Er diarre farligt?
Fra : Peter Svendsen

Dato : 26-04-03 11:58

Min hund fik diarre for tre dage siden, da jeg aldrig har set en voldsom
diarre før gik jeg til dyrlægen. Jeg fik hunden behandlet og fik en regning
på 1200 kr for 20 minutter. Nu er diarren ovre, det viste sig hos dyrlægen
at hunden end ikke havde feber. Nu bagefter ærgrer jeg mig over at faret ud
af døren til dyrlægen uden at tænke mig om.

Nu er det jeg tænker, den næste gang hunden får diarre, kan jeg opstille
nogle kriterier før jeg går til dyrlægen.

1. Hvis hunden ikke har feber, kan jeg så vente og se tiden lidt an.
2. Får hunde diarre ligesom mennesker, eller det farligere ?
2. Hvis diarren ikke er farlig, er der nogen midler man kan købe uden
recept.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-04-03 18:43

Hej Peter

Først skal man iflg. dyreværnsloven gå til dyrlæge når ens dyr er sygt, så
du gjorde det rigtige.

Dernæst kan hunden dehydrere af diare, og det kan være livsfarligt.

En voksen hund kan man faste i 24 timer (den skal have adgang til kogt koldt
vand) og bagefter fodre med skånekost fx. ris og kylling eller fisk.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Peter Svendsen

Dato : 26-04-03 19:17

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Hej Peter
>
> Først skal man iflg. dyreværnsloven gå til dyrlæge når ens dyr er sygt, så
> du gjorde det rigtige.

Jo men er hunden automatisk så syg når den har diarre at man skal til
dyrlægen. Jeg går jo heller ikke automatisk til læge fordi jeg har diarre.

> Dernæst kan hunden dehydrere af diare, og det kan være livsfarligt.

Hvis hunden ikke har feber, kan jeg så vente og se tiden lidt an. Forstået
derhen at min hund virkede sund og rask bortset fra diarren. Det jeg fisker
efter er kriterier jeg kan gå efter. Foreks hvis hunden har feber og virker
udmattet er det indlysende at gå til lægen. Men hvis hunden i mit tilfælde
leger spiser, drikker og ikke har feber kunne man evt vente lidt og se om
det går over.

> En voksen hund kan man faste i 24 timer (den skal have adgang til kogt
koldt
> vand) og bagefter fodre med skånekost fx. ris og kylling eller fisk.

Okay det lyder som et godt råd.
Peter

Fra : Pia J

Dato : 26-04-03 20:31

"Peter Svendsen" <petersvendsen@hotmail.com> wrote in message

> koldt

Man kan på apoteket købe noget pasta der hedder Zoolac, som genopretter
tarmfloraen. Men hvis hunden fx ikke drikker, ville jeg se det som et tegn
på noget var galt.

:Pia

Fra : skingur

Dato : 26-04-03 21:48

Det lyder lidt som om din dyrlæger er lige lovlig hurtig...eller også
har du lydt for dramatisk i telefonen! Min gamle dyrlæge anbefalede kogt
ris og kylling m. vand i, og hvis ikke det var bedre efter et par dage,
skulle jeg komme med ham. Tak, gamle dyrlæge, for at spare mig for 1200
kroner!

Giv evt gaio hver dag i en 14 dages tid...er godt for både hunde- og
menneskemaver!
christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K

Dato : 26-04-03 22:39

Hejsa.

>Giv evt gaio hver dag i en 14 dages tid...er godt for både hunde- og
menneskemaver!

<> og er hunde-dyrt! omend yderst velsmagende... især med hindbær!
A38, youghurt naturel, ymer eller tykmælk gør akkurat det samme... for den
halve pris

Mvh Ann - der giver vapperne surmælksprodukter hver dag... hvilke er bestemt
af tilbuddene i de lokale supermarkeder

Fra : skingur

Dato : 26-04-03 22:50

"Ann K" skrev d. 26-04-03 22:39 dette indlæg :
> [...]
bestemt
> af tilbuddene i de lokale supermarkeder
>
> Hej...der er en speciel bakterie i gaio, der skulle være særligt god
til at slå andre bakterier ihjel...
Dem med A og B kulturer er også gode..og ja, gaio er hundedyrt! har
dværggravhund, den skal heldigvis ikke have så meget af gangen...

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Svendsen

Dato : 27-04-03 11:37

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> ris og kylling m. vand i, og hvis ikke det var bedre efter et par dage,
> skulle jeg komme med ham. Tak, gamle dyrlæge, for at spare mig for 1200

Jeg kan nævne at han bla andet skrev en recept ud på medicin og så fandt han
ud af at mine hunde også skulle have en ormekur.
Istedet for at skrive ormekuren på recepten, så fandt han ud af, at jeg
skulle have pillerne udleveret direkte hos ham. Et glas piller med ormekur
til flere års forbrug koster cirka 50 kr på apoteket. Hans pris for en lille
pose med 10 tabletter, hold nu fast kostede mig 450 kr for en enkelt
ormekur. Dyrlægen hedder Per Godtfredsen og ligger i Ryesgade nr 100 på
Østerbro.

Peter

Fra : skingur

Dato : 27-04-03 11:38

"Peter Svendsen" skrev d. 27-04-03 11:37 dette indlæg :
> [...]
> pose med 10 tabletter, hold nu fast kostede mig 450 kr for en enkelt
> ormekur. Dyrlægen hedder Per Godtfredsen og ligger i Ryesgade nr 100

Hej Peter - så ved du da hvad du skal nu:
du skal finde dig en anden dyrlæge skal du ja!!!! For ham her lyder mere
som en pengemaskine end som en, der oprigtig er interesseret i dyrene
-og deres ejer!!!
Christina..der ikke kender en god dyrlæge i det sjællandske,
desværre. men det er der nok andre der gør?

http://www.kandu.dk/

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-04-03 11:57

> [...]
> pose med 10 tabletter, hold nu fast kostede mig 450 kr for en enkelt
> ormekur. Dyrlægen hedder Per Godtfredsen og ligger i Ryesgade nr 100 på

Hej Peter

Ikke for at forsvare din dyrlæge (jeg kender ham ikke), men ormepiller kan
godt være ret dyre. Hvis f.eks. der er tale om Droncit så rækker 10 piller
også til lang tid eller mange hunde. Så de vil også være dyre på apoteket.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Peter Svendsen

Dato : 27-04-03 12:38

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> også til lang tid eller mange hunde. Så de vil også være dyre på apoteket.

Ja droncit er dyre, men du vil vel ikke i fuldt alvor påstå at tre droncit
tabletter og ni Panacur tabletter berettiger Per Godtfredsen til at tage en
pris på 450 kr.

Peter

Fra : René Kofoed

Dato : 30-04-03 06:48

Hej Peter.
Udfra det jeg kan læse, lyder det som om, at dyrlægen måske mente at diarren
var pga orm??
Du kan købe Zoolac på apoteket uden recept, det er altid godt at have på
lager.
Der er en knaldgod dyrlæge i Slagelse, men der er lang kørevej for dig !!
MVH Susanne.