Musikgenrer - har i bred eller smal smag?
Fra : Metal Coven.dk

Dato : 25-04-03 13:39

Nu har der på det seneste været snakket om, hvad folk lytter til at musik -
hvad musik der er noget ved og især hvad der ikke er noget ved.

I den forbindelse kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide, hvordan folks
smag egentlig fordeler sig.

Hvilke genrer er interessante - er man kun til en slags musik, eller er smagen
bredere end som så.

Er der nogen som kan nyde både Lis Sørensen, Cannibal Corpse og Antiloop med
samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper på?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Christian Muus

Dato : 25-04-03 13:51

"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kan nyde både Lis Sørensen, Cannibal Corpse og Antiloop
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper
på?

Måske ikke lige dem du nævner Men fx. Machine Head, TV-2, Clemens,
Pantera og Starsailor har lige stor ret til at være repræsenteret i min
cd-samling

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 25-04-03 13:47

> [...]
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper

Til en hvis grad, ja. Jeg har dog skyklapper på i forhold til country og
dansktop, som jeg mener forpester tilværelsen. På samme måde har jeg det med
den del af technogenren som hedder hardcore, hvor det vist er én stor omgang
bas hele vejen igennem... ikke at det ikke går igen hos det meste af den
type musik, samt døds- og blackmetal, som ikke er musik, men en hån mod
samme. Så har jeg desuden en aversion mod Hampenberg, DJ Aligator og
Christian fra Big Brother :)

Fjerner vi disse genrer, er jeg ellers rimelig large. Normalt lytter jeg
mest til rock a la Creed, 3 Doors Down og Lifehouse samt Linkin Park, men
jeg har ingen problemer med andet populærmusik, klassisk musik, rap og så
videre.
Nogle gange er det faktisk en god ting at lytte til noget nyt, det åbner
nogle horisonter for én. Når det så er sagt, så nægter jeg at lytte til
nogle af de genrer, som står i første afsnit. Det er simpelthen ekstremerne
inden for det, man tillader at kalde musik.

Mvh
Mads

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-04-03 13:59

"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse

> Hvilke genrer er interessante - er man kun til en slags musik, eller er
smagen
> bredere end som så.

Det eneste der ikke får foden indenfor hos mig er opera!
Med en pladesamling på 6000+ titler er det også svært at begrænse sig til en
slags musik.

Jeg er heller ikke så god til hardcore techno, hardcore hiphop og ja...
generelt alt hvad der sættes "hardcore" foran ...Men jeg afviser da ikke at
lytte til det i begrænsede mængder!

/Michael.

Fra : Dopedog

Dato : 25-04-03 14:01

> [...]
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper

Både og ! Kan da godt synes at en sang som Kandis - En Lille Ring Er Guld er
ok men det er LANGTFRA noget jeg skilter med at jeg synes. Tværtimod faktisk
!

Tror faktisk at jeg kan lige alle genrer ... eller ihvertfald noget musik
inde for alle genrer men det jeg lytter mest til (og når folk spørger hvad
jeg hører svarer jeg:) Cradle Of Filth, Marilyn Manson, Slipknot, Deicide,
Cannibal Corpse, Children Of Bodom, Slayer, Sepultura, Vintersorg, Ved Buens
Ende, Uhygge, Ad Noctum, Crematory o.s.v. o.s.v.

Altså hård rock

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 25-04-03 14:22

> [...]
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper

Jeg mener ikke at jeg har skyklapperne monteret på siden af hovedet.

Jeg lytter til:

Jean Michael-Jarre, Mike Oldfield, Creed, Linkin Park, Robin Williams,
Eminem, Pink, WestLife, Elton John, The Calling, flere danske popnavne,
f.eks. BeePop (startede deres fanklub), Charlie, Sheewa (mest fordi jeg
kender dem "personligt", måske), men ellers også andre danske kunstnere, Kim
Larsen, The Shub's, Saybia, Michael Learns to Rock, Morten Remar osv osv osv
osv osv.....

Jeg har heller intet mod at de radiostationer jeg lytter til, spiller
Dansktop, Jazz, Klassisk m.v... Opera giver jeg dog ikke meget for, mest
fordi jeg ikke forstår det....

> Med Venlig Hilsen - Best Regards
> Andreas

Lars B

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-04-03 14:20

Metal Coven.dk wrote:
> [...]
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper på?

Der er vel altid noget der trækker mere end andet.
For tiden er det primært Matchbox 20 der kører (More Than You Think Your
Are bliver bare federe og federe .

Ellers står der da bl.a. både 2Pac, Sinatra, Metallica, KoRn, Papa Dee,
Olive, Sneaker Pimps, Suicidal Tendencies og Jewel i samlingen. Udover
noget af den danske sangskat som f.eks. Thomas Helmig (ikke noget jeg er
stolt af) og en opsamling med Kim Larsen.
For et par år siden var jeg også mægtig begejstret for Dune. Især
Hardcore Vibes og Million Miles Away From Home. Nu har jeg godt nok
aldrig været Brian-type med sub i bagagerummet og vinduerne rullet ned,
men lige de to numre og så Space Brothers' Forgiven er ret fede
motorvejsnumre :)

I vinyl-afdelingen er der lidt MC Einar og Rockers By Choice men det har
jeg nu aldrig rigtig hørt så meget af.
Det fulgte med da jeg købte min pladespiller brugt af en gammel
klassekammerat.

De fleste CDer er nok impuls-indkøb fra "forskellige stadier af mit liv"
(damn, det lød flot). Med undtagelse af Guns N Roses, Metallica og KoRn
som har fulgt vejen fra Appetite, Master Of Puppets og KoRn og op. Med
undtagelse af S&M og Black Album.
Use Your Illusion tvillingerne står, for mig, stadig som min generations
bedste rock-udgivelse. En holdning jeg nok står lidt alene med, men den
er i det mindste min

2Pac var i de unge år. Der var en masse hype om ham da han blev skudt så
mit unge letpåvirkelige sind blev påvirket for meget.
Jeg kan ikke lige mindes hvornår han sidst har været på men jeg kan da
stadig huske et par ok numre med ham. bl.a. I Wonder If Heaven's Got A
Ghetto og Do 4 Love.

Matchbox 20 fangede første gang med Push og så hook'ede jeg mig på dem.
Det er melodisk, iørefaldende med nogle gode tekster der dog på Mad
Season havde en tendens til ynkende selvmedlidenhed.
Til gengæld kan jeg godt lide deres brug af strygere (f.eks. You Wont Be
Mine), blæseinstrumenter (f.eks. Black And White People) og den der
banjo-agtige lyd på Unwell. Og det gospel-agtige kor på Downfall synes
jeg er helt vildt godt.

