MS Windows
briani 27239
Q: håber der er en der kan hjælpe.
Fra : Lars

Dato : 25-04-03 20:09

Hej.

håber det er den rette gruppe.

Jeg har købt nyt bundkort og skal derfor skifte om, kan man bare skifte det
eller skal man
reinstallere det hele en gang til??

Vil jo selfølgelig være nemmest hvis man bare kna skifte det uden de store
problemer.

Håber på hjælp.

Mvh Lars Poulsen

Fra : webfactor

Dato : 25-04-03 20:39

Der skulle ikke være noget galt i at skifte om bare du husker at gå i bios
først når du tænder,for at motherboardet kan finde processoren.For jeg har
da taget harddiske ud og ind igen uden problemer med styresystemer på.
Det må jo være samme fremgangsmåde Xp finder nok de nye indstillinger.
Ellers kan du unmounte diskene windows har et system der hedder unmount.
Sikker afmåntering ellers er jeg ikke særlig klog angående slut konklusionen
www.webfactor.dk

Fra : Pico

Dato : 25-04-03 22:26

Lars wrote:
> [...]
> skifte det eller skal man
> reinstallere det hele en gang til??
>
> Vil jo selfølgelig være nemmest hvis man bare kna skifte det uden de

Du kan godt skifte et bundkort og så starte Windows igen med samme
indstillinger, men det er noget "klamsig" noget for du skal have nye drivere
ind til bundkortet fra den CD du har fået med. Der er sikkert også andre
faciliteter på dit nye bundkort du skal have deaktiveret eller tilføjet. Det
kan være noget i retning af indbygget lydkort/grafikkort.
Generelt vil jeg råde dig til at begynde på en frisk, backup det du skal
bruge, formatere og start forfra.
Pico