Vandhale ????
Fra : Coppi

Dato : 25-04-03 16:38

Hejsa.

Coppi har fået en vandhale ( ikke hane , fnis )

Nåh, det er nu ikke noget, at grine af, han går rundt med hængehale og kan
slet ikke løfte den, selv om det går lidt bedre nu, efter et døgn på
codimagnyler.

Det er rigtig synd for ham, for det gør tydeligvis ondt, når han forsøger på
at logre og løfte halen.
Men det er altså også underligt, at se hvor stor en forskel halen gør på
hele hundens kropssprog.

Har nogen her i gruppen haft en hund med "vandhane" ??

Opdrætteren siger det går over på 3-6 dage.

coppi

Fra : Battlefield´s

Dato : 25-04-03 16:56

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hele hundens kropssprog.
>
> Har nogen her i gruppen haft en hund med "vandhane" ??
>
> Opdrætteren siger det går over på 3-6 dage.

Hej Coppi
Ja, et par af vore labbere har også haft vandhale. Det er meget smertefuldt
for hunden. Det kan hjælpe med varme, evt. en varmepude.
Men ellers er det rigtigt at det tager nogle dage om at blive bedre.
Vores har som regel fået det af at bade i for koldt vand (for tidligt på
året).
Hilsen Vibeke

---

Fra : Søren Voigt

Dato : 25-04-03 20:21

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Coppi har fået en vandhale ( ikke hane , fnis )

Jeg har haft problemet med mine Labrador Retrievere hvis de f.eks.
apporterer i koldt vand om vinteren. Husk at tørre din hund grundigt med et
håndklæde hver eneste gang den har været i koldt vand (også om sommeren).
Specielt på haleroden!!!!. Nogle individer af hunde er såvidt jeg kan
konstatere mere tilbøjelige til at få "water tail" end andre. Det gør
hamrende ondt på hunden, så det er bedst at forebygge.

Bedste hilsner
Søren Voigt

Fra : Coppi

Dato : 26-04-03 13:22

Hej igen.

Nu har han altså overhovedet ikke været i nærheden af noget som helst han
kunne bade i.
Men min opdrætter siger, at de kan få det af at falde ned på halen eller
lande på den.

coppi