Olive, Sneaker Pimps og Jewel taler vist for sig selv. Hvis man kender
dem så ved man hvad de rammer. Det afslappende og beroligende.
Og her ser vi så lige bort fra Jewels seneste pop-udspil som jeg ikke
har hørt andet af end de par singler der har ramt VH-1. Det var lissom
også nok.
Sneaker Pimps har jo desværre ikke Kelli Dayton med mere og hendes
solo-udspil synes jeg ikke lige jeg har kunne finde noget om

Creed, Limp Bizkit og Papa Roach står bare og samler støv.
Creed udlevede deres tid da de smed 3. CD på gaden med præcis samme lyd.
Det samme med Limp Bizkit. Papa Roach fangede aldrig helt. Til gengæld
nåede jeg det stadig før Linkin Park kom og smed deres instrumenter på
samlebåndet.

Hov ja... lidt techno kan det også blive til. Prodigy's Fat Of The Land.
Den har aldrig rigtig sagt mig noget udover Breathe.
Techno er ellers overhovedet ikke mig (ligesom Death, trash og speed
metal) men lige Breathe er så undtagelsen.

Med hensyn til skyklapper så er det vist kun lige
hardcoredeathtrashspeed-metal, dansktop og hardcore-banke-techno jeg
står helt af på.
Har været til Slayer koncert og rave i Pakhus 11 så det er da helt
sikkert ikke lige mig i længden.
Og dog..... South Of Heaven er faktisk ret fed... og Mandatory
Suicide... hmm.. men det er heller ikke helt
hardcoredeathtrashspeed-metal nok

/Robert

Fra : AJC

Dato : 25-04-03 15:41

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in

> Use Your Illusion tvillingerne står, for mig, stadig som min
> generations bedste rock-udgivelse. En holdning jeg nok står lidt alene
> med, men den er i det mindste min

Jeg deler den holdning!
Guns'N'Roses var verdens bedste rockband dengang de stadig eksisterede.

Fra : ChrisStoffer

Dato : 25-04-03 14:26

"Metal Coven.dk" <no@way.net> wrote in message
> Er der nogen som kan nyde både Lis Sørensen, Cannibal Corpse og Antiloop
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper
på?

Jeg mener selv, jeg har en rimelig bred musiksmag. Jeg kan få gåsehud af
hård rock (marilyn manson, nine inch nails, metallica) såvel som
populærmusik (justin timberlake, aaliyah), klassisk musik og jazz...
Der er nogle genrer, jeg konsekvent holder mig fra bl.a. dansktop, techno
og sukkersød pop.. Det siger mig ikke noget, da jeg mener, at det meste af
den slags musik har en dybere mening som et tilfældigt hul i jorden.. Men
sådan er man jo så forskellige..

Venlig Hilsen

Karen Trier

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 14:29

Metal Coven.dk <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0paiavsn20enfnv0lhoj6n8nmun4tm9i9g@4ax.com...

> Hvilke genrer er interessante - er man kun til en slags musik, eller er
smagen
> bredere end som så.
______

DANSKTOP OG TRADITIONEL COUNTRY ER NR. 1

Min musiksmag breder sig over utroligt mange genrer. De har dog alle det til
fælles, at de nok til dels udspringer af den samme traditionelle måde at
spille på.

Jeg kan lide at musikken bliver spillet med blød fyldig lyd uden skærende
metalagtig klang - hurtige eller langsomme takter - en sentimental eller
sjov tekst.

Det vil sige dansktopmusik (dansebandsmusik) - Traditionel country. Disse
genrer slår alt og er mine absolut foretrukne. Så er der jo også god
gyngende rock´n´roll - spillemandsmusik - Bjarne Liller-jazz - Instrumental
SuppeStegOg-is-musik.

JEG HAR SKYKLAPPER PÅ ANGÅENDE COMPUTERDUNKENDE POP-ROCK

Det jeg hader mest er computerpop-rock, som er så altdominerende i radioen.
Der har jeg totalt dækkende skyklapper på. Det giver mig kvalme. Men som du
kan se har jeg jo i forvejen en særdeles varieret musiksmag.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 14:36

Metal Coven.dk <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0paiavsn20enfnv0lhoj6n8nmun4tm9i9g@4ax.com...

Forresten:

I min pladesamling finder man alt fra

Kandis til Dorthe Kollo - Fra Kim og Hallo til Klaus og Servants - Fra Heidi
Hauge til Tamra Rosanes - Fra The Aligators til Leif Kerstein og
inchesters - Fra Elvis Presley til Helmuth Lotti - Fra Brenda Lee til
Conny Francis.

Der er også en L. Ron Harald-cd imellem. men så`n noget reklamerer jeg ikke
ligefrem med, hehe

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-04-03 11:37

> Kandis til Dorthe Kollo - Fra Kim og Hallo til Klaus og Servants - Fra
Heidi
> Hauge til Tamra Rosanes - Fra The Aligators til Leif Kerstein og
> inchesters

Leif Kerstein og Incesters, det lyder sat'me skummelt, Åge.....

Niels

Fra : John K

Dato : 25-04-03 15:31

> [...]
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper

Generelt lytter jeg til meget forskelligt.

Mest pop, men også jazz, blød rock, techno osv.

Til gengæld er jeg den der slukker hvis der kommer dansktop, heavy-metal,
opera og visse former for klassisk musik.

Mvh

John K

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 25-04-03 15:39

> [...]
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper

Alt andet end Mtv-pop, dansktop og country.
Det er lidt svært at give et bud på hvad passer til hvad gengremæssigt.
Men her er en liste - så kan i danne jer et overblik over hvor ignorant jeg
er, siden jeg ikke ser Boogie eller Mtv.

Industrial:
Front Line Assembly
Pain
Rob Zombie
Rammstein
Ministry
Delirium
Nine Inch Nails

Techno:
Astral Projection
Blue Planet Corporation
Hallucinogen
Hocico
The Prodigy
og selvføli' den go'e danske Leatherstrip

Jazz: (med alle subkategorier)
Chick Corea
John Coltrane
Miles Davis
Sting
Petrucciani
Tom Waits
Paco De Lucia (ok ik jazz men spansk).
Herbie Hancock
Victor Wooten

Trip-Hop:
Faithless
Kruder & Dorfmeister
Lamb
Massive Attack
Portishead
Björk

Metal:
Devin Townsend
Fear Factory
Slayer
The Haunted
Type O Negative
Suffocation
Judas Priest
Meshuggah
og rigtigt mange andre...som i sikkert ikke kender.

