Kender i en ?
Fra : Hønemor

Dato : 25-04-03 15:28

Hejsa i gruppen.
Der er godt nok ikke så meget FrontPage )))
Men efter at vi har været ude for at nogen har stjålet tutter fra vores
hjemmeside er her lige et lille råb om hjælp)))
Vi har skrevet regler for vores ophavsret, som jo også skal stå på engelsk

Men jeg søger lige en der er dygtig eller perfekt til engelsk og som lige
privat vil tjekke gramatikken på det engelske jeg har skrevet inden jeg
oploader det.
Undskyld hvis det ikke hører hjemme her, men aner ikke hvor jeg kan indsætte
det
Men i plejer at være så søde til at hjælpe
KH Hønemor

Fra : Ulrik Friis

Dato : 26-04-03 17:54

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg søger lige en der er dygtig eller perfekt til engelsk og som lige
> privat vil tjekke gramatikken på det engelske jeg har skrevet inden jeg

Hvis I ønsker at gøre de gældende ophavsretsregler mildere, kan det være en
idé at fortælle om det.

Såvidt jeg kan se har I skrevet Copyright (henvendt til folk fra især USA)
og Alle rettigheder forbeholdes. Det er alt rigeligt.

Hvis nogle har stjålet jeres tutter - underforstået anvendt dem på et andet
website eller lignende - så kan I trække synderne i retten og kræve
erstatning. Det vil være det eneste der hjælper, for uanset hvad I skriver
om ophavsretsregler m.v., vil der altid være folk som vil stjæle. Og det kan
I ikke hindre.

mvh
Ulrik

Fra : Hønemor

Dato : 27-04-03 01:09

> [...]
> om ophavsretsregler m.v., vil der altid være folk som vil stjæle. Og det

Hejsa Ulrik.
Tak for dit svar. Jeg har fået så mange gode råd af dig siden jeg startede
op, men denne gang vil jeg ikke give dig ret
At skrive Copyright på en side som vores og også andre sider der omhandler
psp er laaaangt fra nok ))))
Du skriver at det kan vi ikke hindre. Hm.....Ulrik inden for psp har vi en
liste der hedder " den sorte liste" netop fordi dem der er bidt af psp vil
have fat i alt og stjæler de bliver deres navn uden varsel sat på denne
liste og foruden bliver der skrevet en besked i deres gæstebog om at de er
webtyv og deres URL bliver ved med at være på denne liste.
Tror du, at når det bliver nævnt på siden, at det ikke hjælper ))))
Både jeg og Anita har en stor kærlighed til psp og vi lægger et stort
arbejde i at lære fra os, så andre også kan få fornøjelsen af vores tutter,
men at nogen direkte stjæler alt det arbejde vi har lagt i det.......Det er
sørgeligt og så har de lagt tutterne på deres side som deres egne.
Ulrik.....Hvor mange går til en advokat med disse problemer ? Vi orker det
ikke, vi er her for at glæde andre og ikke for at skabe ballade.
Hvert eneste billede på vores side er vores egen, hver enkelt tut er
udregnet med lineal på papir gennem en hel aften og skærmdut og andet er
lavet......Og det er for at glæde andre, men det er vores arbejde der bliver
krænket og det går os på.
Alle billeder tager vi selv og enkelte har vi søgt om tilladelse til at
bruge, så gik vi til en advokat....Hvad ville vi få ud af det ?
Jeg oploader i morgen regler for vores side selv om du siger at det ikke er
nødvendigt, men det er det inden for psp.
Jeg skulle bare lige have luft Ulrik og jeg har mine engelske gloser på
plads )))))
KH Helle

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-04-03 01:56

Uden at vide hvad "tutter" er for en fisk, og at dippedutter og duppeditter
eller den slags skulle være særlig interessante at stjæle, så kan jeg oplyse
dig om, at her i Danmark er man beskyttet af copyrightreglerne med eller
uden mærke, hvis man har søgt varemærkebeskyttelse på dem. Min kone som er
varemærkekonsulent med speciale i europæiske varemærker, er desværre gået i
seng, så hun kan ikke svare, men jeg mener at huske at i USA skal man skrive
copyright på mærket førend det kan beskyttes, men altså ikke i Danmark.

