Re: Müesli kaster op....
Fra : Camilla Baird

Dato : 26-04-03 11:16

Date: Sat, 26 Apr 2003 12:19:55 +0200

> [...]
> (Müesli har i det sidste år haft fri adgang til haven, så det er
> selvfølgelig muligt at hårbollerne bliver leveret der??)
> Nu har Müesli et par gange kastet op herinde, og det har flere gange
> tydeligvis været lige efter at hun har spist, idet tørfoderet stort set var
> intakt.
> I går lå der desuden nogle små 'vandpytter' som hun havde kastet op. Den ene
> vandpyt indeholdt et stort græsstrå.
> Bør vi mon være bekymrede for Müeslis helbred, eller kan det bare være en
> måde at komme af med eventuelle hårboller eller andet generende på???

Katte kan ikke fordøje græs - hvorfor, de spiser det, er der mange bud
på. Et er, at det er for at komme til at kaste op - for at rense maven
for hårboller eller andre ting... Jeg ville ikke være bekymret sådan
lige - men hold øje med hende, hvis hun bliver ved at kaste op og
begynder at skrante, skal hun til dyrlægen...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : RikkeVK

Dato : 26-04-03 19:34

Tak for svaret.
Umiddelbart vil jeg ikke sige at Müesli overhovedet skranter. Hun er
tværtimod blevet en smule forårskåd, springer gerne omkring og leger i
haven. Kostændringen i form af et stigende antal mus, firben og hvad Müesli
ellers får "støvet op" kan selvfølgelig have gjort sin virkning i forhold
til opkastningerne...
Hvis Müesli på et tidspunkt bliver sløj eller skrantende (eller fortsætter
med opkastningerne) tager vi naturligvis et dyrlægebesøg.
Indtil da vil vi -såvel som Müesli- blot nyde det spirende forår.

Med venlig hilsen

Rikke