Punk:
The Exploited
Skitsystem
Nasum (ok..grindcore)

Rap:
Cypress Hill
Public Enemy (...good old!).
Wu Tang (ik så tit jeg hører det men har da deres sidste plade).
Busta Rhymes (kun The Comming).
Johnny Hefty

Rock'N'Roll:
D.A.D.
Danzig
Lenny Kravitz
Monster Magnet
Rainbow
Spiritual Beggars
Tool
Zakk Wylde
Alice In Chains
Sixty Watt Shaman

Har sikkert ikke dem allesammen med
....men you get the picture (...helt sikkert...).

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 25-04-03 15:40

Fra : Lars Rindsig

Dato : 25-04-03 16:54

Mircea Gabriel Eftemie wrote:

> Alt andet end [...] country.

Den dér hører man tit. Jeg tror, at mange forbinder "country" med sådan
noget Garth Brooks-fløde eller blokvogns-Jodle Birge ækelt noget, som
jeg tror er det, Åge kalder traditionel country (det er det altså
IKKE!), og det er en skam. Der findes faktisk en hel del rigtig
fremragende country - hvis man går lidt tilbage i musikhistorien fx af
mere kendte navne Carter Family (og Johnny Cash) og Merle Haggard og
Hank Williams, dvs typisk ting, der har en hel del til fælles med
europæisk folkemusik; nyere navne fusionerer ofte dén baggrund med rock
eller kontemporær folk - Steve Earle, Jayhawks eller Freakwater. Og
-uh!- Flying Burrito Bros.! Kom ikke og sig, at Gram Parsons ikke er
godt (eller country)!

(I øvrigt hører jeg selv stort set alt - i øjeblikket sidder jeg og
hører _Country Life_ Roxy Music, men på det sidste har det i øvrigt
været British Invasion, progressiv rock, og garage rock (Nuggets etc.),
der har interesseret mig. Men jeg er også glad for soul (James Brown,
ikke MTV), eksperimenterende jazz, electro (OMD, Ultravox),
vestkyst-hardcore (Minutemen, Circle Jerks) og rap og AmRep-noise og
Beefheart og Neil Young og sådan. Så jeg har også en bred musiksmag).

Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 17:30

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8blng$1odn$1@news.cybercity.dk...

> og Johnny Cash) og Merle Haggard og Hank Williams,
________

Ja, det er traditionel country. Nævnes bør også de danske navne "Tamra
Rosanes", "Horsens Hardy", "Simon Von Koney" og ikke mindst det norske navn
"Heidi Hauge".
Vi skal nemlig holde os for øje at den traditionelle country stadig
eksisterer i bedste velgående og indspilles i den originale stil. Man må så
bare overvinde sig selv og erkende, at det også sker af helt nye navne på
stjernehimlen. Navne som ikke ønske at countrymusikken skal ændre sig.
De navne du nævner er gamle navne som står for den traditionelle
country. Dem jeg nævner er de nye navne som står for den traditionelle
country. Erkend dog bare at nye navne fører den traditionelle stil videre.
Ellers vil den jo også uddø. Nye navne spiller ikke absolut countryRock /
New country. Sådan er det bare.

PS: Dansktopmusikken ville jo og så uddø hvis det kun var Birthe Kjær som
sang "Den knaldrøde gummibåd" og Johny Reimer som sang om en tyrolerhat.
Grunden til denne musikgenres kollosale fremgang skyldes at forholdsvis nye
navne fører den traditionelle dansktopgenre videre i samme stil. Nævnes kan
"Blue Hawai" og "Kim og Hallo" og "Jan og sunny boys".

Hilsen Åge

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 25-04-03 17:34

"Åge Halldorsson"

> PS: Dansktopmusikken ville jo og så uddø hvis det kun var Birthe Kjær som
> sang "Den knaldrøde gummibåd" og Johny Reimer som sang om en tyrolerhat.
> Grunden til denne musikgenres kollosale fremgang

Somme tider lyder du lidt som den tidligere irakiske informationsminister,
der forsikrer omverdenen om at amerikanerne taber terræn. Hvad er det for en
kollosal fremgang du snakker om, Åge.

skyldes at forholdsvis nye
> navne fører den traditionelle dansktopgenre videre i samme stil. Nævnes
kan
> "Blue Hawai" og "Kim og Hallo" og "Jan og sunny boys".

Ud af disse tre ultra ultra MEGA kendte navne du nævner, kender jeg kun et
og det igennem en elendig lokalradio.

-TDJ

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-04-03 12:56

> [...]
> noget Garth Brooks-fløde eller blokvogns-Jodle Birge ækelt noget, som
> jeg tror er det, Åge kalder traditionel country (det er det altså

Ja, og det pudsige er, at mange rockguitarister netop lytter til gamle
countryguitarister, og at de ofte har en del af deres riffs fra country.
Slash runder da et par enkelte i ny og næ, men man skal selvfølgelig lige
sætte sig udover den rent klanglige forskel. Er man generelt bare guitarfan,
ja så bør man da klart lytte til noget country, for countryguitarister gør
generelt utrolig meget ud af deres lyd og deres solo'er.

/Ulrik.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-04-03 13:25

Således skrev "Ulrik Lauritzen" <ulauNOSPAM98@12mail.dk> i
dk.kultur.musik Sat, 26 Apr 2003 13:55:39 +0200:

> Er man generelt bare guitarfan,
>ja så bør man da klart lytte til noget country, for countryguitarister gør
>generelt utrolig meget ud af deres lyd og deres solo'er.

Johnny Hiland er et eksempel på en af de unge løver.

Det er chickin pickin' for alle pengene.

Lidt mp3 kan findes på <http://www.johnnyhiland.com/>, hvor især
<http://www.johnnyhiland.com/music/blossom.mp3> kan anbefales.

Knud
--
Np: Johnny Hiland - Orange Blossom Special

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-03 14:05

Ulrik Lauritzen <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8ds40$1ui$1@sunsite.dk...

> [...]
> ja så bør man da klart lytte til noget country, for countryguitarister gør
> generelt utrolig meget ud af deres lyd og deres solo'er.

