Mest oversete skuespillere!!
Fra : zcully

Dato : 26-04-03 21:02

Sad lige og så en film med Stephen Dorff her til aften og kommer til at
tænke på at jeg syntes han er en meget overset skuespiller! Spiller
fremragende som skurk i Blade og glimrende som det oversete medlem i The
Beatles i Backbeat. City of industry husker jeg ham også hvor han spiller
sammen med Harvey Keitel.

En anden er en af mine yndlingsskuespillere Steve buschemi. Han er storset
fremragende i alt han er med i. Stortset kun biroller. Man finder næppe
bedre birolleskuespil end i Desperado inde i baren

Johnny Deep er så ikke overset, men jeg syntes han er blevet forbigået til
oscaruddelingen. Han burde have være nomineret for hans rolle i Ed Wood!!
Helt fremragende.

Hvem syntes i er blevet temmelig overset?

/Zcully

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-04-03 21:07

Hej!

zcully wrote:

> En anden er en af mine yndlingsskuespillere Steve buschemi. Han er storset
> fremragende i alt han er med i. Stortset kun biroller. Man finder næppe
> bedre birolleskuespil end i Desperado inde i baren

Buschemi hører til i biroller IMHO. Hans rolle i f.eks. Fargo og Big Lebowski er
sådan varen skal leveres.

> Johnny Deep er så ikke overset, men jeg syntes han er blevet forbigået til
> oscaruddelingen. Han burde have være nomineret for hans rolle i Ed Wood!!
> Helt fremragende.

Depp er da ikke overset. Næh, Bruce Campell er overset Hvorfor får manden
ikke en blockbuster? Det havde jeg da forventet efter Army of Darkness...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Martin Helbo

Dato : 26-04-03 22:11

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Buschemi hører til i biroller IMHO. Hans rolle i f.eks. Fargo og Big
Lebowski er
> sådan varen skal leveres.

Enig, SB er en af de bedste birolle skuespillere der findes.
Jeg vil dog også lige nævne Phillip Seymour Hoffman, han formår virkelig at
gøre hans biroller interessante.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-04-03 22:34

Hej!

Martin Helbo wrote:

> Enig, SB er en af de bedste birolle skuespillere der findes.

Enig igen :)

> Jeg vil dog også lige nævne Phillip Seymour Hoffman, han formår virkelig at
> gøre hans biroller interessante.

Jeps, han kan også dét der. I f.eks. Talentet Mr. Ripley er han eminent som den
sleske ven. Man tror næsten ikke på at han kan virke flink i andre
sammenhænge...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : zcully

Dato : 26-04-03 22:35

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> wrote in message
> Enig, SB er en af de bedste birolle skuespillere der findes.
> Jeg vil dog også lige nævne Phillip Seymour Hoffman, han formår virkelig
> [...]

Ja han er helt fantastisk!!
Sådan lige af hukommelse kan jeg huske "en duft af kvinde", Red Dragon,
Almost Famous og The talented Mr. Ripley. Der er han fabelagtig i.

/Zcully

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-04-03 22:38

Hej!

zcully wrote:

> Ja han er helt fantastisk!!
> Sådan lige af hukommelse kan jeg huske "en duft af kvinde", Red Dragon,
> Almost Famous og The talented Mr. Ripley. Der er han fabelagtig i.

Hmm, vi har fremhævet samme film inden for samme minut. Ganske ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Martin Helbo

Dato : 27-04-03 00:55

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja han er helt fantastisk!!
> Sådan lige af hukommelse kan jeg huske "en duft af kvinde", Red Dragon,
> Almost Famous og The talented Mr. Ripley. Der er han fabelagtig i.

For ikke at nævne Magnolia!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : -V-

Dato : 27-04-03 02:57

Martin Helbo wrote:

> For ikke at nævne Magnolia!

Og Boogie Nights, hvor er han er så sølle, så sølle.

