Rense html-kode trick?
Fra : Storm

Dato : 26-04-03 12:23

Jeg har en bunke html-filer der indeholder en masse
snask kode. Er der noget trick til at fjerne det?

Det drejer som om filer der er bygget op i tabeller,
og formateret "in-line" i cellerne hver gang der er
noget at formattere. Jeg vil gerne lave tabellerne
helt fri for anden kode end tabeller, og styre
typograferingen med stylesheets.

Findes der f.eks. et lille program, som kan sige:
"Gem uden formattering"
eller: "Gem med default formattering"?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-04-03 13:52

Storm skriver:

> [...]
> snask kode. Er der noget trick til at fjerne det?
>

> Findes der f.eks. et lille program, som kan sige:

Programmet NoteTab Light kan fjerne alle tags.
http://www.notetab.com

Henrik

Fra : Storm

Dato : 27-04-03 11:11

Henrik Pedersen <skovbogadeFJERN_DETTE@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> Storm skriver:

> Programmet NoteTab Light kan fjerne alle tags.
> http://www.notetab.com

Tak. Det ser ud som det kunne være en løsning.
Så skal jeg dog finde en Windows maskine at sidde ved.
Det er selvfølgelig også en realistisk mulighed

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 26-04-03 14:50

Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Findes der f.eks. et lille program, som kan sige:
> "Gem uden formattering"
> eller: "Gem med default formattering"?

HTML Tidy...
http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/

... er indbygget og nemt at anvende som en del af HTML Kit
http://www.chami.com/html-kit/

Mvh
Jonas Astrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Storm

Dato : 27-04-03 11:11

Jonas Astrup - HTML.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote:

> HTML Tidy...
> http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/
>
> .. er indbygget og nemt at anvende som en del af HTML Kit
> http://www.chami.com/html-kit/

Tak for tip. Det skal jeg ihvertfald tjekke grundigt af.
Jeg hentede Tidy.2 til Mac og prøvede den af.
Jeg kan få en lille fil med kommentarer til hvad jeg bør rette, men den
gør ikke noget for mig. Er det mig der har misforstået brugen, eller er
det hvad den gør?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-03 12:26

Storm skrev:

> Jeg har en bunke html-filer der indeholder en masse
> snask kode. Er der noget trick til at fjerne det?

Udover de forslag du har fået vil jeg nævne CSS-editoren Topstyle
Pro (www.bradsoft.com/topstyle/). Den indeholder en ganske effektiv
"ryd op"-funktion der erstatter og simplificerer HTML-kode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Storm

Dato : 30-04-03 20:02

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

> Udover de forslag du har fået vil jeg nævne CSS-editoren Topstyle
> Pro (www.bradsoft.com/topstyle/). Den indeholder en ganske effektiv
> "ryd op"-funktion der erstatter og simplificerer HTML-kode.

Ok, tak. Det endte nu op med en copy-paste af indhold i én "tunet" ren
html-skabelon.

--
Venlig hilsen Nina Storm