________

Øhhh.. altså forsi nogen bruger lidt elementer fra countrymusikken, bliver
det altså ikke til countrymusik. Traditionel countrymusik er musik hvor alt
er country, ikke kun elementer.
Du må kalde det noget andet. New country eller countryRock. Det er ikke
uden grund at traditionel country hedder "traditionel country". Det er fordi
det er "traditionel". Ellers skulle det vel ikke hedder "traditionel".

Hilsen Åge

PS. Det er da en frygtelig roden rundt i genrebetegnelser man bliver udsat
for her. Det ender med at "dansktopmusik" er sådan noget som Anne Linneth og
Sanne Salemonsen synger og at rockmusik er sådan noget som Kandis spiller.
Men ok, mange her er så unge at de slet ikke har fugt musikgenger gennemret
mange år og slet ikke kan forholde sig til hvad der er hvad. Og det er ikke
nogen kritik, men en konstatering.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-04-03 17:13

> [...]
fordi
> det er "traditionel". Ellers skulle det vel ikke hedder "traditionel".

Så har du ikke læst, hvad jeg skrev. Jeg sagde, at rockguitarister bruger
countryelementer og det er der slet ikke noget i vejen med. Man laver ikke
en ny genre, bare fordi der inddrages et enkelt element andetsteds fra.

> [...]
gennemret
> mange år og slet ikke kan forholde sig til hvad der er hvad. Og det er

Jeg har med sikkerhed fulgt genrer og genreskift lige så grundigt som du.
Jeg kan endda kende forskel på country og dansktop. Du har til gengæld ikke
forstået mit indlæg, så det nytter næppe ret meget at argumentere videre.

/Ulrik.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 26-04-03 19:36

"Ulrik Lauritzen" <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> [SNIP - en stor gang Åge]
>
>Du har til gengæld ikke forstået mit indlæg, så det nytter næppe ret meget
at argumentere videre.

Havde du regnet med andet? :)

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-04-03 22:17

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> skrev i en meddelelse

> at argumentere videre.
>
> Havde du regnet med andet? :)

Du siger noget... måske lidt naivt af mig at forsøge

/Ulrik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-03 23:54

Ulrik Lauritzen <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8et5u$h6n$1@sunsite.dk...

> /Ulrik.
_____

Hwa så unger. Har i gang i hyggesnakken ?

Hilsen Åge

Fra : Ole Thomsen

Dato : 25-04-03 18:04

Mircea Gabriel Eftemie wrote:

> Industrial:
> Rammstein
> Nine Inch Nails

Er det industrial?

Jamen så er min musiksmag jo bredere end jeg vidste

Ole Thomsen

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 25-04-03 18:51

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Er det industrial?
>
> Jamen så er min musiksmag jo bredere end jeg vidste
>
> Ole Thomsen

Alletiders.... :)

Fra : Kasper Aae

Dato : 27-04-03 15:35

On Fri, 25 Apr 2003 16:39:05 +0200, "Mircea Gabriel Eftemie"
<mge@stofanet.dk> wrote:

>Trip-Hop:

Er den genrebetegnelse ikke forlængst død og begravet?

--
Kasper Aae

Fra : Kong Kent

Dato : 25-04-03 16:02

> Er der nogen som kan nyde både Lis Sørensen, Cannibal Corpse og Antiloop
med
> samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper
på?

Da jeg startede ud med vinyler i min spæde ungdom hørte jeg alt lige fra
Syntheseizer Greatest over Anne Linnet, til NKOTB, Kriss Kross, til Gheorge
Zamfir osv. osv. Jeg købte ALT, inkl. Cut'n'move, men så skete der noget
forfærdeligt.

I min daværende samling havde jeg et par AC/DC vinyler, samt en stak Iron
Maiden, så på det tidspunkt var jeg ikke så metal-skadet som sådan. Men så
skete det skæbnesvangre: Jeg købte Metallicas "...And Justice For All" på
vinyl. Sang nr. 4 fangede jeg naturligvis hurtigt, og så var jeg solgt.

Der gik kun ganske få uger, hvor der på rekordtid blev slået rigtig mange
græsplæner i mit nabolag etc., og så havde jeg råd til hele Metallicas
bagkatalog, og siden da har jeg ikke set mig tilbage. I dag tæller CD
samlingen over 500 metal-skiver "and counting..." (De nye med Cradle of
Filth og Napalm Death fik jeg her i ugen) - og nu starter jeg som
metal-anmelder på www.heavyjam.dk - og så kommer der bare *endnu* flere
skiver.

Men på arbejde hører jeg hver dag P3, og det gør jeg med glæde. Nyder at
slappe af til Christina Aguilera, Carpark North, Julie fra Popstars, Justin
Timberlake, Saybia etc. på arbejdet, men tager så voldsomt revanche når jeg
kommer hjem, for derhjemme kommer det letlevende musik sq ikke ud af mine
Dali 109 højtalere! Det er udelukkende RÅ metal :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Kong Kent

Dato : 25-04-03 16:13

Kan da lige nævne de bands der er i min pladesamling:

Følgende har jeg ALLE studieudgivelser med:

AC/DC, Akercocke, Altar, Burzum, Cannibal Corpse, Carcass, Clawfinger,
Covenant (nu Kovenant), Cradle Of Filth, Darkthrone, Death, Deicide, Dimmu
Borgir, D:A:D, Emperor, Fear Factory, Gorefest, Hypocrisy, Iron Maiden,
Konkhra, Machine Head, Marylin Manson, Mayhem, Megadeth, Mercenary,
Metallica, Morbid Angel, Napalm Death, Nile, Obituary, Pantera, Samael,
Sepultura, Six Feet Under, Slayer, Soulfly, Type O Negative, Unleashed og
Zyklon.

Følgende har jeg flere skiver stående med:

Abyssos, At The Gates, Benediction, Crowbar, Daemon, Dismember, Down,
Entombed, Exmortem, Face Down, God Dethroned, Immortal, Korn, Lock Up,
Marduk, NME Within, Orphanage, Overdose, Ozzy Osbourne, Paradise Lost, Pearl
Jam, Pissing Razors, (Henry) Rollins Band, Satyricon, Suffocation, Testament
og Trelldom.

"That just about sums up my favourite flavour in music" :)

Fra : Dopedog

Dato : 25-04-03 16:20

> [...]
Testament
> og Trelldom.
>
> "That just about sums up my favourite flavour in music" :)

Du har sku en god musiksmag :)

Fra : Kong Kent

Dato : 25-04-03 21:33

Dimmu

> Pearl
> Testament

> Du har sku en god musiksmag :)

Jeg har skam også nærlæst dit indlæg, og kan kun sige i lige måde. Hvor bor
du? Skal du til Type O Negative i juni måned i Århus og Roskilde til
sommer?? Jeg varmer lige op med Mercenary i Ålborg her d. 3. maj...

