Spg: bilspil til 6-årig
Fra : Marianne

Dato : 26-04-03 19:41

Hej

Jeg har brug for et råd.

Jeg har set i TV, at man kan købe racerspil til pc'en + rat til at styre
(cyber)bilen med.

Min søn fylder 6 år, og jeg er ganske sikker på, at han vil elske et sådant
spil, men kan han få glæde af det, når han ikke er ældre ?

Er det dødsygt at 'køre' på en pc fremfor en playstation?

Er der nogen af jer der tør vove en anbefaling af et spil + et rat, som vil
være gode valg.

mvh
Marianne

Fra : Peter C

Dato : 26-04-03 19:41

> Min søn fylder 6 år, og jeg er ganske sikker på, at han vil elske et
sådant
> spil, men kan han få glæde af det, når han ikke er ældre ?

Det vil jeg umiddelbart mene han kan. Jeg kender to piger på hhv. 5 og 6 år
som er helt pjattede med at køre race når de er på besøg.
De skal selvfølgelig have lidt hjælp engang imellem, men ellers går det
fint. Kører med automatgear, men giver selv gas på pedalen. Bremsen
?.....Den har "vi" ikke lært endnu

> Er det dødsygt at 'køre' på en pc fremfor en playstation?

NEJ......DET syns jeg bestemt ikke det er. Tværtimod.....jeg syns
Playstation er dødsygt

> Er der nogen af jer der tør vove en anbefaling af et spil + et rat, som
vil
> være gode valg.

Spillet Need4Speed 5 "Porsche Unleashed" 2000 ville jeg tro kunne bruges.
Det er et ældre spil, som jeg vil mene man kan finde relativt billigt. Andre
spil i Need4Speed serien vil formentlig også kunne bruges, men nu er det
tilfældigvis det jeg har.

Der er både hurtige og langsomme biler, så man kan starte med en bil man kan
magte.
Spillet understøtter ForceFeedback
Man kan selv male sin bil og give den stafferinger og racer-nummer (jeg
ville gætte på at det må være et "hit" i den aldersklasse)
Når man bliver dygtigere kan man selv tune standardbilerne, og få dem til at
køre endnu hurtigere

Rattet vil jeg mene din søn selv skal være med til at udvælge. Hvad kan han
li´ ? Er det til at holde om med små hænder ? Er det tungt at dreje ? Kan
man nå gearskifter/knapper ? o.s.v.

MVH Peter C.

Fra : Martin K

Dato : 26-04-03 23:26

Marianne wrote:
> Er det dødsygt at 'køre' på en pc fremfor en playstation?

Det synes jeg det er. Der er langt flere muligheder med en PC. Men hvis det
udelukkende er til spil, er en PS2 nok det bedste valg i enden, med mindre
du har mod på at opgradere hardware meget tit. Med en PS ved man at det
virker, og at det kører ordentlig, idet spillet er udviklet til lige præcis
den konsol.

Økonomisk set er PS2'en bedst, men ret praktisk *er* en PC bare sjovere
IMO...

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 10:01

In dk.spil.computer, Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com>
says...
> udelukkende er til spil, er en PS2 nok det bedste valg i enden, med mindre

Konsoller og bilspil synes jeg ikke funker særligt godt sammen. Har
endnu ikke mødt en konsol hvor det har virket "ægte" (heller ikke på
XBox).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin K

Dato : 27-04-03 10:10

Jesper G. Poulsen wrote:
> Konsoller og bilspil synes jeg ikke funker særligt godt sammen. Har
> endnu ikke mødt en konsol hvor det har virket "ægte" (heller ikke på
> XBox).

Tja... jeg synes nu at Grand Turimo 3 med rat og pedalsæt var ganske
realistisk...

--
Martin K

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 10:50

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Konsoller og bilspil synes jeg ikke funker særligt godt sammen. Har
> endnu ikke mødt en konsol hvor det har virket "ægte" (heller ikke på

Har du ikke prøvet Gran Turismo spillene?

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 16:00

In dk.spil.computer, Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> says...
> Har du ikke prøvet Gran Turismo spillene?

Jo og jeg er ikke imponeret. Grafik og farver er ikke alt. Spillene
virker ikke "ægte".

Fra : Martin K

Dato : 27-04-03 16:13

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jo og jeg er ikke imponeret. Grafik og farver er ikke alt. Spillene
> virker ikke "ægte".

Grafikken er ikke noget i forhold til hvad du kan opnå på en PC, men på et
fjernsyn fås det ikke bedre...

