedt
> spil. Jeg ved ikke hvor du finder det, men det er der sikkert andre

Det hedder ikke Galaxy, det hedder Galaxian. Efterfølgeren hedder Galaga.
http://www.mame.dk/gameinfo/galaxian/
http://www.mame.dk/gameinfo/galaga/

-Sune