2003 er et godt metal år. Har lige været i Hamburg for at se Sepultura. Uha
de rykker stadig!! :)

Fra : Dopedog

Dato : 26-04-03 11:08

> [...]
> du? Skal du til Type O Negative i juni måned i Århus og Roskilde til
> sommer?? Jeg varmer lige op med Mercenary i Ålborg her d. 3. maj...

Jeg bor mellem Horsens og Vejle. Jeg REGNER med at jeg skal til Type O
Negative koncert men det er ikke helt sikkert endnu! Regner dog ikke med jeg
gider tage til Roskilde da der kun er Iron Maiden jeg gider se

> 2003 er et godt metal år. Har lige været i Hamburg for at se Sepultura.
Uha
> de rykker stadig!! :)

Hehe .. dem så jeg i Århus for nogle uger siden

Fra : Kong Kent

Dato : 26-04-03 12:29

> [...]
jeg
> gider tage til Roskilde da der kun er Iron Maiden jeg gider se

Hvad med Metallica? :)

Det er jo cremen af hård rock, og så er der en dansker bag bongo'erne. Jeg
har ikke set Metallica siden Forum '96, så jeg skal med GARANTI til Roskilde
i år. Specielt når man tænker på, at et af mine største live-hængepartier
Iron Maiden kommer. Dem har jeg aldrig været til koncert med, og nu hvor
Bruce er tilbage, er jeg sq tvunget til at tage af sted! :)

> Hehe .. dem så jeg i Århus for nogle uger siden

Ja, og jeg var på aftenhold den aften, og uha det var en laaaang arbejdsdag,
når man hvert minut tænkte, at man kunne have stået i moshpitten med sit
lange hår og give den gas. Men jeg fik taget så rigeligt revanche i Hamburg.
Sepultura styrer stadig så grumt, så man frygter de aldrig har været bedre
live. De er i hvert fald bedre i dag end i 2001 da jeg sidst så dem i Århus.

Fra : Dopedog

Dato : 27-04-03 00:43

> jeg
>
> Hvad med Metallica? :)

Føj, puha, adder og bvadder. Nej jeg kan ikke li' Metallica .... men
overvejer egentlig at tage med og lave et banner hvor der står "I GOT ALL
YOUR SONGS FROM NAPSTER" under Metallica koncerten. Det ville nok være alle
pengene værd

> [...]
> Sepultura styrer stadig så grumt, så man frygter de aldrig har været bedre
> live. De er i hvert fald bedre i dag end i 2001 da jeg sidst så dem i

Synes faktisk også deres seneste skive er den bedste de har lavet siden Max
smuttede fra dem i 96

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-04-03 10:13

Dopedog wrote:

> [...]
> YOUR SONGS FROM NAPSTER" under Metallica koncerten. Det ville nok være alle

Hehe... Det ville være stor humour. Lidt ligesom Weird Al's Udgave af
Enter Sandman.

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Dopedog

Dato : 27-04-03 20:48

ALL

> Hehe... Det ville være stor humour. Lidt ligesom Weird Al's Udgave af
> Enter Sandman.

Ja enter Napster som skøre Al kalder den

Fra : Cecilie

Dato : 26-04-03 20:30

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> En masse kanonlækre bands... [SNIP]

Dén er jeg helt enig i!

> [...]
> du? Skal du til Type O Negative i juni måned i Århus og Roskilde til
> sommer?? Jeg varmer lige op med Mercenary i Ålborg her d. 3. maj...

Hehe, jeg går desværre glip af Type O Negative, men både Roskilde og
studenterhuset må døje med mig!

> 2003 er et godt metal år. Har lige været i Hamburg for at se Sepultura.
Uha
> de rykker stadig!! :)

De er fandme geil. Hvordan er de live?

Jeg hører mest metal (i alle genrer, dog med undtagelse af nu-metal som jeg
helst undgår), men også såkaldt almindelig rock, hiphop, techno osv. i små
mængder. Uhh, og så disco. Det ultimative party-musik :) "Won't you take me
to funkytooown, won't you...." hmm...

Fra : -V-

Dato : 26-04-03 20:43

Cecilie wrote:
> [...]
> techno osv. i små mængder. Uhh, og så disco. Det ultimative
> party-musik :) "Won't you take me to funkytooown, won't you...."

Cecilie, hvis ikke det var fordi jeg havde Hende-Dersens (tm), så ville jeg
sgu gifte mig med dig.
Men, det giver Amazonkvinden mig nok ikke lov til.

-V-

Fra : Cecilie

Dato : 26-04-03 21:39

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Cecilie, hvis ikke det var fordi jeg havde Hende-Dersens (tm), så ville
jeg
> sgu gifte mig med dig.
> Men, det giver Amazonkvinden mig nok ikke lov til.

Det var en skam! :)

"Play that funky music, white boy. Play that funky music right..." Hmm, må
sgu hellere til at passe lidt på med det der. Back to metal!

Fra : -V-

Dato : 27-04-03 23:59

Cecilie wrote:

> Det var en skam! :)

Nu har jeg spurgt min Amazonkvinde, og jeg må altså ikke gifte mig med dig.

Er det ok?

Hun deler ikke min musiksmag, men det er jeg ved at gøre noget ved.

-V-

Fra : Cecilie

Dato : 29-04-03 12:56

> Nu har jeg spurgt min Amazonkvinde, og jeg må altså ikke gifte mig med
dig.

> Er det ok?

Hvis det ikke kan være anderledes, så går det jo nok...

> Hun deler ikke min musiksmag, men det er jeg ved at gøre noget ved.

Skynd dig, inden det er for sent!!!

Fra : Peter G

Dato : 27-04-03 07:53

-V- skrev:

> Cecilie, hvis ikke det var fordi jeg havde Hende-Dersens (tm), så
> ville jeg sgu gifte mig med dig.

Ville I kunne blive enige om hvilket band, der skulle spille "Here Comes
The Bride" og hvilken sang til den førster dans? ;P

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Kong Kent

Dato : 26-04-03 20:51

> Dén er jeg helt enig i!

