Konfigurere cisco 803 til netexpress!
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 26-04-03 20:49

Hej NG!

Er der nogle der kan henvise til et eksempel på en konfiguration til en
cisco 803 (IOS 12.2) der kører TDC netexpress - det jeg primært er i tvivl
om er hvordan man får den til at "diale op" !

mvh
Niels Henrik Egebjerg

---

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-04-03 21:49

On Sat, 26 Apr 2003 21:48:56 +0200, Niels Henrik Egebjerg wrote:

> [...]
> cisco 803 (IOS 12.2) der kører TDC netexpress - det jeg primært er i tvivl
> om er hvordan man får den til at "diale op" !

En 803, er saa vidt jeg husker en Ethernet + ISDN router, dvs. du
kun har et ethernet interface.

Om nedenstaaende virker skal jeg ikke kunne sige, men det er det bedste
du kan goere, ethernet0 skal saa vaere forbundet til en hub/switch hvor
baade dine PC'ere og ADSL modemet er koblet til.

ip subnet-zero
ip classless
no ip domain-lookup
!
vpdn enable
no vpdn logging
!
vpdn-group 1
request-dialin
protocol pppoe
!
interface Ethernet0
ip address 172.16.0.1 255.255.255.0
ip nat inside
pppoe enable
pppoe-client dial-pool-number 1
!
interface Dialer1
ip address negotiated
ip nat outside
ip mtu 1492
encapsulation ppp
no ip mroute-cache
dialer pool 1
dialer-group 1
ppp authentication pap
ppp pap sent-username DIT_KUNDENUMMER password DIT_PASSWORD
!
dialer-list 1 protocol ip permit
ip nat inside source list 1 interface Dialer1 overload
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 dialer1
access-list 1 permit 172.16.0.0 0.0.0.255

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 27-04-03 06:17

Tak for hjælpen.. Du har ret i at den har ISDN, men den har faktisk også en
HUB indbygget.

mvh

Niels Henrik Egebjerg

---

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-04-03 13:43

On Sun, 27 Apr 2003 07:17:10 +0200, Niels Henrik Egebjerg wrote:

> Tak for hjælpen.. Du har ret i at den har ISDN, men den har faktisk også en
> HUB indbygget.

Ja - men kun et Ethernet interface, hvorfor du noedvendigvis maa bruge
det samme til baade PPPoE og IP, som i mit eksempel - men jeg ved som
sagt ikke om det gaar.

Lad os endeligt vide om det lykkedes.

/Jesper