Mafia (SPOILER)
Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-04-03 20:28

Where do gangsters go when they die?
They don't go to Heaven where the angels fly.

Sidste bane i kunstmusseet.
Måske er jeg for nem at tilfredsstille men hold da kæft en stemning!
Gennem hele spillet men især på sidste bane. Når man langsomt sniger sig
rundt i store tomme sale med strygermusikken kørende og en Tommy-gun i
hænderne... og at naboen er ved at lave badeværelse så der engang
imellem kommer små klink og dong-dong lyde derinde fra tilføjer bare til
situationen.

Jeg har indtil nu været GTA3-discipel og betragtet Mafia som noget
lineært crap jeg ikke regnede med at have tålmodighed til.
Jeg har nu indset hvilken tåbe jeg har været.
Her ca 1½ år efter resten af verden har jeg også fået smidt Mafia på
maskinen. Ja faktisk for en uges tid siden.
Jeg har godt nok ikke brugt tilnærmelsesvis så meget tid på at komme
igennem det som jeg brugte på GTA3. Men det gør ikke så meget.
Mafia har lige det som GTA3 mangler. En ordentlig (faktisk rigtig god)
historie, atmosfære, realisme (ja så meget realisme det nu kan være i et
spil) og absolut ikke mindst EN ORDENTLIG DRIVE-BY KONTROL!!!

De fleste herinde kender jo nok spillet til hudløshed så jeg skal nok
fatte mig i korthed.
Jeg er bare ret imponeret!

Hvornår kommer 2'eren?? hva? hva? hva? Hvornår? sig det nu!

En lille smule brok skal det måske blive til.
Jeg måtte dog læse mig til vejen ind til Sergio Morello og nøglerne til
gitteret i banken (selvom kasseren siger det til mig og de hænger frit
til syne er jeg åbenbart både døv og blind) men ellers synes jeg det
måske var lige let nok (racerløbet *før* patch naturligvis undtaget).
Især i betragtning af jeg overhovedet ikke er hardcore-gamer eller det
der ligner. Har faktisk ikke spillet noget siden GTA3 for snart et pænt
stykke tid siden. Og før det havde jeg ikke spillet i flere år.

Sam til sidst er for nem. Har man lært at kontrollere Tommy-gun'en er
den eneste udfordring i ham at være hurtig nok til sidst da han springer
om hjørnet.
Det samme gælder iøvrigt Don Morello. De har måske forestillet sig det
var svært at skyde fra en kørende bil?
Og slutningen var måske lidt for forudsigelig, selvom jeg da må indrømme
jeg til at starte med, regnede med at betjenten var på Salieri's
lønningsliste og ville skyde mig allerede i restauranten. Men da Sam
snakkede om Frank så var det lige så logisk det andet.
Og så havde jeg da lidt håbet man selv fik lov til at skyde Sam

Af bugs opdagede jeg kun en enkelt rigtig irriterende. I "Just For
Relaxation" hvor man skal kapre lastbilen: Jeg brillierede gentagne
gange ved at blive slået ihjel (enten af varehusfolkene eller af mig
selv i en biljagt hvis politiet opdagede jeg stjale lastvognen) men hvis
jeg valgte Retry så forlod lastbilen aldrig havnen. Den gav et par små
hop som om den gerne ville køre men blev ellers holdende. En re-load af
spillet fik den til at køre.
Og så en mindre en da jeg til sidst kørte op til kunstmusseet blev jeg
promptet for at min garage var fyldt op og hvilken bil skal smides ud.
Æææææhh.. hvilken garage? Jeg tror ikke lige Salieri giver mig lov til
at parkere i hans baggård stadigvæk.

Af seriøse irritationsmomenter er det sædvanlige: Missioner bør ikke
være afhængige af computerstyrede figurers overleven!!! BASTA!
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg måtte tage parkeringshuset i
"Great Deal" om fordi Sam eller Paulie brillierede ved at vade lige ind
foran en shotgun eller det der var værre.
Man har nok at gøre med at holde sig selv i live så kan det ikke også
være meningen man skal være babysittere for sådan et par spader.

Nu skal jeg så bare igang med Free Ride Extreme

/Robert

P.S.
Er der iøvrigt nogen der har hevet afslutningssangen ud?

Fra : Jan Vagle

Dato : 25-04-03 21:45

Robert Eriksen wrote:

> Jeg har nu indset hvilken tåbe jeg har været.
> evet afslutningssangen ud?

Afslutningen er "Lake on fire".. "me Boyz of Brooklyn"

Ellers: velkommen efter...'it's all the same'

KONGE-spil!

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : MaRk

Dato : 25-04-03 22:58

> Afslutningen er "Lake on fire

Taget fra nirvana? Lake of fire?
Citat fra lake /of/ fire: I don't go to heaven where the angels fly, go to a
lake of fire instead.

Eller er først nævnte sang lavet før nirvana??

Mvh
Mark

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-04-03 23:22

MaRk wrote:

> Taget fra nirvana? Lake of fire?

Lordz Of Brooklyn - Lake Of Fire.
Fandt ud af den ligger som .OGG fil hvis man henter Bludream ned.

> Citat fra lake /of/ fire: I don't go to heaven where the angels fly, go to a
> lake of fire instead.
>
> Eller er først nævnte sang lavet før nirvana??