Jeg takker for de rosende ord, men er bange for, at jeg i samme vending må
rose Jer, for I lider jo af samme sygdom som jeg: Total overgivelse til
hård, hård og uhyggelig tung musik! :)

> Hehe, jeg går desværre glip af Type O Negative, men både Roskilde og
> studenterhuset må døje med mig!

Kanon!! Mercenary er jo de lokale helte i nordjylland, og jeg har hørt dem
lige siden deres demo kom ud på tape "...DOMICILE" - og sangen "premature
burial" står stadig for mig som noget af det sejeste danske dødsmetal
nogensinde. Er jo nærmest vokset op med den sang da jeg for alvor begyndte
at høre dødsmetal.

> Uha
>
> De er fandme geil. Hvordan er de live?

De er de bedste. Intet mindre. Jeg så dem i 2001 på Train i Århus, og her
sparkede de da ganske sublim mås, men i Hamburg her for nylig? FÅÅÅÅRK! De
rykkede taget af Schlachthof. Det er om muligt den mest intense koncert jeg
har været til siden Deicide i 1995. SEPULTURA ROCKS!!! Derrick Greene er så
intens live, at man ikke længere begræder Max Cavaleras exit, men nærmest
omfavner den og glæder sig over, at Sepultura har "opfundet" Derrick. Han
styrer så vildt på scenen!

> [...]
> mængder. Uhh, og så disco. Det ultimative party-musik :) "Won't you take

Af frygt for afsløre mig selv som skabs-YMCA homo, så prøver jeg at sive
følgende lille bemærkning ud mellem sidebenene: Er det ikke Lips. Inc. ??

Hvis det er, står jeg klar til at modtage ét stk. nakkeskud, for når man er
så heavy som jeg gerne vil være, bør man ikke kunne sådanne anekdoter. Håber
ikke jeg har ret :)

Fra : Cecilie

Dato : 26-04-03 21:35

> Jeg takker for de rosende ord, men er bange for, at jeg i samme vending må
> rose Jer, for I lider jo af samme sygdom som jeg: Total overgivelse til
> hård, hård og uhyggelig tung musik! :)

Tja, det er vel bedre end leukæmi.

> [...]
> burial" står stadig for mig som noget af det sejeste danske dødsmetal
> nogensinde. Er jo nærmest vokset op med den sang da jeg for alvor begyndte

Uhh, glæder mig til den nye plade!!

> [...]
er
> så heavy som jeg gerne vil være, bør man ikke kunne sådanne anekdoter.

Muahaha! Nakkeskud til dig! :)

Fra : Kong Kent

Dato : 26-04-03 22:37

> Uhh, glæder mig til den nye plade!!

Er du fra Ålborg egnen siden du kender Mercenary?
Du er vel ikke en sorthåret, langhåret pige der anmelder, vel? For så har
jeg vist set dig til et par koncerter i Ålborg gennem årene...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-04-03 22:43

Kong Kent wrote:

> Du er vel ikke en sorthåret, langhåret pige der anmelder, vel? For så har
> jeg vist set dig til et par koncerter i Ålborg gennem årene...

Hmnej, det er vist Kriztina Abildgaard (svjh), du tænker på. Hun har
skrevet i Skopet, bl.a., og hun har gået til nogle af de samme
forelæsninger, jeg har haft.

Lars

Fra : Kong Kent

Dato : 26-04-03 23:23

> Hmnej, det er vist Kriztina Abildgaard (svjh), du tænker på. Hun har
> skrevet i Skopet, bl.a., og hun har gået til nogle af de samme
> forelæsninger, jeg har haft.

Okay. Jeg selv har aldrig boet i Hjørring, men har en enkelt kammerat der
bor i Ålborg som jeg går til koncerter med (Morten V. hedder han), og han
vidste også godt, at hun skrev for nogle lokale pamfletter. Men ellers anede
jeg indtil i dag intet om hende. Takker for info, og har nu også fået
bekræftet, at Cecilie ikke er hende :)

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-04-03 23:26

Kong Kent wrote:

> Jeg selv har aldrig boet i Hjørring,

Det har jeg heller ikke ..øh?

Forvirret,
Lars

Fra : Kong Kent

Dato : 26-04-03 23:49

> Det har jeg heller ikke ..øh?

Doh! Der skulle have stået, jeg har aldrig boet i Ålborg, men altid i
Hjørring :)

Kan godt forstå du blev lidt forvirret. Det var mig der var lidt for hurtig
på tasterne.

Fra : Troels

Dato : 27-04-03 23:06

Jeg elsker bare den entusiame som heavyfolket lægger for dagen hver gang de
opdager at det også er andre end dem selv der lytter til den genre Det er
så sødt

/Troels

Fra : Cecilie

Dato : 27-04-03 23:12

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> opdager at det også er andre end dem selv der lytter til den genre Det

Hehe, du har vist egentlig fat i noget! :)

Fra : Cecilie

Dato : 26-04-03 22:55

> Er du fra Ålborg egnen siden du kender Mercenary?
> Du er vel ikke en sorthåret, langhåret pige der anmelder, vel? For så har
> jeg vist set dig til et par koncerter i Ålborg gennem årene...

Fra Ålborg, jo. Anmelder, nej. Men hende har jeg også set en del gange :)

Fra : Dopedog

Dato : 27-04-03 00:45

> Det er om muligt den mest intense koncert jeg
> har været til siden Deicide i 1995

Du ... du ... du har set Deicide live ....

*bukker* DU ER MIN NYE GUD!

Fra : Kong Kent

Dato : 27-04-03 07:21

> Du ... du ... du har set Deicide live ....
>
> *bukker* DU ER MIN NYE GUD!

Så skal jeg da lige hovere lidt. Det var i 'Huset i Århus tilbage i december
1995, og opvarmerne var først Konkhra, og dernæst Suffocation. Da
Suffocation havde spillet gik folk nærmest helt væk fra området lige foran
scenen, så mine kammerater og jeg stillede os helt op foran. Satte os på
scenekanten lige foran den midterste mikrofon, og sørme om ikke vi holdt
pladserne resten af koncerten.

Da Deicide så gik i gang, stod vi 20 - 30 cm. fra Glen Benton hele koncerten
igennem, og dengang syntes vi det var KULT, at vi i 1½ havde kunnet spejle
os selv i hans sorte bas-guitar. Ak ja, vi havde det som havde vi mødt Gud
ham selv, og det havde vi jo egentlig også :)

Da der så kom rygter om, at Deicide skulle spille i DK igen i 2002, med
AKERCOCKE som opvarmer af alle, skyndte jeg mig ned på posthuset og købte 2
billetter. Men ak, koncerten blev aflyst, og så måtte jeg refundere
billetterne igen. Pisseærgerligt. For den koncert ville fan'me have været
intens.