Du må selvfølgelig have din holde vedr. GT3, jeg siger bare at jeg blev
positivt overrasket da jeg prøvede GT3 med rat. Det er også det eneste spil
jeg har prøvet til PS, som jeg synes var fedt...

--
Martin K

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 18:25

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.spil.computer, Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> says...
>
> Jo og jeg er ikke imponeret. Grafik og farver er ikke alt. Spillene
> virker ikke "ægte".

Jeg er ligeglad med farver og grafik, jeg synes bare gameplayet i 2'eren og
3'eren er helt i top.

Og nu siger du vel at Colin McCrae Rally virker ægte?

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 20:07

In dk.spil.computer, Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> says...
> Og nu siger du vel at Colin McCrae Rally virker ægte?

I betragtning at jeg er rally-fan, så ja...

Men de gode F1-simulatorer til PC'en er skam også udemærkede...
Simulatorer? Nåja, konsollerne er jo til spil, ikke til simulatorer...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 21:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.spil.computer, Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> says...
>
> I betragtning at jeg er rally-fan, så ja...

Jeg synes bedre om "feelingen" når man kører Rally i GT2/3 end i
ColinMcCrae 2.0 - det virker somom bilen svæver henover vejen som på en
luftpude. Det er svært at beskrive, men jeg synes der er bedre
"vejfornemmelse" i Gran Turismo.

> Men de gode F1-simulatorer til PC'en er skam også udemærkede...
> Simulatorer? Nåja, konsollerne er jo til spil, ikke til simulatorer...

Nååårh.. jamen simulatorer og for-sjov-spil er vel også to vidt
forskellige ting. Personligt er jeg mere til "det hurtige fix" end til
at sætte mig ind i simulatorernes mange funktioner. Det er man jo næsten
nødt til for at få noget ud af det.

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-03 18:29

In dk.spil.computer, Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> says...
> Nååårh.. jamen simulatorer og for-sjov-spil er vel også to vidt

Og jeg gider ikke "for-sjov-spil".

Fra : Marianne

Dato : 27-04-03 14:11

Hej alle

Tusind tak for svar.

Pc'en bliver jeg ved, for på den måde har jeg alletiders undskyldning for at
skifte mit eget hardware, sådan at sønnike kan overtage mit brugte (som
opdateres ca.1 gang om året).

Det må s'gu' række, og indtil videre er han glad for Pixeline og Rasmus
Klump - de udfordrer ikke maskineriet væsentligt.

Til min store fornøjelse koster Need4Speed jo næsten ingenting, og et rat er
heller ikke dyrere end den nye optiske mus, jeg kom til at købe til mig selv
i går

Når han så bliver en habil bilkører engang med tiden, må han selv ud og
samle flasker ....

..... er der i øvrigt et godt sted i Kbh at kunne prøve de forskellige
rattyper live? Jeg foretrækker vist Logitechs modeller.

mvh
marianne

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 14:20

Marianne wrote:

Snip

> .... er der i øvrigt et godt sted i Kbh at kunne prøve de forskellige
> rattyper live? Jeg foretrækker vist Logitechs modeller.

Hvad med at tage sønnikke i hånden og gå en tur op ad Falkoner Allé. Der er
mange computerbutikker at vælge imellem.. Men man skal nok ikke have pengene
liggende alt for løst i lommen når man tager "dødsruten" he he

-Sune

Fra : Marianne

Dato : 27-04-03 17:32

> [...]
pengene
> liggende alt for løst i lommen når man tager "dødsruten" he he

Ja - det ville være oplagt. Men det går ikke!

Tiden mellem vi køber rattet og til jeg har fået det installeret og spillene
100% køreklare, vil være *højspændt* - og det kan hverken mine nerver eller
sønnikes temperament holde til (taler af erfaring).

Nej, jeg må købe tingene i skjul af mørket og snigende langs husmurene - på
Falkoner Alle!

mvh
Marianne

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 18:11

In dk.spil.computer, Marianne <hoyen@lundbak.dk> says...
> Nej, jeg må købe tingene i skjul af mørket og snigende langs husmurene - på
> Falkoner Alle!

Hvad med at tage sønnike med på indkøb - på fødselsdagen...?

Fra : Martin K

Dato : 27-04-03 14:20

Marianne wrote:
> .... er der i øvrigt et godt sted i Kbh at kunne prøve de forskellige
> rattyper live? Jeg foretrækker vist Logitechs modeller.

Til prisen anser jeg også Logitech's for at være de bedste. Har selv et
Logitech Wingman Formula Force GP som kan det jeg skal bruge - men
kvalitetensfornemmelsen er lidt plastik-agtig, men det kører bare. Det kan
tåle at blive brugt...

--
Martin K