Lyden hakker i toca race driver
Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 12:08

Jeg har et problem med at lyden hakker i toca race driver og det er ikke
noget at den har gjordt hele tiden. Problemet er opstået efter at jeg har
installeret nyt grafikkort og ominstalleret winxp.
System
p4 2,4 nw2
asus p4pe (onboard lyd er instaleret med driver fra asus.com)
asus v9280 ti4200 128mb (driver 43.51)
samsung 2x256 ddr pc 2700
MVH Michael
ved mail fjern fjern.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-04-03 14:06

Michael Madsen wrote:
> [...]
> System
> p4 2,4 nw2
> asus p4pe (onboard lyd er instaleret med driver fra asus.com)

Prøv at slå Vsync fra i kontrolpanelet til skærmkortet?

-Sune

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 14:37

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at slå Vsync fra i kontrolpanelet til skærmkortet?

Det bliver du nok nød til at forklare nærmerer for jeg kan ikke lige finde
det men det kan være det bare er mig der er et fjols. hvilke driver bruger
du hvis det er et geforce4 kort du altså har.
MVH Michael

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-04-03 14:46

Michael Madsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> finde det men det kan være det bare er mig der er et fjols. hvilke
> driver bruger du hvis det er et geforce4 kort du altså har.

Min fejl.. Vsync kan slet ikke slås fra under Direct 3D i nyere Nvidia
drivere.. Jeg er simpelthen bare for old skool Prøv at sætte din skærm
til at køre 60Hz inden du starter spillet. Du skal højreklikke på
skrivebordet og gå ind i avancerede egenskaber for din monitor for at ændre
det.
Du kan også prøve at hente en driver til din monitor på fabrikantens
hjemmeside og se om det hjælper.

Det kan også være at dit Geforce kort på en eller anden måde slås om pladsen
med dit on-board lyd. Prøv at kigge i din BIOS under indstillingerne for
lyddelen, og se om man kan skifte IRQ eller stille på andre ting.

Måske har fabrikanten af On-board lyddelen en nyere driver end den du har
downloadet fra ASUS. Prøv også at geninstallere DirectX, det hjælper
sommetider på den slags ting.

Jeg kan ikke finde på mere

-Sune

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 14:51

> [...]
>
> Måske har fabrikanten af On-board lyddelen en nyere driver end den du har
> downloadet fra ASUS. Prøv også at geninstallere DirectX, det hjælper

Tak jeg prøver lige nogle af dine forslag og melder tilbage
MVH Michael

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 15:44

"Michael Madsen" <fjernmichael.eldaard@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3eaa8eb2$0$52106$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> ændre

> pladsen

> Tak jeg prøver lige nogle af dine forslag og melder tilbage

Så er det prøvet uden noget godt resultat
MVH Michael

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-04-03 16:41

Michael Madsen wrote:

Snip

> Så er det prøvet uden noget godt resultat
> MVH Michael

Det hele?

Prøv at gå ind på Intels hjemmeside og hent chipset drivere.. jeg tror nok
det er 845 chipsettet der sidder i P4P serien.

-Sune

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 16:52

> [...]
>
> Prøv at gå ind på Intels hjemmeside og hent chipset drivere.. jeg tror nok
> det er 845 chipsettet der sidder i P4P serien.

Det eneste der er er intel application accelerator men det er nok den du
mener så den har jeg hentet .
MVH Michael

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 17:31

"Michael Madsen" <fjernmichael.eldaard@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3eaaab26$0$52118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste der er er intel application accelerator men det er nok den du
> mener så den har jeg hentet .
> MVH Michael

Det hjalp ikke.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-04-03 18:07

Michael Madsen wrote:
> "Michael Madsen" <fjernmichael.eldaard@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:3eaaab26$0$52118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Snip

> [...]

Nej, jeg mener faktisk Chipset drivere... Gå ind på siden for 845 chipsettet
og se under downloads.

-Sune

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-04-03 19:39

> Snip

> Nej, jeg mener faktisk Chipset drivere... Gå ind på siden for 845
chipsettet
> og se under downloads.

Er det dette du mener Intel® Chipset Software Installation Utility
http://www.intel.com/support/chipsets/driver.htm
MVH Michael

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 10:39

Michael Madsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Er det dette du mener Intel® Chipset Software Installation Utility
> http://www.intel.com/support/chipsets/driver.htm

Ja.

-Sune

Fra : Michael Madsen

Dato : 27-04-03 13:13

> Snip

> Ja.

det hjalp heller ikke
MVH Michael

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 13:36

Michael Madsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> det hjalp heller ikke
> MVH Michael

Det begynder næsten at blive morsomt det her... Visse Geforce kort har ry
for at "stjæle båndbredde" fra PCI bussen, og det kan resultere i at andre
enheder ikke får den båndbredde de har krav på. Det er noget med "bus
mastering" og sådan noget, jeg har aldrig rigtig haft de problemer selv.
Anyway, det kan være at det er det der sker i din PC, og så ved jeg ikke
rigtig hvad du skal gøre.

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 14:09

Sune Mika Salminen wrote:

Snip

> [...]
> rigtig haft de problemer selv. Anyway, det kan være at det er det der
> sker i din PC, og så ved jeg ikke rigtig hvad du skal gøre.

og dog...

Nvidia er før blevet anklaget for at udnytte denne "feature" og skrive
drivere til Geforce kort der stjæler endnu mere båndbredde, for at opnå
højere benchmark scores i diverse tests. Du kan prøve et andet sæt drivere
og se om det hjælper, prøv f.eks. 30.82'erne eller 29.42'erne.

Du kan finde de gamle drivere på Nvidias hjemmeside, ellers prøv
http://www.reactorcritical.com

-Sune