Men næste gang Deicide spiller nord for, eller lige omkring Hamburg, så
drager jeg af sted, uanset hvor det er. Ta'r gerne til Malmö, Stockholm,
Gøteborg, Oslo, Hannover etc., for Deicide spiller også fuckin godt live!!

Fra : Dopedog

Dato : 27-04-03 20:49

> [...]
> Gøteborg, Oslo, Hannover etc., for Deicide spiller også fuckin godt live!!

KULT ! Ja de lyder fandme også totalt fedt på den officielle live skive de
udsendte!

Fra : Hans Huttel

Dato : 30-04-03 13:37

Kong Kent wrote:

> [...]
>og Trelldom.
>
>"That just about sums up my favourite flavour in music" :)

Ikke noget med Soundgarden eller Earth Crisis?

med undren

Hans

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Jonas Bille

Dato : 25-04-03 21:19

d. 25/04/03 17:01 skrev Kong Kent på kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk i
artiklen b8bil5$1k05$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> kommer hjem, for derhjemme kommer det letlevende musik sq ikke ud af mine
> Dali 109 højtalere! Det er udelukkende RÅ metal :)

jeg har købt en guitar til femogfirsenhalv,
og nu skal det fejres med.... osv..

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 25-04-03 17:23

> [...]
> hvad musik der er noget ved og især hvad der ikke er noget ved.
>
> I den forbindelse kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide, hvordan folks

Jeg hader alt hvad der hedder designer pop og den nye bølge af melankolske
designer-hippier. Når det nu er sagt er der faktsik en god del musik der
appellerer til mig. Hovedregelen for mig er at høre undergrundsmusik. Musik
der er produceret af "virkelige" mennesker og ikke er produktet af fede
pladeschefer og computere.
Min lidenskab er hovedsagelig indenfor punk/hc scenen, som stadigvæk, til
dels, trives i danmark.

Hvad der kører på pladespilleren/båndafspilleren/computeren lige nu:

Scholastic Deth, Fuck on the beach, Total Fury, Dropdead, Rambo, Down in
Flames, Charles Bronson, What Happens Next, Spazz, DS-13, Totalt Jävla
Mörker, Arsedestroyer, Infest, Seein' Red, Lärm, Vitamin X, Melt Banana.

og af danske navne bør nævnes:

Amdi Pertsens Armé, Broken Hallux, Asbest, Guddommeligt Galskab, Young
Wasteners.

-TDJ

Fra : Carl Drud

Dato : 25-04-03 19:55

> [...]

> folks smag egentlig fordeler sig.
>
> Hvilke genrer er interessante - er man kun til en slags musik, eller

Robert Johnson
Muddy Waters
Buddy Guy
Jimi Hendrix
Doors
Eurythmics
Lauryn Hill

Busta Rhymes
NWA
Dr. Dre
Ice Cube

Lytter desuden en del til P3.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-04-03 08:36

Hej
Det er vel ofte sådan at man synes at man har en bred musiksmag. Jeg kan
lide alt, siger man, men går man folk lidt på klinegn, siger de at, lige der
det der Hæwi, eller tægno, dt er de ikke så pjattet med. Nå men folk her i
forummet, er jo en anden type. Udgangspunktet er vel at man elsker musik,
uanset genre. Så kan man jo selv vælge om man vil have et rigt og spændende
liv, med alt muligt forskelligt musik, eller man bare vil spise frikadeller
hver eneste dag.
Her følger et eksempel på min "brede" musiksamg. Jeg har simpelthen taget
hele stakken med CD'er under bogstavet D (altså minus MP3 og LP).
DAD, Daft Punk, Carsten Dahl, Eva Dahlgren, Dance with a stranger, D'angelo,
Danish radio jazz orchestra, Danny Wilson, Darude, Miles Davis, Deep Dish,
Definition of Sound, Del, Del Amitri, De La Soul, Del Lords, Dido, Di Leva,
Dimitri From Paris, Jakob Dinesen, Dire Straits, Dirty Beatniks, Don Dixon,
DJ 360, Docenterna, Doky Brothers, Dr. John, Drori Hansen, Duran Duran, Bob
Dylan og Pierre Dørge
mvh. Niels

Fra : Troels

Dato : 26-04-03 09:02

> [...]
Dixon,
> DJ 360, Docenterna, Doky Brothers, Dr. John, Drori Hansen, Duran Duran,

Og så påstår du du har en bred musiksmag, og så hører du kun musik der
starter med D

/Troels

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-04-03 11:12

Hej
Det passer ikke, jeg hører f.eks. osse
Read Kennedys, Jeep Purple, Jef Leppard, Lepeche Mode, Hoobie Brothers og
The Coors.
mvh. Niels

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-04-03 09:03

Hej igen
Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.
Mvh. Niels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-04-03 09:45

Niels Overgård wrote:
> Hej igen
> Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.

D:A:D, Dave Mathews Band, Def Leppard og David Lee Roth (som de fleste
nok har under R).
Så jeg er vist smalsporet ignorant.. nedtur ;-(

/Robert

Fra : Jonas Bille

Dato : 27-04-03 14:39

d. 26/04/03 10:45 skrev Robert Eriksen på roeBL?B?RGR?D@adr.dk i artiklen
b8dgv6$173p$1@news.cybercity.dk:

> D:A:D, Dave Mathews Band, Def Leppard og David Lee Roth (som de fleste
> nok har under R).
> Så jeg er vist smalsporet ignorant.. nedtur ;-(
>

> /Robert

Miles Davis, Deep Purple, Derek and the Dominoes, Del Amitri, Dido, Dodo &
the Dodos, Doors, The Drifters, Chris Minh Doky, Drori-Hansen Furniture,
Dylan, Dvorak, Debussy, Dire Straits

hilsen, Jonas

Fra : Troels

Dato : 26-04-03 10:05

> Hej igen
> Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.
> Mvh. Niels

Hehe. Nu er det jo under D at man finder "Diverse", så der er der jo en del
blandet. Ellers står der Miles Davis, D-A-D, Düreforsög, Deftones, Eric
Clapton (hmm.. den skal da vist lige flyttes), The Doors, Dido og Dog Eat
Dog.

/Troels

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 26-04-03 13:42

Niels Overgård <ouiou@yahoo.dk> wrote:
> Hej igen
> Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.