-V-

Fra : Christian Muus

Dato : 27-04-03 17:17

> [...]
> Sådan lige af hukommelse kan jeg huske "en duft af kvinde", Red Dragon,
> Almost Famous og The talented Mr. Ripley. Der er han fabelagtig i.

Og, ej at forglemme hans nyeste birolle "25th Hour"

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-04-03 17:17

Christian Muus skrev:

> Og, ej at forglemme hans nyeste birolle "25th Hour"

Jeps - her er han fremragende. Og vi må heller ikke glemme The Big
Lebowsky, hvor jeg især hæftede mig ved hans fabelagtigt anstrengte
grin, når the Dude opførte sig underligt. I samme film brillerede Steve
Buschemi jo, og dermed er ringen sluttet.

--
Mvh. Peter - http://filmsvar.dk
"I'm a superhero, Mother. An effete British superhero."

Fra : Christian Muus

Dato : 27-04-03 17:35

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps - her er han fremragende. Og vi må heller ikke glemme The Big
> Lebowsky, hvor jeg især hæftede mig ved hans fabelagtigt anstrengte
> grin, når the Dude opførte sig underligt.

Nåh ja, han er i øvrigt også helt ok i "Punch-Drunk Love", som jeg så
fornylig

/Christian

Fra : MP Jakobsen

Dato : 27-04-03 08:23

> [...]

> Enig, SB er en af de bedste birolle skuespillere der findes.
> Jeg vil dog også lige nævne Phillip Seymour Hoffman, han formår virkelig

Ja, helt klart. Men lad os nu ikke glemme den store birolle-mester, William
H. Macy. Fantastisk i både Magnolia, Boogie Nights, Fargo (jeg ved ikke om
man vil kalde det en bi-rolle...) og synes faktisk også han gjorde det ret
godt i både Pleasant Ville og i Happy, Texas.

MP

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-04-03 18:19

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev:

> [...]
>man vil kalde det en bi-rolle...) og synes faktisk også han gjorde det ret
>godt i både Pleasant Ville og i Happy, Texas.

For ikke at nævne en overset perle ved navn "Mystery Men".

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : vadmand

Dato : 27-04-03 22:44

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

William

> For ikke at nævne en overset perle ved navn "Mystery Men".

Birolleskuespilleren over alle birolleskuespillere er og bliver altså Henry
Nielsen!

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-04-03 23:21

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>Birolleskuespilleren over alle birolleskuespillere er og bliver altså Henry
>Nielsen!

Hvad er der nu i vejen med Valsø Holm?

Fra : vadmand

Dato : 28-04-03 08:32

Henry

> Hvad er der nu i vejen med Valsø Holm?
> --
> Niels Søndergaard

Han er ikke NÆR så hyggelig.

Per V.

Fra : John Hinge

Dato : 28-04-03 10:07

On 27 apr 2003 Niels Søndergaard was heard to say:

> For ikke at nævne en overset perle ved navn "Mystery Men".

Nemlig, en abolut overset film. Macy gør det glimrende, men
jeg synes nu også Ben Stiller's Mr. Furious er ret kæk.
At filmen så ikke rigtig får brugt Claire Forlani til noget
reelt, ja det er så bare lidt ærgeligt.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-04-03 13:37

John Hinge skrev:

> Nemlig, en abolut overset film. Macy gør det glimrende, men
> jeg synes nu også Ben Stiller's Mr. Furious er ret kæk.

Jeps - og så /elsker/ jeg alle film, hvor Hank "Simpsons" Azaria får lov
at skabe sig tosset.

--
Mvh. Peter - http://filmsvar.dk
"Et lille antal af uniformerne var grønt. Resten var brun."

