Sul på kroppen?
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 25-04-03 14:34

Hejsa.
Mine to små nips af et par pigeskovmisser lider desværre ikke af den største
madglæde. De spiser da deres tørkost, men dagsforbruget er noget mindre end
det burde være. De trives fint, leger og er glade, men specielt Emily kunne
altså godt bruge noget sul på kroppen. Det hjælper formentlig at få
killinger, men på den anden side skal hun jo være i ordentlig kondition før
det er forsvarligt at parre hende.
De er netop blevet et år, og får stadig killingefoder (RC), blandet med Hair
& Skin. Begge dele skulle der være en del kalorier i. Jeg har forsøgt at
servere lækkerier som fløde, leverpostej, og en særlig opskrift på
"tigermælk", der nærmest er en slags fed koldskål. Men Emily bakker væk fra
madskålen, når jeg serverer det, og ser ud som om jeg forsøgte at forgive
hende
Noget af det eneste mad, der kan vække en vis begejstring hos hende, er
daggamle kyllinger og Pussi dåsemad (hun får en lille smule af det sammen
med den ugentlige p-pille). Kan man fede en kat op med en af de to ting? -
for så kunne hun da få lidt mere af det.
Hun er en meget aktiv kat, med kattefræs og afpatruljering af alle husets
vinduer, så hun forbruger nok en del energi.

Gode råd modtages med kyshånd - håber så bare, at det er noget, den kræsne
prinsesse kan godtage

Mvh. Else.

Fra : Ida

Dato : 25-04-03 14:46

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinduer, så hun forbruger nok en del energi.
>
> Gode råd modtages med kyshånd - håber så bare, at det er noget, den kræsne

Hej Else *s*

Jeg havde selv et par damer, der var lige vel slanke. De fik også bla. RCs
killingefoder og diverse extra lækkerier, men intet hjalp før jeg - ved en
tilfældighed - fik købt RC Sensible.
Jeg skal ellers lige love for, at de damer har fået sul på kroppen nu.. rent
faktisk så meget, at jeg nu er gået væk fra Sensible igen *G*

Jeg fik selv flere råd mod de kræsne slanke damer, bla at hælde lidt varmt
vand eller killingeerstatning på tørfoderet, da dette skulle fremhæve
duften, det nægtede de altså at spise - men måske Emily kan lokkes ?

Held og lykke

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 25-04-03 14:49

Else Gyldenkærne wrote:
> [...]
> husets vinduer, så hun forbruger nok en del energi.
>
> Gode råd modtages med kyshånd - håber så bare, at det er noget, den

Hej Else
Jeg mener at have hørt at kattemalt indeholder en del kalorier, men så er
det jo lige om det falder i prinsessens smag

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-04-03 15:13

In <b8bec9$99h$1@sunsite.dk> Marianne Juul Pedersen wrote:
> Jeg mener at have hørt at kattemalt indeholder en del kalorier, men så
> er det jo lige om det falder i prinsessens smag

Hm - ifølge dyrlægen indeholder det b-vitamin, der kan virke fremmende
på appetitten. Og så indeholder det i hvert fald paraffinolie, der er
afførende - så om det er en god idé ved jeg ikke. Hun har jo nok ikke
brug for at næringen ryger hurtigere ud. På den anden side er der det
med appetitten. Det er ikke nemt

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-04-03 19:47

B-vitaminer er slet ikke nogen dårlig idé, netop fordi de er
appetitstimulerende. Kan de lide gærtabletter ? Der er
nemlig masser af B-vitaminer i.

Men ellers synes jeg nu ikke at du skal være bange for at
parre dem, selvom de er slanke - det var langt værre og
meget mere risikofyldt, hvis de var for tykke. Katte i rigtig
god kondition - også rent vægtmæssigt - føder som regel
meget nemt.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 25-04-03 20:20

Tak for alle gode råd - jeg svarer lige samlet under denne mail, så I ikke
får en hel række fra mig

Det lader til, at jeg skal indkøbe noget Sensible (damn, jeg har ellers ca.
7 kg. foder af andre mærker liggende *G*)
Gærtabletter må jeg også hellere prøve og måske det dér Gimpet noget, hvis
jeg kan skaffe det.
Killinger må desværre vente lidt - formentlig skal hun parres i januar, hvis
jeg kan få hende til at gå i løb til den tid. Men det var da beroligende at
høre, at den lave vægt ikke nødvendigvis er et problem. Jeg troede ellers,
at det kunne give problemer, hvis ikke mormissen har nok at tære på.

Mvh. Else.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 25-04-03 20:07

"Marianne Juul Pedersen" <juulsSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Else
> Jeg mener at have hørt at kattemalt indeholder en del kalorier, men så er
> det jo lige om det falder i prinsessens smag

Nope Jeg skal tvinge det i hende (og tricket med at smøre det på
forbenet dur absolut ikke - så kan man tørre kattemalt af det halve af
køkkenet, når hun er færdig med at ryste skanken *GG*)

Mvh. Else.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 25-04-03 15:07

Hejsa Else

Jeg har selv gode erfaringer med RC sensible da det faktisk indeholder flere
kalorier end killingefoderet, der kan nok heller ikke ske noget ved at give
dem lidt tiger mælk engang mellem og killinge dåsefoder fra Iams syntes jeg
også er godt til det formål

Ved at nogen og så bruger at give 1 cm 3xdaglig af gimpet vitalpasta + som
også skulle hjælpe.

MVH
Gitte
DK Sacala´s - killinger ventes uge 18-19
www.sacala.dk

Fra : Mette Jensen

Dato : 25-04-03 15:54

> [...]
> altså godt bruge noget sul på kroppen. Det hjælper formentlig at få
> killinger, men på den anden side skal hun jo være i ordentlig kondition

Hej Else!

Vi havde det samme bøvl med Muffe. Fik hende undersøgt i alle ender og
kanter uden resultat. Til sidst røg hun til parring. Nu er hun kommet hjem
igen, et halvt kilo tungere og er nu oppe på 4½ kg. Hun er ikke noget stor
kat, så det er fint nok. Så jeg synes du skal vurdere om det ikke snart er
tid til nogen små mislinger i hjemmet Du kunne tage et smut omkring
dyrlægen, for at være 100% sikker på om de er ok, først.

Med venlig hilsen Mette Jensen
www.Chimera-MaineCoon.dk