Det er vel muligt at der er flere sange der har samme titel.

/Robert

Fra : MaRk

Dato : 26-04-03 08:49

> Det er vel muligt at der er flere sange der har samme titel.

Yep selvfølgelig. Det der fik mig til at tænke på nirvana var egentlig
teksten

Fra : Martin K

Dato : 26-04-03 17:32

Robert Eriksen wrote:
> [...]
> Tommy-gun i hænderne... og at naboen er ved at lave badeværelse så
> der engang imellem kommer små klink og dong-dong lyde derinde fra

Jeg er helt enig. Mafia rules! Mere er der ikke at sige til det...

> Jeg har indtil nu været GTA3-discipel og betragtet Mafia som noget
> lineært crap jeg ikke regnede med at have tålmodighed til.
> Jeg har nu indset hvilken tåbe jeg har været.

Hehe... GTA3 har aldrig sagt mig noget. Synes grafikken er for grim...

> Jeg er bare ret imponeret!

Jeg kan heller ikke finde et spil der kommer op på siden af det. Men efter
sigende skulle GTA3 Vice City have noget af det samme, men jeg har ikke en
PS2.

> Hvornår kommer 2'eren?? hva? hva? hva? Hvornår? sig det nu!

Don't know, men glæder mig sikkert lige så meget som du gør...

> ...men ellers synes jeg
> det måske var lige let nok (racerløbet *før* patch naturligvis
> undtaget).

Jeg kan ikke forså at alle synes at det racerløb er ihh og åhh så svært. Jeg
kørte da igennem 2. gang jeg prøvede. Jordede flere med en omgang! Man skal
bare fatte sit rat og pedal sæt og derefter komme derud af (måske skal det
nævnes at jeg næsten kun har spillet bil- racer simulationer siden jeg var
12!)

> Sam til sidst er for nem. Har man lært at kontrollere Tommy-gun'en er
> den eneste udfordring i ham at være hurtig nok til sidst da han
> springer om hjørnet.

Jeg havde nu mange problemer med ham, og det tog mig et par dage, før jeg
fik nakket ham...

> [...]
> "Great Deal" om fordi Sam eller Paulie brillierede ved at vade lige
> ind foran en shotgun eller det der var værre.

Enig. jeg havde også mange problemer i den mission hvor man skal stjæle
nogle cigarer eller hva det nu er (viser sig at være diamanter). Jeg går
Paulie koncekvent ud foran en sporvogn, og jeg måtte fandme tage missionen
om på den forkerte side af 8 gange, før han fattede hvor han skulle stå!

Men i parkeringshuset brugte jeg tricket, at løbe frem og nakke fjenderne
før Sam og Paulie fik taget sig sammen, så holdt de sig pænt i baggrunden!

> Man har nok at gøre med at holde sig selv i live så kan det ikke også
> være meningen man skal være babysittere for sådan et par spader.

Enig...

> Nu skal jeg så bare igang med Free Ride Extreme

[ SPOILER ]
Er kommet halvvejs igennem denne, og det er sq ikke lige nemt. Nogle af
missionerne er også for platte, som om de ikke lige kunne finde på mere -
jeg kan bl.a. nævne noget om et rumskib...
[ / SPOILER ]

--
Martin K

Fra : DWM

Dato : 26-04-03 22:38

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er helt enig. Mafia rules! Mere er der ikke at sige til det...

Mafia er et kanont spil. Det er GTA3 nu også, IMO.

> Hehe... GTA3 har aldrig sagt mig noget. Synes grafikken er for grim...

Grafikken er nu fin på min PC men det er nu alligevel sjovere at spille
det på min PS2

> Jeg kan heller ikke finde et spil der kommer op på siden af det. Men efter
> sigende skulle GTA3 Vice City have noget af det samme, men jeg har ikke en
> PS2.

Vice City er ihvertfald ikke kønnere end GTA3. Det har dog en kanon
stemning pga det musik der bliver brugt deri.

> Don't know, men glæder mig sikkert lige så meget som du gør...

Man kunne forestille sig at en 2ér ville tage lang tid om at komme.
Måske en addon vil være nærmere.
Har I forøvrigt prøvet denne uofficielle addon?
http://english.bonusweb.cz/dema/mafiabluedream.html
Den er ret fed selvom der er nogle fejl i.

> [...]
> nævnes at jeg næsten kun har spillet bil- racer simulationer siden jeg var

Samme her. Syntes ikke at den bane er slem og jeg bruger keyboard.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 26-04-03 23:24

DWM wrote:
> Grafikken er nu fin på min PC men det er nu alligevel sjovere at
> spille
> det på min PS2

Hmmm... ved det ikke lige. Synes bare der var hakker og så'en. Måske fordi
næsten hele spillet forgår i mørke, eller i hvert fald de misioner jeg
prøvede...

> Vice City er ihvertfald ikke kønnere end GTA3. Det har dog en kanon
> stemning pga det musik der bliver brugt deri.

OK...

> Man kunne forestille sig at en 2ér ville tage lang tid om at komme.

Ja, det tager lang tid at lave en god opfølger...

Det vil jeg bestemt se nærmere på..

--
Martin K