Fra : Jakob Skøtt

Dato : 27-04-03 13:21

Trees Lounge gør alle illusioner om Buschemis evne til at drive en film til
skamme - i stil med fx Hapiness, apropos Hoffman.
http://us.imdb.com/Title?0117958
Living in Oblivion er ligeledes en film hvor hans karakter får lov til at
have flere dimensioner end bardiskussioner - så den som surprise for et par
år siden på Open Air i Odense, alle folk skred, men filmen er virkeligt en
perle! Fx konfronteres instruktøren med en dværg, der brokker sig over at
hver gang der er en underlig drøm i en film medvirker der dværge "_I_ don't
even dream of dwarfs". Klassisk. http://us.imdb.com/Title?0113677

~Jakob

Fra : Jacob

Dato : 26-04-03 22:31

> Depp er da ikke overset. Næh, Bruce Campell er overset Hvorfor får
manden
> ikke en blockbuster? Det havde jeg da forventet efter Army of Darkness...

Han er for fed.. og army of darkness er bare for kult.. dog laver han mest
skodserier nu.. det er lidt synd.. brisco var da sjov i starten men blev for
underlig.. og så sin birolle i xena.. og så den nye serie hvor han er jack
of all trades eller sådan noget.. uuuunderlig..
han har et par små bitte roller i b-film har jeg set..
Jeg kunne godt tænke mig at se nogle flere evil dead films.. heh

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-04-03 22:34

Jacob skrev:

> [...]
> serie hvor han er jack of all trades eller sådan noget.. uuuunderlig..
> han har et par små bitte roller i b-film har jeg set..

Nu regner du vel ikke Spider-Man for en B-film?

--
Mvh. Peter - http://filmsvar.dk
"In this house we obey the laws of thermodynamics!"

Fra : Jacob

Dato : 26-04-03 22:39

> Nu regner du vel ikke Spider-Man for en B-film?

Det ved jeg nu ikke.. jeg var sgu da mega skuffet over de utroligt ringe
computer effekter der var i den film! Det var så ekstremt tydeligt, hvornår
det var computer animeret og hvornår det var rigtig film, at det var til at
grine af.. og så var der så mange fejl i den film (bare se i
www.movie-mistakes.com)
Men det er rigtigt nok at han havde en lille rolle der.. ham
bryder-speakeren.. heh.. det eneste lyspunkt i filmen.. heh

Fra : John Sahl

Dato : 27-04-03 08:13

Jacob wrote:
> [...]
> ringe computer effekter der var i den film! Det var så ekstremt
> tydeligt, hvornår det var computer animeret og hvornår det var rigtig

Det er da noget af det der gør den fed. Og viser at den
reelt er bygget op omkring en tegneserie.
Om det er med vilje de har gjort det eller ej, ved jeg ikke,
men det var noget af det jeg godt kunne lide ved filmen.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Homer

Dato : 27-04-03 09:42

John Sahl wrote:

[Om Spider-Man som B-film]

> [...]

Hvorvidt en film er B-film er vel stadig først og fremmest defineret
vha. budgettet - eller? På dén front har Spider-Man vist ikke nogen
problemer, dårlige effekter eller ej.

> Det er da noget af det der gør den fed. Og viser at den
> reelt er bygget op omkring en tegneserie.
> Om det er med vilje de har gjort det eller ej, ved jeg ikke,
> men det var noget af det jeg godt kunne lide ved filmen.

Tja. Jeg tror uanset hvad, at vi får nye standarder at se mht.
"tegneserie-effekter", når Den Store Grønne kommer til sommer

Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-04-03 13:05

> [...]

> rolle i Ed Wood!! Helt fremragende.
>
> Hvem syntes i er blevet temmelig overset?

Jeg er personligt glad for at Chris Cooper fik en Oscar i år.
http://us.imdb.com/Name?Cooper,+Chris+(I)

Derudover har altid kunnet lide Brian Dennehy.
http://us.imdb.com/Name?Dennehy,+Brian

Og så er Tom Sizemore jo altid cool.
http://us.imdb.com/Name?Sizemore,%20Tom

Jeg kan kun tilslutte mig de andre nævnte. Specielt Phillip Seymour Hoffman
er jeg meget enig i. Han kan spille "Undskyld jeg eksisterer" og sympatisk i
den ene film, og i den næste er han klam og utiltalende, at man sidder og
føler den største antipati mod figuren. Han er rigtig dygtig.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Eg

Dato : 28-04-03 05:36

On Sat, 26 Apr 2003 22:01:31 +0200, zcully wrote:

> [...]
> Helt fremragende.
>
> Hvem syntes i er blevet temmelig overset?