Og hvad i alverden er psp?
--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 28-04-03 23:22

> Hejsa Ulrik.
> Tak for dit svar. Jeg har fået så mange gode råd af dig siden jeg startede
> op, men denne gang vil jeg ikke give dig ret

Nej nej - det behøver du da heller ikke.

> [...]
> webtyv og deres URL bliver ved med at være på denne liste.
> Tror du, at når det bliver nævnt på siden, at det ikke hjælper ))))

Hvad skulle effekten være? At de holdt op med at stjæle? Næppe. Hvis du
hænger folk ud, så skal du være helt sikker - 100% sikker - på at du har
ret. Ellers har du gjort dig sårbar overfor dem du vil angribe.

> [...]
er
> sørgeligt og så har de lagt tutterne på deres side som deres egne.

Ja det er jo trist at de selv tager æren, men du afviger lissom fra sporet
med at andre skal ha' fornøjelsen af jeres arbejde. Og her bliver det spredt
endnu mere

> Ulrik.....Hvor mange går til en advokat med disse problemer ? Vi orker det
> ikke, vi er her for at glæde andre og ikke for at skabe ballade.

Hvis du hænger folk ud på dit website, så har du allerede lavet balladen. Så
skal du i givet fald dokumentere tyveriet. Kan du det med 100% sikkerhed?

> [...]
> lavet......Og det er for at glæde andre, men det er vores arbejde der bliv

Det er meget forståeligt. Jeg ville selv blive temmelig knotten. Men hvis du
vil forhindre tyveri må du låse dit site og kun lade folk med godkendelse få
adgang.

> Alle billeder tager vi selv og enkelte har vi søgt om tilladelse til at
> bruge, så gik vi til en advokat....Hvad ville vi få ud af det ?

Da det er en slags hobbypræget fritidsarbejde du og Anita har lavet, vil det
være svært at fastsætte et erstatningsbeløb. Den juridiske gren
"Erstatningsret" er ikke dyrket ret meget i DK, så jeg kan ikke sige om du
overhovedet kan få erstatning, men du kan stikke en kæp i hjulet på tyvene.
Prøv at tale med retshjælpen - findes der ikke sådan noget i Vendsyssel? På
biblioteket evt.?

> Jeg oploader i morgen regler for vores side selv om du siger at det ikke
er
> nødvendigt, men det er det inden for psp.

De generelle regler gælder også for jer og jeres "brugere".

> Jeg skulle bare lige have luft Ulrik og jeg har mine engelske gloser på
> plads )))))

Jeg håber da at vejrtrækningen er blevet bedre. Held og lykke med projektet.

mvh
Ulrik

OTAOMS (Oplysning Til Arne Om Samfundet)
Tut: Tutorial
PSP: Paint Shop Pro (billedbehandling)
Hils konen og ønsk hende go'nat.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-04-03 00:38

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> OTAOMS (Oplysning Til Arne Om Samfundet)

Burde det ikke være OTAOS? .-)

> Tut: Tutorial - ak, ja - de forkortelser, de forkortelser -det vrimler med
dem ude på nettet.

> PSP: Paint Shop Pro (billedbehandling) - hvad så med ap aka lwp?

> Hils konen og ønsk hende go'nat.

Min kone? hun sover sødt

..--
ahw

Fra : tommyhald

Dato : 03-11-03 23:22

"Hønemor" skrev d. 25-04-03 15:28 dette indlæg :
> [...]
> Men i plejer at være så søde til at hjælpe
> KH Hønemor
>
> Jeg er på denne side for første gang, men fyr løs så skal jeg
oversætte

Tommy

http://www.kandu.dk/