Hjælp til PhP -gæstebog søges
Fra : Adam Tønsberg

Dato : 26-04-03 19:33

Jeg har hentet en gæstebog og fået den op at køre (det gik overraskende -
jeg er nybegynder - let for mig). Men nu er der bare lige et lille problem
med admin delen

*** Jeg kan ikke få "delete" funktionen til at spille ***

Jeg bruger denne PhP kode:

http://www.webhosting.dk/files/guestbook.zip

Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 26-04-03 20:48

On Sat, 26 Apr 2003 20:33:03 +0200, "Adam Tønsberg"
<adamnospam@toensberg.com> wrote:

>*** Jeg kan ikke få "delete" funktionen til at spille ***
>
>Jeg bruger denne PhP kode:
>
>http://www.webhosting.dk/files/guestbook.zip

Det kunne muligvis være fordi noget af koden er forældet, enten i HTML
eller PHP delen.
MVH Martin S

Fra : Adam Tønsberg

Dato : 26-04-03 21:08

"Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERN:DETTE.dk> wrote in message
> [...]
> <adamnospam@toensberg.com> wrote:

> Det kunne muligvis være fordi noget af koden er forældet, enten i HTML

øhhh og ja? Mere, kom glad

---

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-04-03 21:52

Adam Tønsberg wrote:
> "Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERN:DETTE.dk> wrote in message

> øhhh og ja? Mere, kom glad

Du kommer stort set med ingen oplysninger, og alligevel småbrokker du
dig over, at ham, der er venlig nok til at svare dig, ikke giver et
uddybende svar?

Godt nok har du et link til koden, men det med at sidde og se flere
filer igennem for at finde ud af, hvad fejlen kan skyldes, er noget, som
de fleste erfarne folk her plejer at tage penge for. Hvis du vil have
gratis hjælp, må du gøre det let for dem, der vil hjælpe dig. F.eks. er
det slet, slet ikke information nok at sige, at det "ikke spiller". Prøv
at læse Lasse Reichstein Nielsens glimrende side om, hvordan man
formulerer sit problem: http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Adam Tønsberg

Dato : 26-04-03 22:44

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message

> Du kommer stort set med ingen oplysninger, og alligevel småbrokker du
> dig over, at ham, der er venlig nok til at svare dig, ikke giver et
> uddybende svar?

Godt ord igen og undskyld til gruppen!

Det var ment som en vittig bemærkning til et lidet informativt svar. Lidt
humor skal vi da have, ikke?

Det kunne jo være at der var nogen herinde der lige præcis kendte til denne
PhP-gæstebog og vidste hvordan man skruede på den.

mvh/Adam

---

Fra : Lakken

Dato : 27-04-03 18:14

"Adam Tønsberg" <nothanks@nospam.com> wrote in message
> Det var ment som en vittig bemærkning til et lidet informativt svar. Lidt
> humor skal vi da have, ikke?

Tja, kommer der snart en Zappa 3 ?

Mvh
Lakken

Fra : Adam Tønsberg

Dato : 27-04-03 23:36

"Lakken" <fake@lakkenmail.dk> wrote in message
> "Adam Tønsberg" <nothanks@nospam.com> wrote in message
Lidt

> Tja, kommer der snart en Zappa 3 ?
>
> Mvh
> Lakken

Voten er udendørs på denne: Instruktøren leder efter sigende stadig efter en
titel der sælger, og hverken ellers meget investeringslystne
forlagsdirektører eller et stadig voksende testpanel (kvinder, 15-40 år) har
endnu taget "Befri Zappa", "Return of the killer solarium" eller "I brønshøj
spiser de snegle" til sig.

---

Fra : Adam Tønsberg

Dato : 27-04-03 23:36

Fra : Adam T

Dato : 29-04-03 14:29

Jeg (ny i PhP) har forsøgt mig med at tilrette en PhP gæstebog (ud fra et
eksisterende script). Alt gik fint undtagen "delete" -funktionen i admin
modulet. Da jeg så manuelt prøvede at fjerne indholdet i databasen
(.inc -filen) og uploade en tom .inc-fil, fik jeg en del warnings (test selv
http://www.toensberg.com/luboahut).

De pågældende linier der listes indeholder:

lib.php:
*******
122 $openFile = fopen($fileName,"w+");
123 fwrite($openFile,$fileData);
124 fwrite($openFile,$oldData);
125 fclose($openFile);

write.php:
*********
33 Header("Location: index.php");exit;

Jeg har en idé om, at der er lavet en temporær fil på serveren et sted - og
at jeg skal slette den fil på serveren - men da jeg ikke har adgang til
filer hvis navn starter med punktum, er jeg nødt til at vide præcis hvilken
fil jeg skal slette og så gøre det "i blinde".

Håber I kan hjælpe med filnavnet eller en metode.

mvh/Adam

---

Fra : Adam T

Dato : 09-05-03 10:35

> [...]
hvilken
> fil jeg skal slette og så gøre det "i blinde".

Med hjælp fra en god ven, fandt jeg problemet: Jeg manglede blot at give
skriverettigheder til filerne (i mit FTP program højreklikkede jeg på
filerne, klikkede på "chmod (UNIX)" og markerede alle rettigheder)

mvh/Adam

---