John Turturro helt klart. Han har selvfølgelig været knap så
overset på det sidste, ikke mindst i forbidnelse med Fear X. Han er
for cool i såvel Spike Lee's joints som Coen brødrenes film, og da i
øvrigt så meget andet.

Følgende skuespillere har været med i en del hø (Nogen mere end andre),
men de har en plads på cool-hylden :) :

Harry Dean Stanton
Ron Perlman
Brad Douriff
Michael Rooker
Michael Wincott

/Eg

Fra : Martin Helbo

Dato : 29-04-03 13:15

"Eg" <crk-smb@oek.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 26 Apr 2003 22:01:31 +0200, zcully wrote:
>

> Følgende skuespillere har været med i en del hø (Nogen mere end andre),
> [...]
Kan nu også godt lide Michael "Ray Ban" Madsen.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : David Schjelde

Dato : 29-04-03 20:52

"Eg" <crk-smb@oek.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Følgende skuespillere har været med i en del hø (Nogen mere end andre),
> [...]

Helt enig i denne liste - især Wincott

Og må jeg så lige tilføje Scott Glenn, hvis han da kan kaldes
birolleskuespiller

David Schjelde

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 29-04-03 21:18

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> Sad lige og så en film med Stephen Dorff her til aften og kommer til at
> Hvem syntes i er blevet temmelig overset?

Helt klart Alan Rickman! En fabelagtig skurk i Robin Hood (det bedste ved
den film) for slet ikke at tale om Die Hard!!!!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : David Schjelde

Dato : 30-04-03 06:39

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
>
> Helt klart Alan Rickman! En fabelagtig skurk i Robin Hood (det bedste ved
> den film) for slet ikke at tale om Die Hard!!!!

Og Dogma (dog ikke skurk, men forsmået engel)

David

Fra : Lars Funck

Dato : 30-04-03 10:03

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og Dogma (dog ikke skurk, men forsmået engel)

Er det ikke også ham der spiller Snape i Harry Potter? Jeg synes den rolle
er ramt perfekt.

MVH

Lars

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-04-03 10:09

Lars Funck <Funck@deleteNetworldmedia.dk> skrev:

> Er det ikke også ham der spiller Snape i Harry Potter? Jeg synes den
> rolle er ramt perfekt.

Jo. Han er rigtig fremragende som Snape.

Fra : vadmand

Dato : 30-04-03 10:11

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo. Han er rigtig fremragende som Snape.

Og det er da også ham, der er Magneto i X-men? Hasn kan vel næppe kaldes
overset!

Per V.

Fra : Christian

Dato : 30-04-03 10:33

On Wed, 30 Apr 2003 11:11:22 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Og det er da også ham, der er Magneto i X-men? Hasn kan vel næppe kaldes
>overset!

Nej - det er Ian "Gandalf" McKellen.

Iøvrigt var Allan Rickmans stjernerolle som skurk i Die Hard. Uha hvor
var han ond.

/Christian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-04-03 11:07

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> escribió

> Helt klart Alan Rickman! En fabelagtig skurk i Robin Hood (det
bedste ved
> den film) for slet ikke at tale om Die Hard!!!!

Ham kan man da vist ikke kalde overset. Min favortirolle må være
"Alexander Dane" i Galaxy Quest.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-04-03 10:51

On Sat, 26 Apr 2003 22:01:31 +0200, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>Hvem syntes i er blevet temmelig overset?
>
>/Zcully

William Forsythe http://us.imdb.com/Name?Forsythe,%20William
Gary Busey http://us.imdb.com/Name?Busey,+Gary
og
Gary Sinise http://us.imdb.com/Name?Sinise,+Gary

Er tre skuespillere jeg syntes spiller godt specielt i skurkeroller.

mvh

MA

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-04-03 14:22

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og
> Gary Sinise http://us.imdb.com/Name?Sinise,+Gary

......som har hovedrollen i Impostor, så han er vel ikke specielt overset.

