FP2002 vil kun udgive FTP ???
Fra : Per F Andersen

Dato : 25-04-03 23:01

Hej NG
Når jeg forsøger at udgive til min server som har FP ext
laver FP starks min adresse om fra www.xxx.dk til ftp.xxx.dk,
eller den siger at stedet www.xxx.dk ikke findes ?????

Er der indstillinger der er forkerte eller mangler der noget ????

mv h Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-04-03 23:54

Ja, FP Extensions på serveren. uden Dem må der bruges FTP.

Fra : Per F Andersen

Dato : 26-04-03 10:22

Som jeg skrev i mit første indlæg ER der FP ext på serveren!!
Alligevel bliver forbindelsen lavet om til FTP, når jeg forsøger at
udgive!!!??

mvh Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-04-03 11:59

Så bed din udbyder om at reparere FP EXtensions.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-04-03 12:29

Jeg ser at du har tiscali som udbyder - lad mig sige dig noget om den
udbyder:

jeg har været kunde der i mange år, men har skiftet til en anden (og bedre
og billigere): årsag: de kunne ikke finde ud af FP-extensions

Men lad os se på det.

1. hvis du IKKE har et webhotel, så hedder din hjemmeside med frontpage
ezt.:

fp.tiscali.dk/fpeditnavn - og kun der kan du uploade.
Når du så er færdig med denne uploading, så vil du kunne se siden ved at
skrive.

fp.tiscali.dk/ditnavn eller hvad de nu skriver du skal indtaste - jf. deres
opsætningsvejledning på deres hjemmeside.

2.Hvis du HAR et webhotel, så skal du stadig udgive det med fp, men dog
skriver: fp.ditwebhotel.dk og uploade.
Du vil så kunne se hjemmesiden som www.ditwebhotel.dk

En anden ting, du skal være meget opmærksom på er, at Tiscali vil have at du
selv tilmelder dig fp-ext. og du kan IKKE ftp'e over til serveren hvis du
har fp-extensions på - det skyldes, siger firmaet, at det kan medføre at du
smadrer de pågældende extensions hvis du er meget uheldig. Derfor må du
vælge: enten ftp eller frontpage-extensions.

Det kan være at du er heldigere end jeg, men jeg måtte konstatere at efter ½
år, hvor de gang på gang lovede bod og bedring, løb de ustandselig ind i
problemer med denne adgang: så virkede det ½ time, så virkede det ikke i
ugevis etc.etc. etc. - det ville jeg ikke leve med.

Så tilbyder Tiscali adgang til asp på en W2k-server - pris. omkring 6000 kr.

Jeg skiftede til Jiry-net (www.jirty.dk) - her kan man få et webhotel med
adgang til asp-php, FP2002 (!) extensions for 800 kr. årligt!!! (jeg betalte
750 kr. inkl. moms for kun adgang til FP ext. og en standardhjemmeside hos
Tiscali) - så for sølle 50 kr. mere (beløbet betales kvartalsvist med ca.
200 kr. i kvartalet eller godt 65 kr. mdl.) for at få adgang til det hele.
Og man kan naturligvis også få databaseserveradgang (acess´) for samme beløb
(altså inkluderet), e-mail (pop3, imap) med stjernealias. Og de er et lille
firma på 2 mand, som både er til at få fat i og som svarer ret hurtigt på
mails - her i modsætning til Tiscali, som aldrig svarer og med telefontider
på timer, hvis man vil have fat i dem (sidste gang kostede det 1½ times
ventetid for at få dem i røret vedr. en regning.) - firmaet er blevet for
stort.

Så er der b-one, der giver dig adgang for kun 9 kr. mdl. med FP -ext., men
de har p.t. kun adgang for frontpage 2000 (2002 kan godt køre derpå, men
uden de mange muligheder, der er hos Jirty.)

Med andre ord: mit råd til dig er at skifte udbyder så hurtigt som
muligt -og husk opsigelsesfristen - for jeg tror IKKE på at Tiscali
nogensinde finder ud af det - de har lovet og lovet -for mit vedkommende
mere end et år, at det havde 1.prioritet, men intet er sket siden.

Med venlig hilsen
ahw

Fra : Per F Andersen

Dato : 26-04-03 18:11

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har været kunde der i mange år, men har skiftet til en anden (og bedre
> og billigere): årsag: de kunne ikke finde ud af FP-extensions

Jeg er enig med dig - jeg har ikke kunnet få FP-extensions til at virke hos
Tiscali!!

Desværre (eller måske heldigvis) drejer denne sag sig IKKE om min private
bruger, men et domæne jeg har hos en anden udbyder.
Jeg ved ikke om det beviser at denne udbyders FP-extensions virker, men det
har dog været muligt for supporteren at udgive mit domæne hos denne udbyder
via FP på mine vegne!?
Jeg kan tilføje, at jeg har prøvet at gå direkte ind på et andet af mine
domæner http://www.xxx.dk/ fra FP2002, hvor jeg så får at vide, at der ikke
er adgang, idet den 'måske befinder sig på en utilgængelig disk eller er
beskyttet af en adgangskode'.

mvh Per

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-04-03 23:43

Se inline

> [...]
>
> Desværre (eller måske heldigvis) drejer denne sag sig IKKE om min private
> bruger, men et domæne jeg har hos en anden udbyder.

hvilken?

> [...]
det
> har dog været muligt for supporteren at udgive mit domæne hos denne

Han kan sagtens gøre det, hvis han har administratorrettighederne - hvis du
er blevet udelukket eller hvis man har glemt at give dig de nødvendige
rettigheder, så er fanden løs.

> [...]
ikke
> er adgang, idet den 'måske befinder sig på en utilgængelig disk eller er

Men vi må ikke få at vide hvad det er for en hjemmeside - det kunne jo være
at man kunne finde forklaringen ad den vej?
Eller du laver måske hjemmesider for at de IKKE skal blive set? .-)

--
ahw

Fra : Axel Nielsen

Dato : 26-04-03 11:52

Hej Per
Kontakt din udbyder og bed dem sætte FP ext. op på din adresse.
Der er nogle som først åbner for FP ext. når man ønsker det.
Hilsen Axel

Fra : Per F Andersen

Dato : 26-04-03 18:11

"Axel Nielsen" <axelkorup@mail.dk> skrev
> Hej Per
> Kontakt din udbyder og bed dem sætte FP ext. op på din adresse.
> Der er nogle som først åbner for FP ext. når man ønsker det.
> Hilsen Axel

Den ER sat op!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-04-03 22:36

Kontakt din udbyder og henvis dem til denne KB artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;813733