Vi gjode det!!:-)
Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-04-03 12:18

Vi bestod brugsprøven i dag!!:):):)

Det var en rigtig hyggelig dag hvor vi fik talt med mange søde flatter-folk.
Vi er en meget positiv oplevelse rigere!

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-04-03 12:32

Hej Rinnie!
Iiiihhh hvor skønt!!! Hjertelig tillykke med det

Mvh. Louise & Baluka

Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-04-03 15:57

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rinnie!
> Iiiihhh hvor skønt!!! Hjertelig tillykke med det

1000 tak, Louise! Det er den lækreste fornemmelse, men hold fast hvor er vi
trætte!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-03 12:48

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Rinnie
>
> Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)

Godt gået, Tillykke

Så et lille indlæg til hunden:

Vuf vUf vyf vyf VOV

M.V.H.....Benny..

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-04-03 15:56

> Godt gået, Tillykke

1000 tak... Svæver helt på en lyserød sky!

> Vuf vUf vyf vyf VOV

Balto svarer: Vruwwf Hew vou VOV

> M.V.H.....Benny..

_Stolte_ Rinnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-04-03 16:18

> 1000 tak... Svæver helt på en lyserød sky!

> Balto svarer: Vruwwf Hew vou VOV

> _Stolte_ Rinnie

Hej igen Rinnie

Så husk at lande igen, i nærheden af hvor du bor, ellers skal du jo have
organiseret et lift mere .

M.V.H....Benny..

Fra : Kr Kristensen

Dato : 26-04-03 14:35

> Vi bestod brugsprøven i dag!!:):):)

Jeps det samme her du var jo væk inden jeg gik op
Så en 2 vinderplacering og en bestået brugsprøve samme dag Hvem er ikke
stolt idag.
Kristian

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-04-03 15:55

> Jeps det samme her du var jo væk inden jeg gik op
> Så en 2 vinderplacering og en bestået brugsprøve samme dag Hvem er ikke
> stolt idag.
> Kristian

Tillykke! Jeg havde lidt for meget om ørerne til at få fat i hvad placering
du fik i ringen, men det var jo bare rigtig godt så! "Mor Eva" kringlede
lige et lift hjem for os, så vi to' ret pludseligt afsted. Nu må Balto og
jeg hellere komme afsted på nogen flere arrangementer, for han begyndte
virkelig at køle mere og mere ned til sidst! Sikke mange søde og dejlige
folk der i øvrigt var der ude! Virkelig positivt... og super dejligt Bonny
bestod brugsprøven også! Så må vi jo bare se at komme igang med at træne med
vores brugshunde! Hehe...

Rinnie
-Med krigssår i hovedet efter en glad Jazz...

Fra : krkr

Dato : 26-04-03 14:38

"R. Ilsøe" skrev d. 26-04-03 12:18 dette indlæg :
> Vi bestod brugsprøven i dag!!:):):)

Jeps det samme her.
I dag 2 vinder på udstilling og bestået brugsprøve så kan der ikke
skydes igennem min stolthed
Kristian

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-03 08:15

"krkr" <krkr.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeps det samme her.
> I dag 2 vinder på udstilling og bestået brugsprøve så kan der ikke
> skydes igennem min stolthed
> Kristian

TILLYKKE til dig også

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-04-03 15:39

> [...]
>
> Det var en rigtig hyggelig dag hvor vi fik talt med mange søde
flatter-folk.
> Vi er en meget positiv oplevelse rigere!

Hej Rinnie
Et stort tillykke herfra !!!
Var det ikke en kold og våd oplevelse at være udenfor i dag?
Mange hilsner
Vibeke, Cato (1½ år) og Aron (næsten 5 år)

---

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-04-03 15:50

> Hej Rinnie
> Et stort tillykke herfra !!!
> Var det ikke en kold og våd oplevelse at være udenfor i dag?
> Mange hilsner
> Vibeke, Cato (1½ år) og Aron (næsten 5 år)

1000 Tak, Vibeke... Nej, det holdt tørt heldigvis, men godt vi havde meget
tøj på! *brrr*

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-04-03 15:20

Hej Rinnie!
Vil du ikke fortælle lidt om hvad en Brugsprøve egentlig er?