DAD, Deep Purple( x mange , Dr Hook, Miles Davis, Dodo&the Dodos, Delta
Cross Band,
De 5, Danseorkesteret, Kenny Drew, Dire Straits, Sasha Dupont, Chris Min
Doky, Dixie Dregs,
Doors, Bob Dylan.

/ Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-03 14:08

Niels Overgård <ouiou@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8defu$12m8$1@news.cybercity.dk...
> Hej igen
> Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.
> Mvh. Niels

_________

Dorthe Kollo

De Nattergale (Uh ha da da o.s.v.)

Hilsen Åge

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 27-04-03 22:28

> Hej igen
> Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.

D er sgu ikke rigtigt mit stærkeste bogstav i samlingen :)

Men jeg har Celine Dion (jeg synes, hun grænser til det forfærdelige nu, men
Falling Into You var sgu meget god dengang), Dire Straits, The Doors, Bob
Dylan & Ms. Dynamite. En ret slap omgang fra en 19-årig knægt, der stadigt
prøver at bygge en bare nogenlunde anstændig pladesamling op...

MvH Mikkel

Fra : Troels

Dato : 27-04-03 22:56

> D er sgu ikke rigtigt mit stærkeste bogstav i samlingen :)

Lad os ta' et andet bogstav så! Du bestemmer

/Troels

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 28-04-03 10:06

> Lad os ta' et andet bogstav så! Du bestemmer

C er lidt bedre (bredere?)

Carpark North, Johnny Cash, Nick Cave, Manu Chao, The Clash, Leonard Cohen,
Coldplay, Counting Crows, Creed, Creedence Clearwater Revival, Sheryl Crow &
The Cure.

Jeg hører dog også meget andet musik, end det jeg lige har stående på hylden
:)

Mvh Mikkel

Fra : AJC

Dato : 28-04-03 21:04

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in

> [...]
> Sheryl Crow & The Cure.
>
> Jeg hører dog også meget andet musik, end det jeg lige har stående på

Heh, du har glemt The Corrs!

Fra : -V-

Dato : 28-04-03 02:00

Niels Overgård wrote:
> Hej igen
> Jeg glemte at spørge hvad i har af musik under D, i jeres samlinger.

Under 'D' - cd'er, vinyl og mp3 (in no particular order):

Dread Zeppelin, Deathwish, Duran Duran, Dolly Parton, Dio, Death, Def
Leppard, Daft Punk, Dvorak, Dream Theater, Roger Daltrey, Dire Straits,
Miles Davies, Danseorkestret, Dixie Dreggs, De La Soul, Deep Purple, Bob
Dylan, Damn Yankees, Donna Summer, David Lee Roth, Doors, Dokken, Don
Henley, Dansk Melodi Grandprix, Dimitri from Paris, DAD.

Noget står desværre og hensygner pga. en ubrugelig grammofon....

-V-

Fra : Peter G

Dato : 28-04-03 10:43

-V- skrev:

> [...]
> Dylan, Damn Yankees, Donna Summer, David Lee Roth, Doors, Dokken, Don
> Henley, Dansk Melodi Grandprix, Dimitri from Paris, DAD.

D:A:D
Mychael Danna
Terence Trent D'Arby
Miles Davis
Dead Can Dance
Claude Debussy
Def Leppard
Depeche Mode
Dicte
Dire Straits
Dizzy Mizz Lizzy
DJ Shadow
The Doors
Nick Drake
Dream Theater
Kenny Drew; Niels-Henning Ørsted Pedersen
Candy Dulfer
Duran Duran

MP3 m.m.
D'Angelo
Dixie Chicks
Dr John
Bob Dylan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-04-03 12:33

> Under 'D' - cd'er, vinyl og mp3 (in no particular order):

Det var dog nærmest et sjofelt spørgsmål, for så ender det jo med at blive
en meget lang tråd, for nogle føler sig garanteret fristet til at spørge om
et andet bogstav, og så begynder skrivekramper at opstå. Hvis i spørger
efter andre, så vælg venligst et af de korte ( Please )

Daimi - Dalton - Damp & Co. - Daniel Boone - Danish Sharks - Danny & The
Royal strings - Danser med drenge - Daryl Braithwaite - Dave Berry - Dave
Clark Five - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mich & Tich - Dave Tricky Collins -
David Essex - David Gates - De Gyldne Løver - De Nattergale - Dean Martin -
Debbie Harry - Deep Purple - Defenders - Del Shannon - Delta Cross Band -
Demis Roussos - Denny Laine - Diana Ross - Dionne Warwick - Dirch Passer -
Dire Straits - Dodo & The Dodo's - Dolly Parton - Don Henley - Don Mc.Lean -
Don Williams - Donna Fargo - Donna Summer - Donny Osmond - Donovan - Doors -
Doris Day - Dorthe Kollo - Dr. Hook - Drifters - Dræsinebanden - Dschinghis
Khan - Duane Eddy - Dubliners - Duran Duran.

Mon ikke det var det meste, og det var da vist rimeligt blandet, til alt
held skulle " Diverse Artister " ikke med

M.V.H.....Benny..

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-04-03 14:54

Således skrev "Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk> i dk.kultur.musik
Sat, 26 Apr 2003 09:35:34 +0200:

>Jeg har simpelthen taget
>hele stakken med CD'er under bogstavet D (altså minus MP3 og LP).

Det er helt uhyggeligt. Så vidt jeg kan se, så har jeg ikke noget som
helst med D.

Jeg gravede lige en gammel skive med Dan Turell og Halfdan E. frem,
men det er også det hele.

Knud
--
1391407

Fra : Hans Huttel

Dato : 30-04-03 13:31

Metal Coven.dk wrote:

> [...]
>samme grad af fornøjelse, eller har i allesammen musikalske skyklapper på?

Lige for tiden er de cd'er jeg lytter mest til:

Love Shop:National (udkommer på mandag - fabelagtigt album!)
System Of A Down: Steal This Album (bedre end Toxicity, synes jeg)
Marvin Gaye: What's Going On (et af de bedste popalbums nogensinde)
The Roots: Phrenology (hvorfor blev jeg ikke opmærksom på dette geniale rap-band før?)

De har afløst bl.a.

Fun-Da-Mental: There Shall Be Love
The Doves: The Last Broadcast
Emmylou Harris. Red Dirt Girl
Ryan Adams: Demolition (der er altså også andet country end Åge-country!!)
Boards of Canada: Geogaddi

Og så pønser jeg på omsider at købe det seneste Fugazi-album.