Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af...
Fra : HB

Dato : 24-04-03 23:24

digitalkamera igen igen :))

Hej derude,

skal købe et digital kamera.

Budget ca. 5000,-

Er bestemt ikke ekspert, men vil gerne lære.

Kameraet skal være alsidigt, da det skal bruges uden- og indendørs, på
ferier og til billeder til brug på webben. Har ikke så meget brug for
videooptagelser - er det muligt at undgå at betale for denne funktionalitet
mod et bedre kamera i førnævnte prisklasse?

Synes at Olympus laver nogle spændende modeller. Har f.eks kigget på disse
to:

http://www.olympus.dk/digital/c50z.htm
http://www.olympus.dk/digital/c730uz.htm

Ligger i samme prisleje, den ene har 5MP, mens den anden har bedre optik -
hvad vil i anbefale jvf. overstående behov?

Er også åben overfor andre mærker.

Endelig har jeg kigget lidt på relevant litteratur f.eks Henrik Schurmanns
Det Digitale Kamera - hvad kan anbefales?

Ser meget frem til at læse jeres begrundede svar :)

Hygge

HB

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 25-04-03 11:32

> hvad vil i anbefale jvf. overstående behov?

Her er et råd fra en absolut amatør, der før havde et fuji 1,3 mp kamera.
Jeg har for nylig købt et HP 850, (kan nu fåes til ca 4000.-) med 4,1
megapixel samt 8 X optisk zoom. Der er mulighed for at finjustere en masse
ting, eller bare knipse løs, og jeg er MEGET tilfreds med kvaliteten.
Jeg ved også godt at HP har lavet mange dårlige kameraer, men til mit brug
er dette mere end perfekt.

Hvis du vil, kan du se et billede jeg tog af en gren i frostvejr med macro
funktion. ( Jeg ved godt at det ikke er perfekt, men viser dog hvad kameraet
kan)

http://www.smukkeagner.dk/gren.jpg

--

Med Venlig Hilsen