Mvh. Louise & Baluka ( Golden Retriever )

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-04-03 15:56

> Hej Rinnie!
> Vil du ikke fortælle lidt om hvad en Brugsprøve egentlig er?

Jo, det vil jeg da, Louise!

Der står 5 pinde på en bane så det lissom danner et omvendt P. Du starter så
ved den "nedeste" stolpe hvor du går 25 meter ud med din hund i snor. Så
bliver snoren pillet af og du går til venstre, 25 meter, så til højre 25
meter og til højre igen 25 meter så du altså med fri hund på plads ender 50
meter fra start-punktet. Så sætter du din hund af og går selv de 50 meter
tilbage til start, vender dig om og kalder på din hund (der jo skal blive
pænt siddende de 50 meter væk). Hunden kommer så (målrettet) hen og sætter
sig og du kaster en dummy som hunden først må hente når dommeren siger du
gerne må sende hunden. Hunden skal samle dummyen op og ikke smidde den på
vej tilbage. Den skal aflevere dummyen siddende. Til sidst skal du stille
dig hen ved siden af dommeren, altså lidt fra hunden og han affyrer så et
skud for at se hvordan hunden reagerer på det.

Håber det var forklaring nok!

Rinnie

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-04-03 16:21

Hej Rinnie!
Hold da op......jeg kan slet ikke forestille mig en hund blive
siddende når man kaster noget *G*
Men det lyder flot Så træner man vel til sådan noget længe?

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-04-03 19:20

> [...]
> siddende når man kaster noget *G*
> Men det lyder flot Så træner man vel til sådan noget længe?

Hej Louise
Ja, en brugsprøve er nærmest kulminationen på den træning man har startet
sin Retriever hvalp op med. De fleste af diciplinerne kan man sagtens
begynde at træne den lille hvalp.
Hunden skal dog være min. 8 måneder for at komme på en brugsprøve.
Brugsprøven er en betingelse for at deltage på markprøverne i Retriever
klubben og ret til deltagelse i vinderklasse på udstilling.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-03 08:16

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> klubben og ret til deltagelse i vinderklasse på udstilling.

Brughundeklasse

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-04-03 09:23

> Hej Rinnie!
> Hold da op......jeg kan slet ikke forestille mig en hund blive
> siddende når man kaster noget *G*

Hehe... Jeg har helt fra han begyndelsen trænet at vi først henter når vi
bliver sendt. Ca. ½-delen af gangene (I begyndelsen mere, nu mindre) går jeg
selv ud og henter hvad jeg nu end kaster for at lære ham at det ikke altid
er ham der skal hente!

> Men det lyder flot Så træner man vel til sådan noget længe?

Vi har ikke trænet videre målbevidst da vi først 2 dage inden prøven
besluttede at ta' cancen. Apport (Vente med at hente til han får lov,
Behandling af dummy, siddende aflevering som kun bruges til brugsprøve) har
vi trænet noget og skud havde vi slet ikke trænet på nær 3 plastik-poser jeg
pustede op og knaldede aftenen inden vi skulle afsted. Sit og bliv siddende
har vi også trænet ved at jeg ca. ½-delen af gangene (i begyndelsen mere,
senere mindre) går tilbage til ham igen. Troede dog vi havde trænet at jeg
gik 50 meter væk, men da vi først stod på prøven fandt jeg ud af at 50 meter
altså ca. var dobbelt så langt som vi nogensinde har trænet, så det var med
stooor spænding jeg gik den tur! Plads er kun blevet trænet minimalt, men
tilsyneladende nok!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-03 08:13

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> wrote in message