Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sort & Hvid - hvordan?
Fra : BJ

Dato : 25-04-03 13:13

Hejsa!

Hvordan laver jeg mine DC farvebilleder om til sort/hvide. Jeg har prøvet at
gøre det vi PS og PSP og det er da nogenlunde - men ikke helt som jeg gerne
vil have det. Jeg har også lavet nogle med BreezeBrowser og de bliver
faktisk lidt bedre. Jeg har også læst på
http://luminous-landscape.com/tutorials/b-w_better.shtml men mit resultat
var ikke det bedste. Jeg kan jo også bare bruge G2`erens indbygget B/W
mulighed - men den fravælger jeg næsten altid (jeg vil gerne først se/ha`
billedet i farve).

Hvad gør I ?

Mvh. Bo

Min legeplads:
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
http://bo.yaboo.dk/blackandwhite/index.htm
http://bo.yaboo.dk
http://bo.yaboo.dk/golf
http://bo.yaboo.dk/nudelart.htm
http://www.gjessoe-skole.dk/

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-04-03 14:21

"BJ" <bo@pc.dk> wrote in

> Hvad gør I ?

Jeg bruger Channel Mixer som beskrevet på det link du postede, jeg er godt
tilfreds med resultatet.

Tit bruger jeg digidaan's præfabrikerede Channel Mixer indstillinger:
http://www.digidaan.nl/channelmixer/index.html
...med dem kan man skifte lidt frem og tilbage og se hvad man synes der ser
bedst ud og så fin-tune lidt selv (og evt. gemme fin-tuningen så man har den
til en anden gang)

http://www.russellbrown.com/tips/photoshop.html
Den her har jeg prøvet men den er for besværlig til mig

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Leif Elsborg

Dato : 26-04-03 08:29

Hejsa!

Hvordan laver jeg mine DC farvebilleder om til sort/hvide.

Klip

Hej

Du kan også vælge og bruge et filter

på hjemmesiden www.theimagingfactory.com kan du downloade filtret "convert
to B&W pro.

Det kan bruges i 30 dage før betaling

Leif Elsborg
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern nospam ved mail)
www.elsborg1.dk

Fra : BJ

Dato : 26-04-03 08:37

> Du kan også vælge og bruge et filter
>
> på hjemmesiden www.theimagingfactory.com kan du downloade filtret "convert
> to B&W pro.
>
> Det kan bruges i 30 dage før betaling

Hej Leif
Tak - den er hentet - tror du den kan bruges sammen med PSP (sidder lige nu
med en harddisk uden PS)

Fra : Leif Elsborg

Dato : 26-04-03 08:59

"BJ" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Leif
> Tak - den er hentet - tror du den kan bruges sammen med PSP (sidder lige
nu
> med en harddisk uden PS)
> Mvh. Bo

Hej igen

Det burde ikke være et problem, men jeg har ikke selv prøvet.

Hvis det virke kan du give en tilbagemelding i gruppen

Mvh. Leif

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-03 12:45

> Hvad gør I ?

prøv http://www.mediachance.com/digicam/bworks.htm, det er freeware og
virker fint her

Fra : Bohn

Dato : 04-05-03 23:42

> [...]
> var ikke det bedste. Jeg kan jo også bare bruge G2`erens indbygget B/W
> mulighed - men den fravælger jeg næsten altid (jeg vil gerne først se/ha`

Hej BJ

På mit Minolta Dimage 7i, er der mulighed for at vælge SH. Da jeg altid
tager mine billeder i Raw
kan jeg altid vælge at se billedet som det er taget i SH, eller... i farve
!!!!
(det er vist noget med at i Raw, bliver alle detaljer gemt, også selv om du
vælger SH).

Dit G2 kan vist også gemme i Raw, såååå......

Det var for 25øre herfra *SS*.

Surfs Up...
Bohn

Fra : Jeppe Buk

Dato : 05-05-03 00:00

On Mon, 05 May 2003 00:41:33 +0200, Bohn wrote:

> På mit Minolta Dimage 7i, er der mulighed for at vælge SH. Da jeg altid
> tager mine billeder i Raw

Der er et antal teknikker til (bl.a.) at sort/hvid'ificere billeder her:

http://cs.uhh.hawaii.edu/~jeschke/photography/articles/gimp/tutorials.shtml

....de er baseret på Gimp - men hvis du foretrækker andre apps er de
sikkert lette at "konvertere".

mvh Jeppe