/jim

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-05-03 07:09

On Wed, 30 Apr 2003 15:22:11 +0200, "Jim Andersen"
<jim@officeconsult.dk> wrote:

>"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>.....som har hovedrollen i Impostor, så han er vel ikke specielt overset.
>
>/jim

Som er en b-film :)

mvh

MA

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-05-03 09:59

> Som er en b-film :)

Nu sidestepper jeg så lige lidt......
Hvad er definitionen på en b-film ? Budgettet ? Er det budgettet med eller
uden skuespillernes løn ?

/jim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-05-03 09:33

Jim Andersen <jim@officeconsult.dk> skrev:

> .....som har hovedrollen i Impostor, så han er vel ikke specielt
> overset.

Og i Mus og Mænd som han også instruerede. Med Tom Malkovich som en
fremragende Lenny og Sherilyn Fenn som femme fatale.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 02-05-03 10:30

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-05-03 11:15

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> På den måde fik man en opdeling af filmene som henholdsvis A og B film,
> A-film havde stjernerne og de store budgetter, mens B-filmen havde hvad
der
> var tilovers.

B-film var normalt korte og simple genre- og spekulationsprodukter med
andengradsskuespillere. Instruktører debuterede normalt med B-film og kunne
så evt. stige til mere prestigefyldte produktioner.

> På et eller andet tidspunkt droppede man dobbeltforestillingerne og B-film
> begyndte at blive brugt om film der af en eller anden grund ikke var så
> gode. Der er så senere gået inflation i begrebet så man nu høre folk tale
> om c-film og endda z-film.

Der er sket et skred i betydningen, naturligvis motiveret i forandringen i
det amerikanske film-output de seneste 30 år. Hvor man idag oftest hører
'B-film' anvendt om billige produktioner, beskrev ordet også oprindeligt
(udover den rent praktiske betydning) indholdets karakter. Film som
Stjernekrigen og ID4 ville udfra en økonomisk betragtning næppe kvalificere
som B-film nu. Indholdsmæssigt er de dog lige netop det opkog af gamle
formler, klichéer og mindre kendte skuespillere, der i det gamle Hollywood
ville have placeret dem blandt rækken af billige space operas og forhindret
adgang til ordentlige budgetter.

--
Jens Thomsen

"You can't really dust for vomit."

Fra : Homer

Dato : 02-05-03 12:53

Jens Thomsen wrote:

[Om A- og B-film]

> [...]
> ville have placeret dem blandt rækken af billige space operas og
> forhindret adgang til ordentlige budgetter.

Meget interessant! Selv om det vel næsten er FAQ-materiale, har jeg
aldrig søgt tilbage i grupperne på emnet, men din beskrivelse er jo ret
letforståelig. Har du også nogle arketypiske eksempler på A- og B-film
fra "før verden gik af lave"?

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-05-03 17:58

On Fri, 2 May 2003 13:53:18 +0200, "Homer" <psv@isaid.nospam.e-box.dk>
wrote:

> [...]
>aldrig søgt tilbage i grupperne på emnet, men din beskrivelse er jo ret
>letforståelig. Har du også nogle arketypiske eksempler på A- og B-film

Der siges at Starship Troopers er en meget dyr b-film.

mvh

MA

Fra : Homer

Dato : 02-05-03 18:51

Morbid Angel wrote:

> Der siges at Starship Troopers er en meget dyr b-film.

Jotak, men med "før verden gik af lave" mente jeg jo fra dengang de
oprindelige A- og B-inddelinger fungerede og gav mening.

Fra : AJC

Dato : 02-05-03 22:05

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> wrote in

> Der siges at Starship Troopers er en meget dyr b-film.

Starship Troopers er en klassiker!

Fra : Bitbucket

Dato : 03-05-03 06:35

> [...]

