Extase - nyt dansk filmblad
Fra : Peter Heide

Dato : 25-04-03 23:12

Nok lidt svært at få fat på da det kun er udkommet i 250 eksemplarer.

Kan blandt andet købes i gothersgade/filmhuset for en 50'er (ca. 60 tæt
pakket sider)...... behøver næsten ikke at skrive: uden reklamer.

Hvis man er Klaus Kinski-nut så er bladet et must da det netop har ham
som gennengående tema.....ellers :

- omtale omkring Orson Welles, japansk sleaze, W.I.P (woman in
prison-film)mm.
Bladet er lidt præget af at artiklerne har nogle år på bagen: kommer til
udtryk
i at der bla. bliver brokket over, hvad Cinemateket viste i beg. 2002 !

Det meste af bladet er skrevet af Nils Markvardsen. Det gør ikke noget da
han skriver godt. Artiklen omkring Welles og hans ufuldendte : Don Quixote,
er meget underholdende da skribenten ikke kan døje filmen men bruger allige-
vel 3 sider på den. DVD udgivelsen af samme, får kniven men i slutningen af
artiklen lyder det " "bravo" til Vella Vision for en superflot udgivelse"

......men sådan er der så meget.

Helt klart et godt blad og jeg håber ikke a t Extase er en døgnflue.

klauskinski@ofir.dk (ikke en joke) vil sikkert gerne fortælle hvor bladet
ellers sælges.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 26-04-03 11:40

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> artiklen lyder det " "bravo" til Vella Vision for en superflot udgivelse"

Tja, Welles er generelt overvurderet, om end skribenten måske for effektens
skyld har sat sin holdning en anelse på spidsen. Jeg HAR jo været igennem
min Welles-fase...

Vh Henrik