HJÆLP: Et godt trådløstnetværk ??
Fra : Ellen

Dato : 25-04-03 17:12

Jeg har lige investeret i 3COM OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway. Da
det er meningen at min søster og jeg skal kunne dele en internet forbindelse
med vores underbo har jeg opsat et accespoint og router i hans lejlighed.

Problemet kommer så i at forbindelsen i mit værelse utrolig dårlig.Så dårlig
at jeg aflevere alt netværksudstyret tilbage. Jeg har købt to trådløse
netkort af samme mærke-

Hele lejligheden er 80 M2 og afstanden til accesspoint fra min computer er
mindre end 20 meter væk fra accesspointet der står hos underboen.

Hvilket mærker og modeller er rigtig gode til trådløst netværk ?

på forhånd tak

Fra : Christian Lyng

Dato : 25-04-03 20:37

"Ellen" <erein@image.dk> wrote in message
> [...]
> mindre end 20 meter væk fra accesspointet der står hos underboen.
>
> Hvilket mærker og modeller er rigtig gode til trådløst netværk ?

så man man håbe at naboen ikke kender til Ethereal eller andre gratis
sniffer programmer, for eller kan man jo sidde og grine over folks
surf,email osv osv...

Chr.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-04-03 17:01

"Christian Lyng" <christian.lyng@SLETDETTEtiscali.dk> wrote in message news:b8c355$b3o$1@news.net.uni-c.dk...

[snip]

> så man man håbe at naboen ikke kender til Ethereal eller andre gratis
> sniffer programmer, for eller kan man jo sidde og grine over folks
> surf,email osv osv...

Ellers kan man jo være glad for at man kender til kryptering?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initaler.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-04-03 21:59

Så vidt jeg husker er signalstyrken svagest i områderne lige over og under
de fleste accesspoints...

Fra : Mads Bahrt

Dato : 26-04-03 02:03

Uffe S. Callesen wrote:
> Så vidt jeg husker er signalstyrken svagest i områderne lige over og under
> de fleste accesspoints...

Ja - god pointe. Hvis du har et access point med vendbare antenner, så
prøv at dreje denne 90 grader, så dækningen peger op på modtageren.

MVH
Mads