> Helt fremragende.
>
> Hvem syntes i er blevet temmelig overset?

Her er nogle af mine oversete favoritter:

Tawny Kitaen
Carol Laure
Pamela Gidley
Brian Dennehy
Willem Dafoe
Susan Sarandon
Jennifer Jason Leigh
Kay Lenz
James Woods

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : -V-

Dato : 03-05-03 09:18

Bitbucket wrote:

> Brian Dennehy
> Willem Dafoe
> Susan Sarandon
> Jennifer Jason Leigh
> James Woods

Du kan ikke seriøst mene, at de ovenstående er oversete?! Så lægger du vist
noget helt andet i begrebet end os andre.

> Tawny Kitaen

Now we're talking. I de gode gamle dage hvor Whitesnake og højt hår var in,
der ratede hun højt på mit Babe-O-Meter.

> Carol Laure
> Pamela Gidley
> Kay Lenz

Huh?

Oversete? I dare say.

-V-

Fra : Bitbucket

Dato : 03-05-03 10:13

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Du kan ikke seriøst mene, at de ovenstående er oversete?! Så lægger du vist
> noget helt andet i begrebet end os andre.

Hvormange priser har de vundet? Alt for få!

James Woods, Susan Sarandon og JJ Leigh omtales i Danny Pearys Cult
Movie Stars

> Now we're talking. I de gode gamle dage hvor Whitesnake og højt hår var in,
> der ratede hun højt på mit Babe-O-Meter.

Hun rater også meget højt på mit babe-o-meter, se f.eks. Crystal Heart,
Gwendoline og Witchboard.

> Huh?
>
> Oversete? I dare say.

Carol Laure -> Se Sweet Movie, Heartbreakers og The Surrogate
Kay Lenz -> Se Fast-Walking, The Passage og Great Scout And Cathouse
Thursday
Pamela Gidley -> Se Liebestraum og Cherry 2000

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Homer

Dato : 03-05-03 11:12

Bitbucket wrote:

> Hvormange priser har de vundet? Alt for få!

Der er MANGE mere berømmede skuespillere end de nævnte, der heller ikke
har vundet store priser. Sådan er tingene lidt uretfæridge engang
imellem, men priser vil *jeg* mene er en dårlig indikator. Men anyway:
Sarandon har bl.a. været Oscar-nomineret fem(!) gange og vundet én.
Dafoe har været Oscar-nomineret to gange - det samme har Woods. Dennehy
har bl.a. vundet en Emmy, godt nok kun for en TV-serie.

> James Woods, Susan Sarandon og JJ Leigh omtales i Danny Pearys Cult
> Movie Stars

- Hvilken årgang(?)?

Fra : -V-

Dato : 03-05-03 10:28

Bitbucket wrote:

> Hvormange priser har de vundet? Alt for få!
> James Woods, Susan Sarandon og JJ Leigh omtales i Danny Pearys Cult
> Movie Stars

OK, jeg mener ikke at de er oversete, og jeg kan endda lave en lille test
som beviser det: Jeg spørger min ukulturelle venner, om de kender
ovenstående, og svaret vil være positivt i alle tilfælde. Altså er de ikke
'oversete'. Denne højt videnskabelige test beviser min påstand.

> Carol Laure -> Se Sweet Movie, Heartbreakers og The Surrogate
> Kay Lenz -> Se Fast-Walking, The Passage og Great Scout And Cathouse
> Thursday
> Pamela Gidley -> Se Liebestraum og Cherry 2000

OK, jeg kan nikke genkendende til enkelte af de film du nævner, men
skuespillerne siger mig intet. Måske fordi det er det argeste lort de har
medvirket i?
Eller måske bare fordi de stinker som skuespillere?

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-05-03 15:31

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev:

> [...]
> ovenstående, og svaret vil være positivt i alle tilfælde. Altså er de
> ikke 'oversete'. Denne højt videnskabelige test beviser min påstand.

Det er en rigtig god test.