MS Windows
briani 27239
Passwordproblemer under opstart af Windows~
Fra : Mikael

Dato : 25-04-03 21:00

Ungerne har leget lidt med min Windows Xp, så når computeren
nu starter op viser den mit navn på velkomstskærmen, og jeg skal
taste en adgangskode ind, som jeg ikke har.

Starter jeg computeren op i fejlsikret tilstand, har jeg mit eget navn
og Administrators navn, men begge vil have adgangskode.

Hvad pokker gør jeg for, at komme ind i computeren ?

--------------------------------------
Mikael

Fra : Kale Kop

Dato : 26-04-03 05:39

Format C: /u/q

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-04-03 09:13

"Kale Kop" <Fietser@email.no> wrote in message
> Format C: /u/q

Hvad står switchen /u for?

--
Med Venlig Hilsen
---

Sgt. Hartman: There is no racial bigotry here. I do not look down on
niggers, kikes, wops or greasers. Here, you are all equally worthless.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-04-03 20:20

Lars Hessellund wrote:

> Hvad står switchen /u for?

Uden fortryd. Men den har ingen betydning
da DOS efter win95 ikke har fortrydelsesret
på formatering.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-04-03 20:21

Kale Kop wrote:
> Format C: /u/q

Hvad så hvis spørgeren har Cdrevet som NTFS
og et Ddrev som FAT32?

Med dit råd et formateret Ddrev.

mvh
Henning

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 26-04-03 07:55

"Mikael" <mj@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
navn
> og Administrators navn, men begge vil have adgangskode.
>
> Hvad pokker gør jeg for, at komme ind i computeren ?

I almindelighed er det ikke muligt at ændre Administratorkontoen
uden at være logget på med denne.
Hvis du ikke har angivet et password for Administrator kontoen burde
du kunne logge på uden at opgive et.
Hvis det er en computer med preinstalleret Windows er Administrator
password muligvis opgivet i dokumentationen, der fulgte med
computeren.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.